Deet mogelijk schadelijk voor zenuwstelsel

Ik kreeg dit van iemand via email.

Deet zit in spul om insecten tegen te gaan, mijn fles met spray ligt al in de container.



Ken het spul niet…dus hoef niks weg te gooien

Maar onderaan staat toch dat er verder onderzoek nodig is en misschien wel geen effect op mensen, omdat het al jaren gebruikt wordt?



Weet wel dat je als je zwnager bent geen produkten met deet mag gebruiken en kinderen ook liever niet. Maar het echte deet spul is toch ook meer voor in de tropen enzo?

als je alles moet weggooien wat eventueel wel eens schadelijk zou kunnen zijn voor je, tja, dan is je koelkast en medicijnkastje wslk helemaal leeg :wink:



deet lijkt me sowieso niet nodig in nederland, dan voldoet een gewone muggenspray prima.



en verder viel mijn oog net als die van wienex op de laatste zin


Volgens de wetenschappers is meer onderzoek nodig om met zekerheid te kunnen vaststellen dat DEET geen schadelijk effect heeft op het zenuwstelsel van mensen.

@wieniex wrote:

Maar onderaan staat toch dat er verder onderzoek nodig is en misschien wel geen effect op mensen, omdat het al jaren gebruikt wordt?


Idd Misschienwel geen effect op mensen, zeker is het dus niet.
Ga ik liever opzoek naar iets waar dat niet in zit.

En tsja kun je alles wel weggooien, ja dat zou ik kunnen doen...Maar ik weet van alles niet wat het effect op mensen is he :wink: En als ik dan zo'n bericht lees dan gebruik ik dat wat ik in huis heb liever niet meer.Ik dacht ik zet het hier neer voor de geintresseerden. Iedereen moet er natuurlijk mee doen wat ie wil...

Ik had mijn vriend al verboden om Deet te gebruiken en lekker naast me te gaan liggen in bed nu ik zwanger ben. Nu ik dit lees, ben ik daar erg blij om!