zouden jullie nou wel of geen dekbed nemen voor een baby?
esmee hebben we een dekbed erop gedaan toen ze 6 maand was ofzo omdat ze zo koud wakker werd steeds…
heb het idee dat het voor alissa ook te koud is en wil een dekbed aanschaffen maar twijfel wel een beetje omdat je van die enge verhalen leest… mijn man zegt dat het allemaal wel meevalt en dat een deken met een laken eronder dan net zo gevaarlijk kan zijn… :think:
wat denken jullie?
Nee niet gedaan…
Ik denk dat je dan beter 1 lakentje plus katoenen bovenlaken kan nemen…
En een winterslaapzak, dat al eens geprobeerd?
Ik zou het risico… hoe klein ook… niet willen nemen…
Noah kreeg met 2,5 jaar een dekbed tegelijkertijd dat hij een nromaal bed kreeg. Tot die tijd sleep hij in een slaapzak met pyama en over-pyama. (hoe heet zo’n ding met rits die lekker warm en pluizig is? :think: )
Met Ava doen we hetzelfde. Niet alleen vanwege de enge verhalen, maar ook omdat ze de slaapzak niet af kan trappen. Ze reist nogal wat af in haar ledikantje, en ze zou dus iedere keer opnieuw toegedekt moeten worden zonder die slaapzak.
Het risico mag klein zijn, het gevolg te groot voor woorden.
Ik zou dan voor een winterslaapzakje kiezen.
ja he dat bevestigd mijn gevoel al…
toch maar eens op zoek naar een dikke slaapzak en een lekkere warme pyama… een dekentje en een katoenen laken hebben we nu dus net gekocht…
Prenatal heeft fijne winterslaapzakken die soms ook nog in de aanbieding zijn… Kijk eens op hun site…
@faizaa wrote:
Prenatal heeft fijne winterslaapzakken die soms ook nog in de aanbieding zijn… Kijk eens op hun site…
was ik toevallig net aan het rondneuzen… :lol:
thanks…
beide kinderen hebben een combi sleeper gebruikt. Lev heeft m nog. Zo dik als een dekbed maar wel zo veilig!
Topic krijgt een slinger naar baby vraagjes.
Hier hebben we een duodeken, dat is net zo comfy als een dekbedje, maar specifiek WEL geschikt voor kinderen vanaf ongeveer 4 maanden.
Dan nog kies ik liever voor een winterslaapzak met mouwen desnoods.
Michel had het van het weekend voor het eerst koud, toen hebben we hem dikkere sokjes aangedaan en de mouwen aan zijn slaapzak geritst.
Veel kouder dan nu word het niet op zijn kamer, we stoken ook wel iets en de temperatuur blijft rondom de 16 graden.
Bij Peter hebben we het duodekengeval wel gebruikt, hij vond een slaapzak niks. Maar dan stopten we hem overdwars in, dus niet zozeer aan het voeteneind, maar wel aan de zijkanten.
Hij woelde zich dan niet bloot. :thumbup:
Nadeel vond ik dat die combisleepers zo verrekte duur waren… rond de 80 euro?
Je hebt er dan toch 2 nodig… om te switchen ivm doorlekken of spugen…
Hoppaaaaaaaaaa 160 euro… :mrgreen:
Maar heb er idd ook goede dingen over gehoord… de combisleeper… :thumbup:
oh ik zie het net… de 110 cm is 95 euro… de 80 cm is 85 euro… wat een geld… zucht…
Hier hebben we ook de combi sleeper voor de winter en inderdaad is een flinke rib uit je lijf :shifty:
Willen er nog 1 hebben die kopen we wel via marktplaats…
Maar voor reserve hebben we eerst wel 2 gewone dikke slaapzakken liggen
Wij hebben daarvoor gekozen omdat we Melinda niet vertrouwen met dekentjes en dergelijke…
Madam is zo bewegelijk…
Daarom dus alleen een slaapzak
Combi sleeper vind ik echt geweldig !!
Heb hem een paar weken terug besteld, en was de oude collectie in de aanbieding, was toch nog 70 euro kwijt maar oke.
En 2 koop ik er niet hoor, was hem gewoon smorgens uit daarna een uur in de droger en ze kan hem weer aan.
Wat is een combi sleeper?
zijn ook duur. Maar de eerste van toen as baby was gaat al meer dan 7 jaar mee. Heb van little company zelfs een extra gekregen na een defect aan de rits. Die van lev kocht ik op een beurs met korting dus tot nu toe veel geluk voor weinig geld. Maar ze zijn duur…
ik zag die combisleeper ookal op hun website vroeg me al af wat het voor iets was… er hoeft dan geen dekentje bij om ofzo? is dat het idee?
wel handig dan! vindt die dekentjes ook helemaal niks ben altijd zo bang dat ze eronder komt te liggen… loop er soms zo vaak naar toe dat ik gek wordt van mezelf haha…
Ja ze hebben dan indd geen dekentjes meer nodig.
Mijn dochtertje shopte de dekentjes altijd van zich af, en rolt door heel het bedje heen. En met het resultaat dat ze dan altijd zonder dekentje slaapt, heb ik een combi sleeper gekocht.
Even wat info over de combi sleeper:
De Combi Sleeper van Little Company is een vierseizoenen baby- en kinderslaapzak, speciaal bedacht en ontwikkeld door ouders en deskundigen die zochten naar het juiste en meest veilige beddengoed voor baby’ s en kleine kinderen tot ca. 4 jaar.
Bij te weinig toedekking -bijvoorbeeld als je kindje meer naast dan onder het beddengoed ligt- heeft het lichaam van je kindje meer energie nodig om warm te blijven waardoor een diepe slaap niet wordt bereikt en dit heeft als gevolg een niet uitgerust kindje.
De Combi Sleeper bestaat uit twee delen: een buitenslaapzak van 100% katoen met uitritsbare mouwen en een uitritsbare binnenhoes van 100% katoenen fleece. De combinatie van de 2 delen maakt de Combi Sleeper compleet beddengoed.
Normaal gesproken zal je kindje goed slapen onder regulier beddengoed maar zo rond de 2 maanden oud worden de meeste kindjes veel actiever in bed met als gevolg dat ze zich bloot trappen en zelfs misschien verstrikt raken in het beddengoed. Juist door dit dreigend gevaar is de Combi Sleeper ontstaan!
Veelgestelde vragen
Waarom de Combi Sleeper?
Verkeerd beddengoed leidt tot slecht slapen. Belangrijk is de temperatuur van de z.g. ‘stilstaande’ lucht. De temperatuur in bed moet globaal tussen de 28 en 32 oC liggen. Bij te weinig toedekking heeft het lichaam meer energie nodig warm te blijven, waardoor een diepe slaap niet wordt bereikt. De meest ideale kamertemperatuur ligt rond de 20 oC. Die wordt lang niet altijd bereikt, bijvoorbeeld tijdens een gemiddelde winternacht of koele zomernacht. De Combi Sleeper biedt vier seizoenen, dag en nacht, de juiste oplossing.
Wanneer gebruik je de Combi Sleeper met binnenhoes?
Daar is geen vaste regel voor maar wij willen je hierover natuurlijk wel graag adviseren. In onze ogen is het een misverstand dat men denkt dat de Combi Sleeper met binnenhoes voor de winter is en zonder binnenhoes voor de zomer. Eenvoudig zou je kunnen zeggen dat wanneer het koud is, je kindje met binnenhoes slaapt en wanneer het warm is zonder binnenhoes en/of mouwtjes.
Hoe is de Combi Sleeper opgebouwd?
De Combi Sleeper bestaat uit twee delen (patent verleend). Een buitenhoes van 100% katoen en een binnenhoes van 100% katoenen fleece van zeer hoogwaardige kwaliteit. Bovendien heeft de Combi Sleeper afritsbare mouwen en is het babymodel voorzien van een opening voor de riem van het autostoeltje. Dus ook ideaal voor op reis!
Let op! De Combi Sleeper is volledig beddengoed! Gebruik naast de Combi Sleeper geen dekentjes of dekbedjes, kussentjes, hoofd- en zijwandbeschermers, tuigjes of koorden.
anna sofie heeft tot haar vierde er in geslapen. Zonder deken dus. Ideaal. Daarna ging ze moeiteloos over naar een dekbed. Al heeft ze liever een slaapzak :roll:
Steven heeft het liefst een slaapzak. Dan hoeft hij niet steeds moeite te doen om het dekentje van zich af te trappen :lol: . Onder een dekentje slapen lukt echt niet blijft maar trappen tot het dekentje van hem af is. Nu in een slaapzak gaat hij gewoon rustig liggen. We hebben hem van de week een dikkere met mouwen gegeven, omdat het wat kouder werd.
aah handig ding dan zeg… even bestellen dan maar