de waarheid

ik wilde vorige maand nieuwe sandaaltjes voor mn zoontje kopen

hij is bijna 3 maar kan nog niet lopen maar ik denk wat leuks aan zn

voeten moet kunnen

zegt zn zus die dus ook nieuwe schoenen wilde maar niet kreeg omdat ze die pas had

delano hoeft geen schoenen hij kan toch nog niet lopen

zo had ze dat ook met speelgoed die hij had gekregen

geef maar aan mij zegt ze hij kan dr toch niks mee

het is welwaar maar het komt heel hard aan

die kleine kinderen spreken altijd(nou ja meestal) de waarheid

moeilijk.

maar zij ziet dat zo en eigenlijk ziet ze het nog goed ook.

maar wij als volwassenen zien het anders en draaien erom heen en zeggen MAAR…



maar het is niet leuk want dat doet wel pijn in je hart maar je kan het haar wel uitleggen waarom hij wel schoentjes mag hebben en ook dat speelgoed.

ik leg het haar ook altijd wel uit

en dan zie je dr denken van ohw ja

hij mag ook best mooie schoentjes en speelgoed

maar op dat moment denkt ze natuurlijk aan zich zelf :slight_smile:

en dat snap ik ook haha

maar ze heeft dan altijd wel van die heerlijke eerlijke

antwoorden klaar :lol:

Ik kan me voorstellen dat het soms een beetje hard aankomt, ook voor jouw zoontje.

Blijven uitleggen dat het niet leuk is voor hem om dat steeds te horen.



Zo werkte ik op een kdv waarvan de directrice in een rolstoel zat.

Zij had haar dochter op de peutergroep waar zij werkte en toen iedereen moest opruimen ging het meisje in het speelhuisje zitten.

Ze riep heel hard: " Ik blijf lekker hier zitten, je kunt me toch niet pakken" En zo bleef ze haar moeder pesten… :think:



Kan me voorstellen dat het 9 keer grappig is, maar de 10de keer, als je al later bent, het druk hebt, dat je het dan niet meer zo pedagogisch aanpakt :wink:

@Nicje wrote:



Ze riep heel hard: " Ik blijf lekker hier zitten, je kunt me toch niet pakken" En zo bleef ze haar moeder pesten… :think:



Kan me voorstellen dat het 9 keer grappig is, maar de 10de keer, als je al later bent, het druk hebt, dat je het dan niet meer zo pedagogisch aanpakt :wink:




Herkenbaar dat deed mijn vriend ook bij zijn vader. Hij ging dan boven aan de trap zitten en riep hetzelfde. Zijn vader alle moeite doen om zich naar boven te hijsen en dan snel via het slaapkamerraam en regenpijp naar beneden :naughty:

Moeilijk dat ze dat zegt, maar de kinderen zien het allemaal heel ‘kaal’. Wij bedenken nog maar sociale en emotionele dingen erbij. Zij spreekt haar kinderlogica uit, maar het kan wel hard aankomen. Dat begrijp ik…