deken Hema ((( Ooooo wat ben ik dom))))

Heb ff jullie mening nodig.

Ik had voor bij Raf op zijn bedje een dekentje bij de Hema gekocht wat dus bestemd is voor een ledikantje.

Nu heb ik hem voor gebruik 1 keer gewassen en toen vond ik hem er wel wat pluizig uitzien maar dacht dat dat door het wassen kwam en dacht er verder niet bij na.

Nu is de deken al een paar weken in gebruik en is het al een paar keer voorgekomen dat Raf zo lag te trappelen dat hij met zijn voetjes het lakentje weg trappelde en hij tegen de deken aan lag.

Hij had toen allemaal plukken van de deken tussen zijn tenen en ook op zijn lakentje liggen regelmatig plukjes die van de deken afkomen.

Ik mag toch aannemen dat dit niet de bedoeling is van een deken bestemd voor baby;s :think:

Zal ik er morgen maar mee terug gaan???

hmmm, mijn moeder heeft zelf dekentjes van wol voor mijn zoontje gewoven, of weet ik veel hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen :mrgreen: hoe dan ook; die dingen pluisden ook wel. is dat erg dan? kan me wel voorstellen dat het bij een gekocht product neit hoort hoor, en dat je er mee terug wilt gaan, maar het is verder niet echt schadelijk of zo…toch?

ik zou er toch wel mee terug gaan hoor, ik denk niet dat het de bedoeling is dat hij zo vreselijk gaat pluizen .

vragen staat toch vrij :wink: :thumbup:

Is het een katoenen deken?? :think:

Ik heb namelijk een deken gekocht bij Gard* en daar zit een label op dat de deken na het wassen gaat pluizen.

Lieve had ook regelmatig allemaal roze pluizen tussen haar tenen :roll: Mijn dekentje was van “Jolein”

Je kunt het even checken in de winkel.

Wollen dekentjes pluizen wel, ik weet niet of jij dat hebt?

Het doet mij in ieder geval denken aan vroeger. Mijn zusje (nu 29) had in haar wiegje ook een wollen dekentje. Heel jaren (eind) 70, lekker oranje 8)

Het was blijkbaar een heel lekker dekentje, want stukje voor stukje heeft ze het dekentje “opgepluisd”. Al vanaf jongs af aan pulkte ze kleine pluisjes eraf, deed dat tussen haar vingertjes, ging duimen en wreef dan met het pluisje onder haar neus en over haar wangen.

Na een paar jaar (het dekentje was ondertussen al in vieren gedeeld) was er niks meer over van het dekentje. Behalve dan het etiketje :lol:

Dus ja, wollen dekens pluizen 8)

Het is een katoenen deken en op het label staat dat hij gaat frotte na het wassen.

Okee dan ziet hij er minder glad uit en dat maakt me niet uit maar waar het mij om gaat is dat Raf dus al regelmatig pluisje in zijn handjes heeft gehad.

Hij komt nu op een leeftijd dat hij regelmatig zijn handjes in zijn mondje steekt en dan zou ik toch niet wille dat hij zo’n pluk in zijn mondje krijgt met alle gevolgen van dien :?

Ik moet zo toch ff naar de Hema om foto’s op te halen dus ik neem de deken wel ff mee.

Ik heb voor de nieuwe beeb een oranje deken gekocht bij Prenatál, en op het label staat dat het na wassen een badstof uiterlijk krijgt.

Dus ik denk wel dat wassen ‘sporen’ achterlaat op de deken.

Al lijken losse pluisjes me niet echt de bedoeling want dan kunnen ze ook in de mond krijgen.

Edit: Ik zou er denk ik wel even mee terug gaan.

Grote kans alleen dat ze hem misschien wel terug nemen, maar je niet verder kunnen helpen omdat die mensen niet echt iets weten van baby spullen, en veilig slapen, ben ik bang.

Bij Luca had ik ook een deken van Prenatal en die zag er op den duur inderdaad wat badstoffig uit maar dat maakt me niet uit.

Bij deze deken trek ik echt hele plukken eruit dus ik ga zo ff langs de winkel.

Ik heb ook dekentjes bij de hema weg maar die pluisden nooit zo hoor. Ze gaan er idd wel ietsjes anders uitzien maar Senne heeft nooit de pluizen in z’n handen gehad ofzo

Ik snap je bezorgdheid en misschien was ik er ook mee terug gegaan, maar denk even zo: nog een kleine maand en je kleine man stopt ALLES wat hij tegenkomt in zijn mond. Dus vuil en viesigheid krijgt hij dan onbedoeld toch binnen. Tenzij jij van plan was om alles in en om je kind stofvrij en gesteriliseerd te houden (dan nog gaat ie met z’n grijpgrage handjes ws in de bloempotten woelen :roll: )

Ach een beetje vuil moet kunnen! Of ik ben gewoon heel erg makkelijk :oops: :wink: :mrgreen:

hier een een deken van de hema. gewoon een witte, en ook een woelratje… maar niks geen pluisjes…hij blijft gewoonheel erg mooi!

@eisblume wrote:

Ik snap je bezorgdheid en misschien was ik er ook mee terug gegaan, maar denk even zo: nog een kleine maand en je kleine man stopt ALLES wat hij tegenkomt in zijn mond. Dus vuil en viesigheid krijgt hij dan onbedoeld toch binnen. Tenzij jij van plan was om alles in en om je kind stofvrij en gesteriliseerd te houden (dan nog gaat ie met z’n grijpgrage handjes ws in de bloempotten woelen :roll: )

Ach een beetje vuil moet kunnen! Of ik ben gewoon heel erg makkelijk :oops: :wink: :mrgreen:
het gaat mij helemaal niet om het feit of hij dingen in zijn mondje stopt.

Dit is mijn 2de kindje dus weet maar al te goed hoeveel er in die mondjes verdwijnen :lol:

MAAR,…Raf is nog maar 9 weken oud en als hij zo’n pluk in zijn mondje krijgt bestaat er toch echt verstikkingsgevaar naar mijn idee en dat wil ik ten alle tijden voorkomen.

Kom ik net bij de klantenservice van de Hema en leg het verhaal van de deken daar uit.

Mevrouw daar was heel begripvol en gaf me gelijk over de slechte conditie van de deken.

Ze liet dus iemand zo’n zelfde deken halen om te scannen zodat ik mijn geld terug kon krijgen.

Terwijl ze daarmee bezig is zie ik ineens dat dat toch een hele andere deken is en begin ineens te twijfelen (heb ik die deken hier eigenlijk wel gekocht :think: )

Ik kijk nog eens naar het label van het wasvoorschrift en daar staat geen Hema op.

Vraag ik aan die mevrouw…“bij jullie staat toch altijd het Hema logo op het wasvoorschrift”.

Ja dat was zo…

Ik begin me al de ogen uit mijn kop te schamen en zeg tegen die dame dat ik twijfel of ik die deken daar wel gekocht heb :oops: :wall:

Begint die mevrouw te lachen en zegt dat zij het ook niet weet omdat ze het assortiment niet uit haar hoofd kent maar dat het niet uitmaakt want als die deken word ingenomen kijkt er niemand meer naar omdat hij vernietigd word.

Ik vraag nog of zij daar geen problemen mee krijgt als ze iets terug neemt wat niet van hun blijkt te zijn.

“nee hoor mevrouw,.hier hebt u uw geld terug” :shock: :lol: :shock:

Nou de Hema krijgt wat mij betreft wel 10 dikke duimen :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

:lol:

Heb je straks geld terug voo iets wat je daar niet heb gekocht.

maar als je nog weet hoeveel je er voor betaald heb, weet je toch of je genoeg of teveel heb teruggehad?

Zo dat noemen ze es service :thumbup: :thumbup: Komt er uit je ‘stomme actie’ iets super goeds…zelfs zomaar voor nix n nieuwe deken :mrgreen:

:lol: :lol: :lol: :lol:

Topactie van Hema, zeg! :thumbup:

Hier inderdaad hetzelfde probleem. Ik heb een rood dekentje van Jolein (Baby-Dump) en Lianne zit elke dag onder de pluisjes… Haar handjes zijn helemaal rood van de pluisjes, tussen haar vingertjes, haar slaapzak is rood, het witte hoeslakentje zit vol met rode pluisjes. Dus elke dag alles eraf pulken, wat ook niet echt heel erg helpt. En dat terwijl ik ook nog een lakentje om het dekentje heb, echt heel irritant! Ze heeft inderdaad ook regelmatig pluisjes in haar mond. Ik heb het dekentje nog niet gewassen, misschien dat dat helpt? Maar dat vind ik dan ook weer zonde.

Groetjes,

Jippie

@niek1 wrote:

@eisblume wrote:

het gaat mij helemaal niet om het feit of hij dingen in zijn mondje stopt.

Dit is mijn 2de kindje dus weet maar al te goed hoeveel er in die mondjes verdwijnen :lol:

MAAR,…Raf is nog maar 9 weken oud en als hij zo’n pluk in zijn mondje krijgt bestaat er toch echt verstikkingsgevaar naar mijn idee en dat wil ik ten alle tijden voorkomen.

Ik snap het ook helemaal, maar ik had idd niet gezien dat je al een kindje had(eroverheen gelezen :oops: ), wel top van de HEMA inderdaad :thumbup: