Dekbed of dekentjes ??

Wat trekken jullie jullie peuters nu aan met dit weer in bedje ??

Jana slaapt normaal met een gewone pyama en dan een fleece dekentje als dekbed, maar de laatste nachten is ze al een paar keer zonder reden wakker geweest…

Nu had ik t vannacht zelf heel koud in bed en ik heb een dekbed opliggen.

Nu heb ik Jana ook net maar t enkele dekbedje in haar hoeslakentje gestopt en dan toch met pyama aan, is dit te warm of is t goed zo ??

Tjonge, dan kleed ik mijn zoon wel erg dik aan. Die slaapt al een poosje in een pyjama met lange mouwen, in zijn zomer slaapzak (als het 's nachts erg koud wordt en raam heeft de hele dag open gestaan zelfs een winterslaapzak) met een dekbedje. Dat dekbedje ligt nooit over hem heen als ik bij hem ga kijken, maar dat leg ik vaak weer over hem heen, omdat hij dan al echt koude handen heeft. En soms staat hij nog op met koude voeten

Ik zou zelf nooit voor een fleecedekentje kiezen, tenzij je wolfleece hebt maar ik ga er even vanuit dat het synthetische fleece is. Dat ademt niet en is dus niet erg prettig of verwarmend om onder te slapen, als ze het te warm zou hebben wordt ze klam van koud zweet.

Hier slapen ze ook onder een dekbed, de knullen met een korte zomer pyama of alleen in boxershort, de jongste gewoon in een lange pyama.

De meiden slapen hier in een pyama met lange mouwen en broek onder een dekbed.

Lars ligt nu in zijn pyjama met lange mouwen in de zomerslaapzak.

Onder een laken met een dekentje. Heb niet het idee dat hij het te warm heeft.

Over 3 weken proberen om hem naar het ‘grote’ bed te doen, dan ligt hij in de slaapzak onder het dekbed.

Mies in een peuterbed, zonder slaapzak, met gewone tricot pyama aan, sokken (hebben er meer last van in dit gezin, die tic :lol: ) en dan gewoon onder een dekbed. Een 4 seizoenen geval.

Hij vind het heerlijk hoor en trekt en sjort zelf net zo lang tot zijn dekkie naar t zin is.

hebben er sinds deze week de wintervariant opliggen en de zomervariant in de was gemikt. Op elkaar vind ik te overdreven voor een modern huis waarvan de kamers nooit onder de 17 graden komen.

Maar dekbed dus.

En wat Lune zegt, fleece is zelden van katoen of wol en als het synthetisch is ga je zweten en koel je juist snel af.

Paar dagen geleden korte pyama onder dekbed, nu lange pyama onder dekbed. Elke kind is anders he…

@littlewonder wrote:

Tjonge, dan kleed ik mijn zoon wel erg dik aan. Die slaapt al een poosje in een pyjama met lange mouwen, in zijn zomer slaapzak (als het 's nachts erg koud wordt en raam heeft de hele dag open gestaan zelfs een winterslaapzak) met een dekbedje. Dat dekbedje ligt nooit over hem heen als ik bij hem ga kijken, maar dat leg ik vaak weer over hem heen, omdat hij dan al echt koude handen heeft. En soms staat hij nog op met koude voeten

Dat dacht ik ook :oops: . L heeft al een paar weken 's nachts een romper met langer mouw, lange pyama, zomerslaapzak zonder mouw aan en een dekbedje (=‘deventje’ :inlove: ) over. Hier hetzelfde gewoel, dus stop idd 's avonds vaak het dekbedje nog eens in. Heb zelf namelijk echt een hekel aan kou in bed :mrgreen:.

Zou idd ook geen fleecedekentje meer doen, vanwege wat Lune en Cell zeggen.

Katie slaapt hier gewoon rompertje met lange mouwen in de winterslaapzak… Slaapkamer is ook redelijk fris.

beide slapen met pyjama en dekbedje ( koude kamers)

Wessel slaapt in een pyjama lange mouw en broek onder een dekbedje.

Stijn slaapt met een pyjama lange mouw en broek in een zomerslaapzak.

Jolijn slaapt in een pyjama lange mouw en broek in een zomerslaapzak onder een dekentje.

Luuk slaapt in pyama onder dekbed.

Op d ekamer geen CV aan in elks geval.

Dean slaapt in een pyjama (met een hemd eronder) met winterslaapzak onder een lakentje en dekente. Vannacht heeft hij voor het eerst de mouwen aan de slaapzak gehad. Ik moet erbij zeggen dat het in zijn kamertje enorm snel afkoelt, doordat het op het noorden ligt. Hij heeft het 's nachts ook gauw koud.

Toevallig heb ik vanavond de 4 seizoenendelen aan elkaar gemaakt. Ze liggen nu dus onder het dikke dekbed met pyjama met lange mouwen. Wij hebben nooit de verwarming aan en altijd de ramen op een kiertje. Liever lekker dik en warm ingepakt in bed dan op een muffe warme kamer slapen. Wij hebben zelf ook altijd het raam open, tenzij het echt hard vriest.