Ik ben net de badkamer aan het doen en ik vind dat er een vieze stank uit de WC-pot komt. Ik heb de WC al helemaal schoongemaakt. Weet iemand of ik iets in de pot kan doen, zodat het lekkerder of beter gaat ruiken?
Bedankt!
Viratine
ik gooi altijd eerst een wctab in de wc en dan doe ik alle tegeltjes enzo…
daarna maak ik de toiletpot schoon en spoel ik door en gooi ik een klein beetje schoonmaakmiddel in de pot en voor ik de volgende keer naar de wc moet spoel ik dan pas door…
heb nooit ergens last van met stank…
Hebben we hier ook weleens, ik gooi er dan een wctab in en dat werkt meestal wel. Succes!
Als t blijft aanhouden zou er iets met je riool aan de hand kunnen zijn… Dan zal je even de woningbouw of in geval van een koophuis een loodgieter kunnen bellen. (en eventueel vragen of je buren er ook last van hebben)
Door het warme weer gaat de stank in riool wat sterker stinken en helaas komt het dan uit de wcpot/ afvoer van de douche etc etc.
of gewoon een beetje bleekwater een halfuurtje laten staan en dan doortrekken.
Succes
Hier is het ook de warmte hoor. Meestal gebeurd het dan omdat we meer van huis zijn en de toilet dus ook minder vaak gebruiken.
Doorspoelen is dan vaak al oplossing genoeg. :thumbup:
@Rhiannon wrote:
Hier is het ook de warmte hoor. Meestal gebeurd het dan omdat we meer van huis zijn en de toilet dus ook minder vaak gebruiken.
Doorspoelen is dan vaak al oplossing genoeg. :thumbup:
klopt…
bij leegstaande woningen (werk bij een woningcorporatie) doen we altijd een beetje zonnebloemolie (oid) in de pot… Dit drijft op het water en laat de stank niet door!
Maar regelmatig doorspoelen kan ook hoor… komt gewoon door de droogte…lagere waterstand… troep in het riool stinkt dan!
Yeps Preggie das ook een erg handige tip voor de komende vakanties
Voor je vertrek even de doucheputjes etc een beetje olie erin. Ruikt het tenminste nog redelijk fris bij thuiskomst :mrgreen: :thumbup: