Vraagje,
Ik heb een dekbedovertrek voor in het ledikantje. Hierin wil ik dan de deken doen en geen dekbed!!
Is dit net zo veilig als een dekentje met een laken? Ik heb nl. maar 1 laken en anders koop ik er nog een lakentje bij en leg het dekbedovertrekje gewoon nog 1,5 jaar in de kast. Maar het is zo leuk :mrgreen:
Britt heeft altijd met een dekbedovertrek en een dekentje geslapen. Nooit geen problemen mee gehad.
Annamarie
Hier heb ik ook een dekentje in het dekbedhoesje gedaan…
Het dekbedje zelf ligt te wachten tot het mag…
ÃŒk heb toevallig gister het dekbedje tevoorschijn gehaald, en heb 2 hoezen daarvan (wist toch zeker dat ik er meer had :think: ) Maar heb er nooit bij nagedacht om het dekentje erin te doen, lijkt mij geen probleem eigelijk? Het gaat juist om het dekbed zelf, waar een kind snel te warm onder wordt (en wat nu precies de reden is dat ie hem nu heeft gekregen,aangezien hij al onder 2 dubbelgevouwen dekens lag…)
Dus lijkt mij dat het niks uitmaakt, het is toch net een laken?
Even uit een onderzoek van de WHO
Ook bij het opmaken van een bedje is men tot de conclusie gekomen dat een deken in een dekbedovertrek mag gebruikt worden als:
- het dekbedovertrek dezelfde maat heeft als het dekentje dat er in gaat.
- na het opmaken van het bed nog minimaal 10 centimeter (handbreedte) aan beide zijkanten onder het matrasje gestoken kan worden.
- na het opmaken van het bed nog minimaal 10 centimeter (handbreedte) aan het voeteneinde onder het matrasje gestoken kan worden.
- de opening van het dekbedovertrek dicht te maken is (klittenband, knopen of rits).
Hier altijd in het begin in het dekbedhoesje wiegdekens zijlings erin gedaan. Vind die dekbedjes ook leuker staan :inlove:
Dan past het precies :thumbup: nooit problemen gehad.
Jorre ligt nu al zeker 3 maand onder het dekbedje gaat prima :thumbup:
ik heb ook dekbedovertrekjes en daarbij dekens…
ik doe eerst het overtrekje op bed en leg daarboven de deken waarbij ik het lakentje aan de bovenkant iets over de deken laat vallen snap je me nog? :mrgreen: :roll:
De vellux/velux dekens mogen wel in een dekbed hoesje andere dekens niet.