Mijn naam is Niekje en sinds twee jaar gestopt met de pil. Na 9 maanden nog steeds niet ongesteld te zijn naar de huisarts gegaan en ik zit sinds een jaar in de medische molen. Mijn eitjes rijpen niet vanzelf. Nou is dit normaal vrij gemakkelijk op te lossen door of clomid te slikken of puregon of menopur te spuiten. Bij mij heeft het echter tot gevolg dat er of niks rijpt of een overstimulatie krijg. Zo, het verhaal in het kort.
Nu ga ik dus richting IVF. Er is nog een kleine kans doordat ze mijn hormoonhuishouding d.m.v. decapeptyl stil gaan leggen en daarbij menopur te spuiten dat er 1 of 2 eitjes rijpen. Is dit niet het geval dan liggen de papieren voor IVF klaar. Dus ik heb zowiezo een kans deze maand.
Mijn vraag over de decapeptyl is het volgende: Ik ben al een half jaar gewend om mezelf te moeten spuiten met de menopur en de puregon, maar ik heb erg veel moeite met het injeceren van decapeptyl, ik heb het idee dat de naalden ook veel dikker zijn. Ik vind het vrij pijnlijk. Is dit normaal? Ook zou ik graag willen weten wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten. Ik heb nu 7 dagen gespoten.
En dan nog een vraag. Mijn vriend en ik willen graag met het vliegtuig op vakantie,maar decapeptyl moet je in de koelkast bewaren. Wie heeft hier ervaring mee?
Groetjes Niekje
Hallo Niekje,
Ik ben nu ook bezig met spuiten van decapeptyl en deze naald is wel wat stugger dan de puregon naald. Ik heb gelezen op een andere site dat er een productiefout is geweest en de naalden wat botter kunnen zijn ik zal hier de link plaatsen http://www.stilverlangen.com/phpBB2/viewtopic.php?t=366
Anders misschien eerst met een ijsblokje even verdoven ?
Groetjes Daantje
Ik lees je vraag over de vliegvakantie . Je zou de luchtvaarmaatschappij even kunnen bellen en de vraag voorleggen , misschien dat het aan boord in de koeling kan ? Zoiezo zou ik een verklaring of iets meenemen omdat ze nogal moeilijk kunnen doen bij de douane .
De naaldjes zijn echt wat groter dan bij alle andere spuiten zeker als je ze vergelijkt met de pennen die op de markt zijn. Het enige wat ikzelf ertegen kon doen was ze na verloop van tijd als ik er echt meer last van kreeg ze niet al te diep erin te prikken. Vooral goed een huidplooi nemen en daarin prikken en niet rechtstreeks in je huid als die strak staat.
Verder is ook het inspuiten ervan meestal wat gevoeliger had ik het idee.
Over dat koel bewaren en vliegen; zeker een medisch paspoort vragen bij je apotheek! Geven ze je zo en scheelt je enorm veel ellende aan de douane. Wij hebben een weekend Belgie gedaan met de spuiten en zelfs daarvoor wilde ik geen risico nemen. Ik mocht in het hotel gebruik maken van de minibar om de spuiten koel te bewaren en haalde dan 1 dag (soms 2) voor gebruik een spuit eruit. Onderweg in het bagageruim kan het zelfs niet goed zijn voor de spuiten aangezien dingen als zonnelotion of shampoo zelfs wel eens kunnen knappen. Dus zeker de spuiten in je handbagage meenemen en mss in een koeltasje oid?
Heel veel succes en hopelijk ditmaal wel het gewenste resultaat!
Dank je wel voor jullie reactie. Ben nu begonnen met de volgende doos. Deze naalden lijken er vele gemakkelijker in te gaan… Misschien was de vorige doos toch een misproductie. je weet het niet…
Mijn gyn vertelde dat je meestal op de 10e dag van het spuiten ongesteld wordt. Het is nu dag 10, maar ben nog niet ongesteld. Ik zou graag willen weten hoe jullie ervaringen zijn. heb overigens wel al 2 dagen last van mijn buik. volgens mij kun je ongi worden tussen dag 7 en 14???
groetjes Niekje
Ben je de laatste 4 pildagen begonnen met spuiten ? Ikzelf had gisteren de laatste pil dus ik ben ook wel heel benieuwd wanneer dat zal zijn . In de bijsluiter van de pil staat na het stoppen van de pil krijg je binnen een week de bloeding .
Ik ben begonnen met spuiten om dag 21 van mijn cyclus.
Is dit voor jou ook de eerste keer met decapeptyl?
groetjes Niekje
Elk ziekenhuis werkt weer op een andere manier met verschillende schema’s . Het is voor mij de eerste keer heb nog geen andere vruchtbaarheidsbehandelingen gehad . En voor jou ?
hoi
ook ik had erg last van de spuiten en in het ziekenhuis zeiden ze dat ze wat botter of stomper waren dan de puregon spuiten en koelde ook vooraf met een ijsklontje om een beetje te verdoven en het werkte echt fijn.
gr lipi
Ik heb zelf 3 jaar in de medisch molen gezeten, en ben nu eindelijk zwanger (8 weken) na 9 IUI’s en de derde IVF poging. Ik heb dus flink wat ervaring met menopur,puregon, Pregnyl en decapeptyl. Wat bij mijzelf wel hielp was vlak voor het injecteren even de spuit verwarmen in je handpalm, mijn ervaring was dat het dan een stuk minder pijnlijk is dan ‘direct’ prikken. De prikpen voor puregon vond ik een stuk prettiger dande losse spuiten en naalden van menopur. Maar je weet waar je het voor doet. Dames, houd de moed er in en heel veel sterkte met het verwerken van telleurstellingen.
PUMPKIN
Wat fijn voor je dat je nu zwanger bent. Heb je ook wel erg verdiend na zoveel pogingen. :thumbup: Bij jou hebben ze dus ook veel geprobeerd. Mag ik vragen wat bij jullie het probleem was? Bij mij is de rijping van de eitjes een probleem. Die groeien niet vanuit zichzelf. En met de puregon en de menopur telkens overstimulatie of helemaal niks!! erg frustrerend.
Werkte de decapeptyl bij jou altijd tussen dag 7 en 14?
groetjes Niekje
Bij ons is nooit iets gevonden waarom we niet op een ‘normale’ manier zwanger zouden kunnen worden. Ik heb altijd een super regelmatige mentruatie cyclus gehad. Voor de IVF begon ik op dag 1 met decapeptyl, vervolgens moest ik de poli bellen wanneer ik de puregon erbij mocht gaan spuiten dit was meestal rond dag 5 á 6. Vervolgens moest ik 6 dagen later voor de eerste echo. Bij de laatste IVF had ik 12 dagen na de start met puregon de punctie. Tijdens de IUI behandelingen gebruikte ik Menopur. Heel veel sterkte en succes voor de toekomst !