dekbed juniorbed

Nina ligt inmiddels al een tijdje in een juniorbedje, maar tot nu toe nog altijd in een slaapzak.

Ik wil graag een dekbed gaan gebruiken, maar weet niet welke… die van de Hema bijv. is 100% polyester en dat zweet zo verschrikkelijk :silenced: .



Iemand tips? Bedankt alvast!

Wij hebben van princes 100% katoenen dekbedden voor de kids. ze kunnen op de kookwas gewassen en gedroogd, slapen heel fijn en Suus heeft als enige een 4 seizoenen variant met een zomerdekbed erbij van zijdevezel…



Waren rond de 80 euro in de aanbieding bij wehkamp…Suus haar bed is 80x150 en wij hebben gewoon een 1 persoons dekbed gekocht. ze ligt nog steeds altijd ingestopt en nu hebben we lekker over aan de zijkanten. De 50 cm extra in de lengte gebruik ik altijd om gewoon in te stoppen… ik leg het dan wel zo vlak mogelijk onder de matras. Maar gaat heel goed, dus ik zou er niet een peuterbedmaat dekbedje voor kopen.

De oudste heeft altijd die van Ikea gehad. Hij heeft hem in zijn 1 persoonsbed ook gebruikt, en sleept hem nu altijd mee als kroel. Nadeel vind ik dattie niet zo dik is, maar hij is ondertussen wel 20 keer gewassen, maar is nog net zo goed als toen we m kochten. Kost niet zoveel, nog geen 10 euro dacht ik.



De jongste heeft wel een dekbed van de hema, omdat die het altijd koud had. en die is heerlijk warm, ze slaapt nu met dikke winterslaapzak en dekbedje, en is lekker warm 's morgens maar nooit zweterig. Maargoed, die heeft het ook wel heel erg snel koud.



Ben het wel met Cell eens, voor een peuterbedje zou ik ook niet zo snel een peuterdekbedje kopen. Hier sliepen/slaapt ze in een ledikantje met dekbedje, dan vind ik het anders, dan is een 1 persoonsdekbed veeeel te groot, maar in een peuterbedje zou ik ook eerder een 4 seizoenen dekbed kopen. Kun je veel langer mee doen.

Hier ook Ikea.

Eigenlijk geen idee waar die van gemaakt is… :shifty:

hier ook ikea bevalt uitstekend en kunnen ook in de was

Ik zou ook voor een 1 pers dekbed gaan.

Mijn dochter heeft 100% katoen anti-allergische dekbed. Wij zijn zelf overgestapt op een wol dekbed en ben erg echt zeer tevreden over, en ga ook absoluut voor een wol dekbed voor mijn jongste als ze deze zomer overgaat naar een 1 pers bed. Wol is veel sneller warm en blijft lang warm, en niet zweterig warm. En natuurlijk heerlijk koel in de zomer !!

Wij hebben allemaal een wollen 4-seizoenen dekbed.

Heerlijk!

De meiden slapen ook op een wollen onderdeken (die zit onder de hoeslaken) en dat vinden ze heerlijk warm en zacht.



Ik zou niet anders mee willen!

Bedankt voor jullie antwoorden :thumbup:



Ze ligt voorlopig weer terug in de slaapzak, ik zal eens een deken gaan proberen. Op internet zag ik al een juniordekbed voor een aardige prijs en niet synthetisch.

Een gewoon 1 pers. dekbed lijkt me wel erg groot voor zo’n klein bedje :think:



Het moet gewoon snel zomer worden dan hebben we dat dekbed niet eens meer nodig :mrgreen:



Groetjes, Anne

ligt eraan hoe groot het bedje is… sommigen zijn 70x 140… dan heb je bij een standaard 1 persoons 35 cm aan beide zijden hangen (erg fijn met instoppen) en 60 over aan het voeteneind… als je zorgt dat dit goed vlak onder de matras ligt, is er niets geen probleem.



Die van Suus is 80x150… en dus hebben we 30 over aan beide zijden en 50 aan het voeteneind. Ik heb bij alle kinderen een peuterbed gebruikt en altijd in combi met een normaal dekbed.



Wol, ik slaap zelf wel onder wol, maar mijn ervaring is dat het minder makkelijk zelf te wassen is en met name rond de tijd dat ze wel/niet zindelijk worden vind ik dat een nadeel. Ook bij ziekte als ze spugen. Dus ik betaal graag wat meer voor een 100% katoenen dekbed… :shifty:

Hier hebben we voor het meegroeibedje op de kleinste stand wel een dekbedje gekocht. Gewoon van ikea een hele simpele, kan de was in en dochterlief vond het prachtig. Nu we haar bed op de middelste stand doen gaan we wel een nieuw 1 pers dekbed voor haar kopen. Peuterdekbedje gaat gewoon door naar onze zoon.

Ik zelf vind het helemaal niet fijn om ingestopt te liggen, mijn voeten steken altijd uit onder het dekbed en dochterlief heeft dezelfde tik. Denk dus niet dat ze blij zou zijn geweest met een volledig ingestopt dekbed. Misschien zoonlief wel, maar dan is een 1 persoons ook zo gekocht, die hebben ze tzt toch nodig. Vond het ikea dekbed iig niet vreselijk duur om niet eens te proberen.

Hier ligt onze jongste in een gewoon 1 pers.bed met nu nog een junior dekbed.(is van dr zus geweest).

Van de zomer krijgt ze een 1 pers.dekbed,vind dr nu nog te klein en ze trekt t dekbed vaak over dr hoofd wat ik dus niet zo fijn vind.

Vroeger sliep de oudste wel in een junior bed met junior dekbed,vond t eerlijk gezegd niet erg praktisch.