Sinds maart 2008 heb ik een Mirena. De eerste 9 maanden drie weken per maand gevloeid, maar sindsdien geen klachten. Heel af en toe een paar druppeltjes oud bloed, duurt een dag of twee, that’s it. Maarrr, sinds vorige maand word ik weer ‘gewoon’ ongesteld, zo lijkt het tenminste. Ik vloei een volle week, en niet zo’n klein beetje ook (is nu dus twee keer gebeurd) Heb ook regelnatig buikpijn, ook buiten het vloeien om. Is dit herkenbaar? Want als dit zo blijft ben ik liever zónder Mirena. Moet ik hier iets mee, of even aankijken?
heb je de mirena genomen omdat je dan van je ongi af zou zijn of de klachten of iets?
want dat ie niet altijd zo he
ik werd gewoon ongesteld maar het fijne voor mij was dat ik hierbij geen klachten had en eenplaats van normaal 3weken last ik nu gewoon normaal regelmatig werd en gewoon 1 week.
ik bloede minder hevig en ik had minder last van kwaaltjes
het is voor mij persoonlijk heel ideaal en heb er niets dan lovends over
er zullen zat meiden zijn die het vrezelijk ervaren hebben
maar voor mij was het een geschenk uit de hemel
Inderdaad, Mirena is geen garantie voor niet ongesteld.
Maar ik zou de buikpijn wel in de gaten houden. Hoe erg is het en hoe vaak komt het voor?
Ik heb ook wel eens steken, maar ja niet alles hoeft iets te zijn.
Dat kun jij alleen voor jezelf bepalen, of het veel of weinig is.
En anders kun je inderdaad even langs de dokter, hij / zij kan niets zien oid, maar misschien een echo laten maken? Of hij nog goed zit?
even aankijken dus, zou ik zeggen.
Ik heb de Mirena genomen als anticonceptiemiddel, niet om niet meer ongesteld te zijn. Maar vroeg me af of het normaal is dat, na twee jaar vrijwel niets, er ineens weer flinke bloedingen optreden. In de bijsluiter staat dat het iets is om contact met de HA voor op te nemen, maar wilde eerst even kijken of iemand het herkende.
Ik zou even contact opnemen met de HA.
Al is het maar voor je eiegen gemoedsrust…
Ik heb ook de Mirena gehad en was er blij mee. Ik werd dan wel om de 3 maanden ongesteld mee…