decapeptyl

Omdat hier, helaas natuurlijk, wat meer ‘ervaringsdeskundigen’ zitten even de volgende vraag van mij:

Sinds afgelopen vrijdag prik ik Decapeptyl. Iedere keer na de prik komt er een bultje (net zoals bij een muggenprik) en is het er om heen rood. Dat duurt ongeveer een uurtje en dan is het weg. Komt iemand dit bekend voor, of moet ik contact gaan zoeken met de verpleegkundige?

Bij de andere prik (puregon, die ik sinds gisteren ook moet spuiten) heb ik dit niet.



Alvast bedankt!



Liefs,

Edanjelan

Spuit je de Deca diep? Misschien net iets te oppervlakkig?



Ik kreeg altijd een jeukend/brandend vlekje op de prikplek.

Dat is ook heel normaal, een reactie van jouw lichaam op het spul dat je inspuit.

Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Het verdwijnt weer. Mocht je het echt niet vertrouwen, zou ik even bellen.

Bij mij brandde de Deca ook, soms met een rood plekje. Trekt inderdaad weer weg. Ik zou me er niet zo druk om maken zolang het rode plekje maar binnen korte tijd wegtrekt. Blijft het een schijfje dat rood en warm aanvoelt, zou ik aan de bel trekken.

Een korte reactie is niet erg, wel vervelend. Koelen wil wel eens helpen, met een ijsklontje in een plastic zakje en een doekje erom. Dat even op de plek houden, vooraf zodat het inspuiten minder pijnlijk is en daarna helpt het tegen de branderigheid en roodheid.

Wat wel heel belangrijk is bij de Deca is dat je het naaldje helemaal inbrengt. Dan komt het meer richting de bloedvaten die de vloeistof goed kunnen opnemen en verspreiden en zo heb je ook minder kans op roodheid en jeuk en branderigheid. :thumbup: Succes met jullie poging!

Deca is zowiezo rot spul: je raakt er kunstmatig van in de overgang. Ik voélde er mij toch beroerd door… Gewoon een heel kort lontje zeg mij. Dus als je dat merkt: het hoort erbij. En zodra je de Gonal (of andere hormonen) erbij gaat spuiten gaat het over.



Ik had gewild dat iemand mij hier op voorbereid had, ik voelde mij zo rot :? Dus daarom meld ik het hier (ongevraagd) maar even. Maar misschien heb je nergens last van, dat kan ook: ik hoop het voor je.



Groet Engel

Daar heb ik gelukkig geen last van gehad (toch Wilco?? toch??) maar de vloeistof was wel irriterend ja. Benieuwd of het in januari weer zo gaat.

Oef nee gelukkig heb ik er net als Roheryn weinig tot geen last van. Beetje opvliegers maar aangezien ik normaal toch koukleum ben is dat niet zo erg :angel: Maar het verschilt dus van persoon tot persoon Engel. Ik weet niet of het in jullie ziekenhuis een optie is om over te gaan op een ‘korte IVF’ dus gelijk beginnen met stimuleren en daarna pas overgaan op ‘onderdrukken’? Dat zou misschien voor jou fijner zijn daarbij zijn er minder spuiten nodig. Bij ons in het ziekenhuis kan het iig niet omdat zij alleen transportkliniek zijn en er anders misschien problemen zijn met de planning in Nijmegen voor het lab.



Wat trouwens ook typisch is kwam ik achter bij de eerste IVF. Bij onze apotheek kun je gratis naaldencontainertjes krijgen, dit schijnt dus ook niet overal zo te zijn. :think: *ik spaarde ze eerst op in een fles…dat mocht ik niet zo inleveren :oops: *

Hoi hoi,



Je zou na de injectie de injectieplek even met een watje met alcohol

kunnen masseren. Op deze manier zal de Deca zich wat meer verspreiden. Het kan zich een beetje onderhuids ophopen. Schijnt

vaker voor te komen maar dit kan niet echt kwaad of zo.



Ik werd van Deca ook niet echt blij, maar ik krijg ook het korte

IVF-traject: 1 deca spuiten en op dag 2 de Gonal F erbij.



Rhiannon: Dacht dat je zo’n container er standaard bij zou krijgen? Ik heb hem wel meegekregen, maar per ongeluk ook de glazen ampullen erin gegooid en dat mag volgens mij niet :eh: . Ik breng hem morgen

even naar de apotheek en dan hoor ik het wel.



Ja Engel, misschien dat de korte IVF dan ook een optie voor jou is?

Chippoa volgens mij mag alles erin hoor, ik gooi iig ook de ampullen van de Pregnyl erin etc. Het gaat nl gesloten de verbranding in dus wat erin zit maakt niet uit. De Deca spuitjes bestaan ook uit meerdere materialen en die kan (en wil 8) ) ik niet scheiden van elkaar.

Maar inderdaad het schijnt dat je ze niet bij alle apotheken, kostenloos althans, erbij krijgt. Vind het maar raar want het lijkt me dat zij er ook bij gebaat zijn dat we het allemaal netjes en veilig aanleveren. :silenced:

bedankt voor al jullie antwoorden.

Sinds 2 dagen spuit manlief wat dieper (de naald gaat er nu helemaal in) en nu heb ik geen last meer van een bultje. Nog wel van een rode plek, maar die is ook zo weer weg.



Geen 'last’van de decapeptyl, ik vind het tot nu toe wat bijverschijnselen wel meevallen. Prikken blijf ik wel heftig vinden, maar dat is zo weer over.



Inderdaad bij de apotheek ook zo’n afvalcontainer gevraagd. Zeker omdat hier kids rondlopen wel erg handig.



Morgen mijn eerste FM meting, ben erg benieuwd!



Liefs,

Edanjelan

Spannend morgen. Ik kreeg trouwens bij de apotheek ook geen naaldencontainer mee (ook niet naar gevraagd trouwens) dus heb ik er op het werk eentje meegepikt :smiley:

Wat trouwens ook wel heel goed geholpen is dat ik de spuit een half uur tot een uur van te voren uit de koelkast haalde.

Dan is de vloeistof ook niet zo koud… scheelde ook heel veel!!!

Ook wij zitten bij een tranportziekenhuis! In januari beginnen wij met ICSI en daarvoor ben ik nu ook al aan de pil om het zo goed mogelijk te kunnen plannen. Ik vind de deca wel vervelend (vooral nu zo meteen met de kerst :? ), maar ach als het maar resulteert in een mooie zwangerschap :smiley:



Dus ik hou gewoon vol en bereid mij en mijn hubbie vast voor wat er de komende weken weer gaat gebeuren! Wel lief dat jullie meedenken hoor.

Hier net terug van de kliniek. Er waren genoeg follikels (stuk of 10) en de grootste was 8 mm. Ik moet de dosering Puregon opvoeren naar 150 (zat nu op 100) Dinsdag voor de volgende echo.





Edanjelan