Mijn zoontje is nu 13 maanden en hij gaat over naar een nieuw kamertje binnenkort. Wij hebben gekozen om daar toch nog een ledikantje neer te zetten, alleen heeft die achteraf een beetje een afwijkende maat. Maat is
70x140 (normaal 60x120) Ik heb hoeslakens gekocht voor een juniorbed 70 x 150 maar nu twijfel ik of ik dekentjes moet kopen of een dekbedje. Dekentjes kunnen we niet groter vinden, en ik vind het nu al dat het net past allemaal met instoppen.
Dekbedje wordt aangeraden vanaf 2 jaar, in de winkel zeiden ze dat het wel kon en dat ik dan eventueel voor een 4 seizoenen dekbedje moet gaan en dan de minst dikke moet gebruiken aangezien hij ook in een winterslaapzak met mouwen slaapt. Hij wurmt zich nu ook altijd onder zijn deken vandaan.
Wat zouden jullie doen?
Ik vind 13 maanden nog wel erg jong… Onze jongste vond ik altijd gevaarlijk met dekens (ik heb hem een keer helemaal omgedraaid onder de dekens gevonden) Voor hem had ik een combisleeper (4-seizoenenslaapzak ) Ideaal, want je hebt dan echt geen dekbed of deken meer nodig. deze heb ik gebruikt totdat hij zelf uit bed ging klimmen, dat vond ik gevaarlijk met slaapzak aan.
Ik zou dus een deken doen, desnoods 2 aan elkaar naaien ofzo…?
ik zou voor een deken gaan en deze dan dwars in het bedje doen. Dus de lange lengte aan de zijkant instoppen. Aan de onderkant stop ik de deken dan niet in. De deken is dan voor een kindje van 13 maanden nog wel lang genoeg. Dat wil zeggen, voor onze belhamel van 16 maanden is ie ook lang genoeg.
Ik heb van de week voor het eerst een dekbed in zijn bedje gelegd. Soms blijft hij liggen, soms niet.
Ik zou nog niet voor een dekbedje gaan. Waarom niet gewoon nog een slaapzak dan?
Sven heeft al heel lang een dekbedje in zijn bed liggen,
alleen ligt hij er nooooit onder.
Zodra ik mijn hielen ligt uit z’n kamer dan gaat
meneer andersom in bed liggen (met hoofd aan voeteneind)
HIj heeft gewoon een lekkere dikke slaapzak aan met mouwen.
juudje komt jullie bed uit Duitsland??? hier verkopen ze die maat.
maar even op jouw vraag terugkomen… ik zou met 13 mnd nog geen dekbed doen.
Wij hebben een juniorbed en hebben daar een deken van prenatal op liggen… deze is groter dan een ledikantdeken.
Dus zou gewoon bij prenatal een andere deken komen… (vind zowiezo ledikant dekens erg smal :roll: )
Hier ligt Nikki sinds het weer kouder wordt met een dekbedje. Geen officiele maar het is meer een soort gewatteerde deken en die zit in een dekbedhoes. Moet er wel bijzeggen dat Nikki nooit omgekeerd in haar bed ligt, al tijden niet meer. Met Lotte hebben we wat langer gewacht want die kroop nog vrij lang haar hele bed door. Zij ligt sinds enkele maanden pas met een dekbed en nu ook met alleen pyjama (geen slaapzak meer). Vindt zij erg fijn. Nik hebben we nog wel in een slaapzak omdat zij zich nog wel eens onder de dekens vandaan wurmt en er niet zelf weer onder kruipt. Lotte wel.
Je zou ook kunnen gaan voor een dekentje en die dan in een dekbedhoes doen. Dan niet echt instoppen maar los over hem/haar heen.
Er bestaan tegenwoordig ook dekbedden van katoen, persoonlijk zou ik dan makkelijker voor die optie gaan dan voor een synthetisch dekbed.
Of idd een deken van de prenatsal!
@Pitje27 wrote:
juudje komt jullie bed uit Duitsland??? hier verkopen ze die maat.
maar even op jouw vraag terugkomen… ik zou met 13 mnd nog geen dekbed doen.
Wij hebben een juniorbed en hebben daar een deken van prenatal op liggen… deze is groter dan een ledikantdeken.
Dus zou gewoon bij prenatal een andere deken komen… (vind zowiezo ledikant dekens erg smal :roll: )
Nee komt niet uit Duitsland, maar idd ik vind de gewone dekens ook erg smal. We hebben ze er al dwars ingelegd, hij heeft ook een slaapzak met mouwen enz. aan, maar de kamertjes boven zijn zo enorm koud. Ik dacht al dat ik bij prenatal idd grotere dekentjes had gezien. Kan ze alleen online niet vinden, en aangezien ik met bi thuis zit wilde ik niet voor niks daarheen gaan. Ga nu toch even iemand vragen die een keer met mij wil kijken daar.
juudje… hierbij de link. staat onder ledikant dekens maar zijn groter.
http://www.prenatal.nl/shop/product.aspx?category=beddengoednw&subcategory=Beddengoedledikant&productid=3080