Beste allemaal,
We hebben Marith ook soms wel in een slaapzak, maar dan ook nog wel eens haar gewone dekentje en lakentje over…
Maar ons pittige dametje schopt dit vaak van d’r af.
Nu doen wij vaak handdoeken tussen matras en bedspijlen zodat ze het dekentje niet (zo makkelijk) er af kan krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Iemand tips…?
Ik zal misschien voor de duidelijkheid zo even een fototje maken.
Misschien kun je het dekentje met knijpers of anderssooritge klemmen vast klemmen aan de spijlen of onderlakentje of zo?
Succes! Die van mij deed dat inderdaad ook vaak!
Ervaring zat ja met 2 kids, ik heb ze gewoon elke keer met slapen een slaapzakje aan gegeven.
Waarom geef je Marith niet gewoon elke keer een slaapzakje aan?
Ik begrijp niet waarom je de deken vast wil leggen eerlijk gezegd.
In een slaapzak is het warm zat en je hebt ze voor alle seizoenen.
Op gegeven moment gaat ze ook draaien en door het hele bed schuiven, hoe wil je dat dan doen?
Precies wat Mellie zegt, alleen een slaapzak aan werkt stukken beter!
Juul heeft ook altijd een slaapzak aan, ik stop hem lekker in onder een dun dekentje maar weet dat het na 2 minuten al van hem af is geschopt. Het dekentje gebruiken we dus alleen maar voor de show, koud krijgt hij het niet in z’n slaapzak.
Hier gaat het net zo.
Dekentje ligt er binnen no-time af.
Ik doe ook met handdoeken tussen het lakentje en de spijlen zodat het er strakker in zit.
Maar toch lukt het haar die handdoeken weg te trekken of er gewoon uit kruipen.
Overdag laat ik het dekentje dan gewoon van haar af liggen.
Als ik ga slapen, ga ik zelf nog even bij haar kijken en dan doe ik het dekentje gewoon even goed.
En met dit weer in een truitje en slaapzak lijkt mij niet dat ze het heel erg koud heeft.
@Mellie wrote:
Ervaring zat ja met 2 kids, ik heb ze gewoon elke keer met slapen een slaapzakje aan gegeven.
Waarom geef je Marith niet gewoon elke keer een slaapzakje aan?
Ik begrijp niet waarom je de deken vast wil leggen eerlijk gezegd.
In een slaapzak is het warm zat en je hebt ze voor alle seizoenen.
Op gegeven moment gaat ze ook draaien en door het hele bed schuiven, hoe wil je dat dan doen?
Sluit me hier bij aan. Lara heeft altijd een slaapzak aan gehad, en nu Nina ook. Zijn alle 2 woelwaters en liggen op alle mogelijke posities in bed. Slaapzakje is hier dus echt de oplossing.
Ik heb mijn lakentje aan de zijkanten verlengt met ongeveer 25 cm zodat je ze goed in kan stoppen. Ik ben nu overgegaan op gewone dekend dus kan er een overtrek overheen mar ook deze heb ik aan de zijkanten verlengt met een flappen zodat hij beter in te stoppen is. Hier namelijk ook een kind wat altijd ligt te vechten met haar dekens.
Groetjes
Karlijn
Jep slaapzak… :thumbup:
Onze meid heeft een dunne slaapzak aan en daarbij nog een dekentje over. Wij hebben net als Karlijn het dekbedovertrekje aan de zijkanten extra verlengd met een brede reep lakenstof, zodat je aan de zijkanten instopstroken hebt. We kunnen het nu dus behoorlijk strak instoppen aan de zijkanten. Ze kan zich wel omdraaien en er uit kruipen, maar de deken blijft wel zitten.
Alleen een slaapzak is voor ons geen optie, omdat ze dan haar hele bed doorstuitert en niet gaat slapen. Ze zal wel op mama lijken, die moet ook persé wat over zich heen hebben als ze gaat slapen!
HIer draagt Sven gewoon altijd bij ieder slaapje een slaapzak.
Hij ligt ook vaak zat niet meer onder zn laken en deken
(en vaak zat ook weer wel) ik moet eerlijk zeggen dat ik mij er
niet druk over kan maken. MOcht het toch te koud zijn dan
kun je misschien een dikker (badstof) pyama’tje onder
de slaapzak aandoen of een iets dikkere slaapzak (eventueel
met een mouwtje) als je het echt te koud vind.
Als je kindje gewoon goed slaapt dan zou ik me er niet te druk over
maken hoor.
's Nachts slaapt Jurian ook in zijn slaapzak, maar dan nog doe ik wel het lakentje over hem heen, en stop ik die strak in. Dan ligt hij wat meer vast, en hij lijkt dat veel fijner te vinden. Overdag slaapt hij zonder slaapzak onder een lakentje.
Bij zijn ledikantje kan het lakentje een heel eind ingestopt aan beide kanten, omdat het bedje smaller is dan standaard bedjes.
Anders is het misschien een idee om zelf een lakentje te naaien, en dan gewoon wat breder dan normaal? Dan kun je het goed onder het matrasje stoppen.
hier een meisje zonder slaapzak onder de dekens…
die niet in de lengte op het bedje liggen maar overdwars…en dus verder in gestopt kunnen worden…
maar ik heb een zijslaper…dus dat trapt wat moeilijker de dekens weg :mrgreen:
Hier ook sinds gister de deken overdwars gelegd. Had ook het probleem van wegschoppen. Voor de zekerheid gewoon ook een slaapzak aan.
hier ook slaapzakje waarvan de mat groter is dan ze eignelijk nodig heeft. de armgaten/ hoofdgat kleiner gemaakt. wat ik overhoud bij haar voetjes stop ik onder het matras. snachts dekentje erover die ze niet kan schoppen omdat haar slaapzakje vastligt :thumbup:
vind het wel eng met die handdoeken en al dat andere spul in het bedje…
gewoon steeds lekker in de slaapzak, is genoeg hoor…eventueel kun je als ze lekker slaapt nog eens lekker instoppen, maar moet natuurlijk ook niet te warm he?
Hier doet mari-louise het ook hoor, die slaapt nu constant in een slaapzak, vind ze heel erg lekker, want sinds we dat doen slaapt ze snachts door :thumbup:
hier ook alleen een pyama aan en dan een winterslaapzak met mouwen…
de dekens liggen alweer op zolder…het is geen beginnen aan met dekens…
Hier laken overdwars , maar meestal ligt Riley er boven op met een slaapzak aan.
Wij hebben bij beide kinderen de combisleeper gehad (er zijn ook goedkopere alternatieven bij de Hema en Prenatal en zo), en nooit een deken gebruikt.
Ze hebben het nooit koud gehad en geen gedoe met dekentjes :thumbup:
Ik leg Marith nu steeds met een dikke slaapzak in bed.
Dit werkt inderdaad veel beter !!!