Dekbed

Morgen ga ik een bed (1-persoons) ophalen voor Pete :dance:



Ik ben dus aan het orienteren bij Hema en Leen Bakker e.d. voor een dekbed en beddengoed. Nu zie ik verschillende diktes voorbij komen, 200 gram/m2 of 300 gram/m2 of zelfs meer en ook 4-seizoenen dekbedden.



Pete slaapt op zolder aan de zonkant van ons huis, daar is het nu nog 23 graden en in de winter zakt het meestal niet beneden 18 graden. We hebben in de winter ook geen verwarming aan op de bovenetages. Pete heeft afgelopen winter in een winterslaapzak met lange mouwen geslapen onder een laken met dubbelgevouwen deken. Sinds een paar weken slaapt hij niet meer in een slaapzak en zal dus straks alleen in de pyjama onder dat dekbed liggen.



Wat zouden jullie aanraden? Waar liggen jullie kids onder te slapen?

Ik vond het belangrijk dat ze onder een dekbed van natuurlijk materiaal liggen, bij de hema hadden ze toen wel mooie in de aanbieding maar die waren synthetisch en na even twijfelen toch besloten maar een smak geld neer te leggen voor een wol/katoenen dekbed. Geen idee hoeveel gram, hier slapen ze in de zomer meestal alleen onder een dekbedovertrek, zonder het dekbed erin dus.

Ik heb van de week de aanbieding van de H.E.M.A. gekocht. De synthetische. Hier koelt het op zolder ook niet echt af. Navraag gedaan bij mijn schoonmoeder en zij gaf aan dat synthetisch goed te doen is. Met name ook goed uit te wassen, door eventueel spugen. Mocht het niet bevallen, dan halen we wel een ander dekbed. Morgen maar eens kijken naar een matras.

ik heb voor Jade bij de IKEA een éénpersoons gekocht.

daar kan je kiezen uit verschillende diktes.

en ze hebben er een uitgebreide uitleg bij staan om je te helpen met kiezen.



misschien staat deze ook wel op hun site :think:



succes met kiezen

Ik heb voor beide het 4-seizoenen dekbed van de hema.

Bevalt ontzettend goed en zoals al gezegd werd, je kunt hem makkelijk uitwassen :thumbup: .

Ik heb 2 (verschillende) dekbedden van Ikea voor de kinderen gehad. En over beiden was ik zeer ontevreden (de vulling zakte 1 kant op en de maten weken af, ze waren 150 cm breed waardoor er altijd een stukje opgepropt aan de zijkant zat). Toevallig afgelopen weekend 2 4 seizoenendekbedden (synthetisch) voor ze gekocht en ze slapen er érg lekker onder. Nu onder het zomerdekbed. Als het iets frisser wordt onder het herfstdekbed en als het echt winter is knoop ik de 2 delen aan elkaar. Manlief en ik hebben ook altijd een 4 seizoenendekbed gehad, erg fijn. Op deze manier is de overgang van alleen dekbedhoes in de zomer naar dik dekbed minder groot.

@topper2008 wrote:

Ik heb van de week de aanbieding van de H.E.M.A. gekocht.


Ik nu ook :wink:



Mijn man en ik hebben een 4-persoonsdekbed, deze bestaat uit een zomerdeel van 200 gram/m2 en een herfstdeel van 300 gram/m2. Ik denk dat de dikte van het herfstdeel voor Pete meer dan voldoende is, omdat hij nu een winterslaapzak en dubbelgevouwen ledikantdeken had.



Nu nog een kinderkussen, maar die waren niet op voorraad. Maar ik denk ook niet dat dit al handig is?

heb vorige week ook die aanbieding gekocht… en geloof dat die 300 grams aan de warme kant is voor onze middelste :roll: Al is het nu natuurlijk nog geen echte winter…

@sassie1980 wrote:

@topper2008 wrote:
Ik heb van de week de aanbieding van de H.E.M.A. gekocht.


Ik nu ook :wink:



Mijn man en ik hebben een 4-persoonsdekbed, deze bestaat uit een zomerdeel van 200 gram/m2 en een herfstdeel van 300 gram/m2. Ik denk dat de dikte van het herfstdeel voor Pete meer dan voldoende is, omdat hij nu een winterslaapzak en dubbelgevouwen ledikantdeken had.



Nu nog een kinderkussen, maar die waren niet op voorraad. Maar ik denk ook niet dat dit al handig is?


Hoe groot is jullie bed wel niet :wink: :lol:

@Renate_Sch wrote:

@sassie1980 wrote:
@topper2008 wrote:
Ik heb van de week de aanbieding van de H.E.M.A. gekocht.


Ik nu ook :wink:



Mijn man en ik hebben een 4-persoonsdekbed, deze bestaat uit een zomerdeel van 200 gram/m2 en een herfstdeel van 300 gram/m2. Ik denk dat de dikte van het herfstdeel voor Pete meer dan voldoende is, omdat hij nu een winterslaapzak en dubbelgevouwen ledikantdeken had.



Nu nog een kinderkussen, maar die waren niet op voorraad. Maar ik denk ook niet dat dit al handig is?


Hoe groot is jullie bed wel niet :wink: :lol:




wel gaaf :lol:

:mrgreen: :mrgreen:

Uiteraard bedoel ik 4-seizoenen :lol:

Wij hebben voor Luca een 4- seizoenendekbed bij de Ik*a gekocht. Hij bevalt heel goed.

Wij en Anne hebben een 4 seizoenendekbed (alle anti allergisch)



Ik vind het puur fijn dat er een tussen oplossing is voor als ze het te warm of te koud heeft. NU ligt ze in een dunne pyma onder 1 deel, van de winter komt het andere deel erbij als ze het nu te koud heeft. Moet ook zeggen dat ikzelfs wissel tussen dik en dun deel. Nu ligt ze onder het dunne deel van de 2, wordt dat net wat te koud, maar zou het te warm zijn beide op te leggen, krijgt ze het dikke deel alleen op. Ach je, je hoeft maar iets te hebben om mee bezig te zijn :wink:

Hoi,



wij hebben een eenpersoonsdekbed van leenbakker voor onze middelste. Die is anti-allergisch, aangezien man en ik diverse allergiën hebben, mag op 95 graden gewassen worden (syntetisch programma, dat wel) en in de droger. Echt ideaal, mocht ons eigen dekbed ooit op zijn dan wil ik voor ons hetzelfde. De oudste had een ikeadekbed maar daar zakte ook de vulling naar de zijkanten. Wat een waardeloos ding. Gebruik hem nu als logeerdekbed en hij heeft mijn oude eenpersoonsdekbed, die ook op 60 graden gewassen mag worden. Wij hebben nu texeler wollen dekbed, maar zou het niet weer doen ivm de allergiën. Deze mag alleen op wol/handwas.