Deken/laken en kleding met dit weer?

Ik heb een vraagje. Mijn dochtertje is nu bijna 4 weekjes oud. Ik ben heel erg aan het rommelen met wat ze met dit weer aan moet (22-26 graden). Lange mouwen, korte mouwen, jas aan naar buiten?

Ook zou ik willen weten wat jullie kindjes nu in bed aan hebben en waar ze onder liggen. Een deken of alleen een laken, met of zonder slaapzak?

Lastig hoor! Ik ben bang dat ze of te warm is, of te koud :smiley:

Tips zijn welkom!

Ik heb Nure vandaag gewoon in korte mouwtjes meegenomen naar buiten.

Je moet een beetje kijken wat je zelf ook aan doet met de temperatuur.

Nure slaapt in een combi-sleeper. Ik heb nu de zomerzak met de mouwtjes eraf. Gisteren had ik de mouwtjes er nog aan. Ik bekijk het per dag even.

Lenn heeft overdag binnen korte mouwen en buiten alleen een vestje als het fris is. Anders zonder.

In bed nu een romper zonder mouwen, een DUNNE longsleeve en een zomerslaapzak…

Je kunt peilen of ze te warm/koud is in haar nekje he. Als ze zweet in haar nekkie is ze te warm, voelt ze koel/koud dan is ze te dun aangekleed… :slight_smile:

Het wisselt hier nu per dag. Was ook heel erg zoeken (nu nog steeds wel eens) Ik ben het niet altijd eens met kindjes hetzelfde kleden als wij, omdat ze vaak toch stil liggen en als je zelf stil ligt is het ook frisser. Maar goed, vandaag begon ze met een broekje, romper met korte mouwen en een mouwloos tuniekje erover en in de wagen een lakentje omdat het hard waaide en er echt geen zon te zien was. Daarna lakentje eraf en uiteindelijk ook broekje uit. (het was stikwarm nog!)

Hier heeft madam een erg warme slaapkamer, dus ze heeft een zomerslaapzak, zo dun als ik kon vinden en vandaag dus alleen een rompertje met korte mousen eronder. Is het koeler dan evt een rompertje met lange mouwen, of juist een korte mouw met truitje wat ze aanhad.

Ik bekijk het ook echt per dag, in de wagen in ieder geval geen vestje of jasje maar lakens en/of dekens of niks en in de maxi cosi soms wel een vestje.

Wat ze hier ook al zeggen, aan het nekje voel je vanzelf of het te warm of te koud is.Het ligt ook gewoon aan wel of geen zon, wind enz, en of je kind een koukleum is!

Succes!! (jee wat een lang antwoord heb ik zeg)

Overdag dun broekje/shirt met korte mouwtjes als het heel warm is dan alleen een rompertje aan !

Snachts romper met korte mouwtjes/zomerslaapzak/lakentje.

lang leve de vestjes heb ik met deze dagen…

Smorgens is het vaak nog wat fris en dan dus mooi een shirtje met een vestje en als het warmer wordt doe ik die uit…

Nou is het hier in huis met het eczeem toch al oppassen dat ze niet te warm zijn hoor…

Snachts ligt Joyce al sinds ze een maand was ongeveer in een slaapzak en als het kouder was deed ik idd een lange mouwen romper aan met een pyama omdat ze altijd haar armpjes boven de dekens wurmt…

Maar nu ligt ze met alleen een pyamajasje in haar slaapzak omdat er ook een dun dekentje strak over haar heenligt omdat ze anders teveel gaat rollen en niet slaapt hihi…

En idd de beste manier om te kijken hoe ze het doet is voelen in het nekje…