dekbedje baby?

Onze billy werd steeds wakker s’nachts

Nu hebben we sinds een weekje een dekbed geleend om te zien hoe ie dan slaapt en dat gaat dus een stuk beter,maar mij staat dus bij dat dat eigenlijk niet veilig is?



Zijn er speciale dekbedjes voor baby’s?

Site van prenatal is uit de lucht dus weet niet of ze ze daar ook hebben?

Naar mijn weten mag een dekbed niet, ik zou het niet aan durven. Waar sliep hij hiervoor onder?

Ik heb een deken van de Hema in een dekbedovertrek gedaan en lekker ondergestopt. Als het straks weer kouder wordt dan gaat hij daar weer onder.



Maar ons mannetje die kruipt het toch weer onder vandaan. Dus ligt hij onder een lakentje.

Wij hebben het katoenen ledikantdeken in een dekbedhoes gedaan omdat ie steeds heel de boel los trok.

Heb je wel het ‘dekbed’ idee, wellicht is dat een optie?

Een dekbedje mag inderdaad niet. Het houdt de warmte teveel vast. Je kunt een katoenen dekentje in een dekbedovertrekje doen. En er zijn ook speciale combidekentjes verkrijgbaar. Of een winterslaapzak aantrekken en dan alleen een lakentje of een dunne katoenen deken gebruiken.

ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een dekbedje een verschil maakt in doorslapen of niet :think: wat had je hiervoor dan?



En nee, het is niet veilig om een kind van onder de twee in onder een dekbedje te leggen. (ik hoorde dat gastouderbureaus zelfs ook afraden om een deken in dekbedhoesje te doen, dat vind ik dan weer wat overdreven, dus dat gebeurt hier wel).





En nog geen 6 mnd oud, dan kan ik heel wat redenen buiten dekbedje om bedenken om 's nachts wakker te worden :wink: :angel:

Wss :mrgreen:



Het kan natuurlijk wel dat hij wakker werd van de kou… Dan kan je hem gewoon warmer aankleden, slaapzakje of dekentje extra.



Ik dacht trouwens dat hetvoro kinderen onder de 1 was? Wij slapen inmiddels gewoon onder ons, weliswaar wollen, dekbed.

Een dekbed word sterk afgeraden omdat deze minder goed ademend zijn voor als je kindje onder het dekbedje komt het hoofdje, dan zou je kindje kunnen stikken omdat deze nog niet sterk genoeg is om dekbed van zich af te duwen.

Daarnaast is een echt dekbedje te warm voor je kindje en wordt het daarom de eerste 2 jaar afgeraden en lakentje en dekentje geadviseerd.



Dus mag niet is een groot woord maar het word wel afgeraden.



Misschien is dekbedovertrek met dekentje ipv dekbedje toch de gulden middenweg is.

@Clair wrote:





Dus mag niet is een groot woord maar het word wel afgeraden.


tuurlijk, 'mag niet' is uberhaubt een uitdrukking dat maar op weinig dingen van toepaassing is als het om grootbrengen van je kinderen gaat.


Ik ben overigens ook niet heilig, in mijn bed sliep ze wel altijd onder mijn dekbed. lag ik er wel bovenop natuurliijk (nee niet letterlijk bovenop, dat zou weer heel gevaarlijk zijn :lol: ), dus had veel meer controle dan wanneer kindje in eigen bed/eigen kamer onder dekbed ligt, maar allerveiligst was het niet.

lune, volgens mij wordt het standaard tot 2 afgeraden. en wss? wat is dat nou weer voor vage uitdrukking? :lol:

wss = what she said (Lune komt teveel bij de buren :mrgreen: ).



Maar het wordt idd tot 2 jaar afgeraden, idem voor kussens.

@mamaMarije wrote:

wss = what she said (Lune komt teveel bij de buren :mrgreen: ).



je dacht toch niet dat mijn vraag serieus was he? :mrgreen:


totaal offtopic, maar ik zocht net een plaatje van een boba, en wat liet google mij zien? ene mamamarije die haar kindje in een poolse doek knoopt :D

@fiep klophout wrote:

@mamaMarije wrote:
wss = what she said (Lune komt teveel bij de buren :mrgreen: ).



je dacht toch niet dat mijn vraag serieus was he? :mrgreen:


totaal offtopic, maar ik zocht net een plaatje van een boba, en wat liet google mij zien? ene mamamarije die haar kindje in een poolse doek knoopt :D


dat is wel heel erg niet een Boba :lol: ... ook googlen gaat
....

Kom mezelf niet tegen? Maar wel een hele gave kinderboba Tweet :inlove:

Wel trouwens Kaya en Selena en heul veul buren

Ik dacht ook dat het tot 1 jaar was en niet tot 2 jaar :think: Ze heeft hier een dekbed gekregen met bijna 2, toen werd ze iedere keer boos wakker omdat haar slaapzak niet mee wilde werken :wink:



Met 5 maanden zou ik het zeker niet doen, een slaapzak is dan de beste optie. Kan nog wel schelen of je met of zonder mouwen hebt, met mouwen is weer een stuk warmer.



Er is ook een duurdere soort slaapzak, waarvan ik door mijn zwangerschapsdementie :wall: even niet op de naam kan komen :oops:

Wol :slight_smile:



Zoiets had ik laatst met google ook, ik zocht niet eens op een doek :naughty:

Ik gebruik ook lakens met een deken. Die waren nog van mij van vroeger. Bij prenatal hebben ze wel van die dekens.

Zelf gebruik ik wel een dekbedje in de kinderwagen. Maar daar ben ik zelf bij…Dat is wat anders…

@EstHe wrote:

Wij hebben het katoenen ledikantdeken in een dekbedhoes gedaan omdat ie steeds heel de boel los trok.

Heb je wel het ‘dekbed’ idee, wellicht is dat een optie?




zal zoiets eens gaan proberen

hij sliep eerst dus goed door totdat het kouder werd,zijn kamertje is best koud en hij is iets meer een koulijer dan zijn broer :wink:



had al pyama en slaapzak met mouwen en nog wakker steeds

het maakt mij niet uit dat ie wakker word hoor :wink: maar koud hebben is niet fijn s’nachts



we hebben nu zijn bedje ook verzet,staat niet meer tegen een buitenmuur aan,even zien of dat ook scheelt



maar een dekbed overtrekje met lekkere deken erin is ook al heel fijn denk ik



gaat ik even shoppen van de week…wat een straf :angel:



thanx ladies :thumbup:

Of anders proberen zijn kamer iets beter te isoleren? Want als hij het nu al koud heeft, het wordt straks nog veel kouder. Kan de verwarming aan of hoger? Kieren dichten? Dubbel gordijn?



En ik denk dat ik net een combi sleeper bedoelde, toen ik niet op de naam kon komen :oops: dat is een dubbele slaapzak.

@Marlous79 wrote:

Ik dacht ook dat het tot 1 jaar was en niet tot 2 jaar :think: Ze heeft hier een dekbed gekregen met bijna 2, toen werd ze iedere keer boos wakker omdat haar slaapzak niet mee wilde werken :wink:




http://www.veiligheid.nl/tips-en-advies/babydekbed



Stichting veiligheid geeft 2 jaar aan… dat is volgens mij ook de organisatie die foldertjes uitbrengt op diverse plekken (staat me iets van bij dat ik ooit van die folders bij het CB heb gekregen bij de oudste 2).



Hier was er voor die tijd ook geen noodzaak voor een dekbed… dat kregen ze bij het overgaan naar een ander bed na het ledikant en dat was hier ruim na 2 jaar :lol: .

@Marlous79 wrote:

Of anders proberen zijn kamer iets beter te isoleren? Want als hij het nu al koud heeft, het wordt straks nog veel kouder. Kan de verwarming aan of hoger? Kieren dichten? Dubbel gordijn?



En ik denk dat ik net een combi sleeper bedoelde, toen ik niet op de naam kon komen :oops: dat is een dubbele slaapzak.




we hebben nog wat opties om het warmer te maken maar daar wil ik idd mee wachten tot het echt gaat vriezen :thumbup:

Wij hebben destijds een duodeken gekocht voor eva. Dat zijn twee dekens die aan elkaar gemaakt kunnen worden dmv klitteband en die kun je gewoon in een dekbedovertrek stoppen. Aangezien eva altijd onder de dekens wegkroop heb ik later een combisleeper aangeschaft. Dat is een slaapzak waarbij je geen dekens nodig hebt. Succes met de zoektocht :wink: