de zomer vakantie

Wij zijn maandag gelukig maandag weer aan de beurt om naar school te gaan ( we wonen in noord holland) en dat is maar goed ook.

hier zijn de kinderen de eerste twee weken niet te houden want ze zijn compleet uit hun doen en de laatste twee weken niet door dat ze gewoon weer naar school willen.

vorige week waren ze met opa en oma een week naar de camping echt dikke hit hier.

maar deze week :wall: het word met de dag erger het is gewoon NIET leuk meer ze slaan elkaar bijten elkaar krabben elkaar zijn onwijs druk geen land mee te bezijlen en ze luisteren ook niet.

volgend jaar gaan we dus weer met vakantie en we gaan dan aan het einde en dan nog een weekje thuis en naar school weer.

wie heeft dus nu ook met de kids ??? en wat doe jij er aan ???

tipssss ik wil tips

ik heb alleen duco nog maar thuis de eerste weken willen hier nog wel ander speelgoed naar beneden halen samen (wij ruilen eens in de zoveel tijd zodat hij steeds weer wat anders kan spelen) ook hebben ze hier zomerspelen wat hij ook we leuk vind en naar toe gaat maar dat zijn hele dagen en 2 weken per vakantie en dan vind ik 2 max 3 dagen per week meer als voldoende.

Dagen van 9-10 tot 16-17.

Wij zijn niet echt op vakantie geweest omdat we in december een weekend hebben gedaan met pinksteren en nu in de vakantie ook af en toe 2-3 dagen weg.

wij hebben een dakkapel gebouwd dus moesten veel thuis zijn.

ook als duco een ik heb nergens zin in dag heeft gaan we wat leuks doen bijvoorbeeld keertje zwemmen of speeltuin in andere wijk waar we nog niet eerder zijn geweest en we hebben hier in de buurt binnen speeltuinen waar we met slecht weer een keer zijn geweest !

en vandaag als afsluiter van de vakantie gaan we voor het eerst naar de bios (hij is 5 jaar en er nog noot geweest) en het is niet zo ver maar we gaan bijna nooit met de trein dus doen we dat een keer als een speciaal uitje !

en verder zal ik er nog even over na denken wat wij nog meer hebben gedaan !!

Hier hebben ze de laatste week van de vakantie Doeweek. Daar komen meer dan 1000 kinderen samen van 4-12/13 jaar en worden in leeftijdgroepen in gedeelt. Zo kunnen de meeste kinderen hun energie nog kwijt voor de school begint. Anne gaat dit jaar voor het eerst, dus ik heb er niet echt ervaring mee, maar andere ouders zijn erg enthousiast. Mn partner is er vroeger ook naartoe geweest en later leiding geweest. De jonge kinderen tot 6 jaar zijn dan iedere werkdag van 10-14uur weg en dat scheelt wat stres :wink:

Aha…

Ja hier is Thomas ook weer toe aan school.

Maar kan me nu alweer verheugen op volgend jaar, dan gaan we weer heerlijk naar Vlieland :dance: !