Dekbed vraagje

Mijn groot meisje slaapt sinds het eerst onder een dekbed, eerder altijd een combi-sleeper aan gehad.



Ik heb een 4 seizoenen-dekbed van 100% katoen.

Had haar gisteren alleen onder een laken liggen met een rompertje lange mouw en dun broekje. Mijn moeder schrok en zei dat het veeeel te koud was en ik gewoon het zomerdeel erin moet doen… :shifty:



Op haar kamer is het 23 a 24,5 graden, wat is verstandig ??

tja kijk naar je kindje… hoe komt zij onder het laken uit? Is ze dan lekker op temp dan zou ik het zomerdeel achterwege laten.



Onze oudste 2 zijn warmbloedjes, als het bij hun 23/24 graden op de kamer is slapen zij in boxershort onder het dekbedovertrek en that’s it. En die hebben het dan echt meer dan warm zat.



Onze 3e is iets meer zoals mama… er moet wel iets stevigs overheen liggen. Bij hem heb ik nu het ledikantdekentje in een overtrekje zitten.



Ze vragen er hier ook gewoon om als ze het te koud zouden hebben of juist te warm (de oudste haalt dan zelf het dekbed wel uit de hoes).

Hoe slapen jullie zelf?



Hier ook gewoon het zomerdekbed in de overtrek (voor ons zelf) en bij zuslief ook zo voor de kindjes :slight_smile:



Geeft ze zelf al aan wat prettig is zoals warm/koud?

Wij doen bij de kinderen hetzelfde als we het zelf doen. Wij slapen onder het zomerdeel en de kinderen dus ook. Afgelopen week toen het zo warm was alleen onder een laken.

Lienke geeft nu zelf wel aan of ze het warm of koud heeft, maar Rick nog niet. Die is wel wat warmbloediger dan ik, heeft ie van zijn papa 8)

onze kids liggen onder het zomerdekbed, met een shortama

Hier ligt Ivan onder het zomer dekbed en gewoon in pyjama

badstof pyjama met daarover dik dekbed! we zijn kou kleumen

Melinda slaapt met pjama en normaal dekbed dus geen vier seizoenen.

Bij haar op de kamer is het nu 20 graden, leve het rolluik…

Als het zo,n 24 a 25 graden is dan gaat het hempje uit en alleen pjama jasje aan…

En broek maar als ik bij haar ga kijken en ze heeft het warm gaat de broek uit.

Ze ligt dan wel onder gewoon dekbed

Bedankt voor jullie reacties :thumbup:

Zal vannacht waarschijnlijk wel wat afkoelen, heb er toch maar het zomerdeel in gedaan en rompertje korte mouw en kort broekje.



Blijft het dekbed er ook hopelijk wat beter tussen zitten, tijdens het rollen.



Kropen jullie kindjes ook gewoon boven het dekbed ? Talysha is natuurlijk niet gewend om onder een dekbed te liggen, maar hopelijk gaat het goed tegen de winter :shifty:

Melinda gaat nu wat beter ze kruipt er niet zo vaak meer onderweg…

Wel als ik elke avond ga kijken dan ligt ze aan de andere kant boven op dekbed…

Leg ik haar weer goed en dan ligt ze de volgende morgen nog steeds onder het dekbed…

onze 2e (ruim 5) doet het nog wel hoor… die vinden we regelmatig op een stukje zo groot als een normaal kussen terug… en dan heeft hij een normaal 1 persoons bed :lol:

Hij kruipt en krult dan helemaal omhoog in zijn bed.

In de winter doet hij dat dan weer nooit… dus denk dat ze het snel genoeg leert hoor :thumbup: .

Levi ligt in zijn shortrama (of hoe noem je dat haha) met alleen een laken over hem heen. En zelfs dat gooit hij nu al soms af!

Mijn oudste heeft al sinds hij 1 is een dekbedje, dat ligt altijd in zijn bedje, maar hij slaapt er nooit onder :mrgreen: Ik leg hem standaard 's avonds weer over hem heen, maar hij wordt zo goed als altijd bovenop het ding wakker. Hij draagt nu een hemd en onderbroek, een pyjama met korte mouwen en korte broek en een hele dunne slaapzak. Hij is oud genoeg om de deken over zich heen te trekken als hij het koud krijgt denk ik.

Ik zou inderdaad naar je kindje kijken en hoe ze aanvoelt als ze wakker wordt.



Jinthe slaapt altijd in een pyjama (vaak met korte mouwen en korte pijpen) met laken. Soms doe ik wel sokjes aan, omdat ze anders wel eens met koude voeten wakker wordt (gaat onder het laken uit).

Riley ligt in een broekje en hemdje en alleen een laken…

Het lijkt me niet te koud hoor een lange romper, dunne broek en laken. Het is nog behoorlijk warm op haar kamertje! Voelt ze 's ochtends warm aan? En wordt ze 's nachts niet wakker? Dan denk ik dat je goed zit!