De vrouw die haar tweeling via internet verkocht, RTL 8, 20:00 uur
Een kind kopen op internet, het lijkt een flauwe grap of een scène uit een slechte film, maar het gebeurt echt. In Nederland kennen we de zaak van de Belgische baby Donna die via internet werd verkocht aan een stel uit ons land. En ook de Verenigde Staten en Engeland kennen hun eigen zaak als het gaat om babyhandel op internet.
De tweeling van de Amerikaanse Tranda Wecker werd in 2001 wereldnieuws toen een Brits echtpaar de baby’s voor 8200 pond kocht via een ‘babymakelaar’ op internet. In de documentaire De vrouw die haar tweeling via internet verkocht is te zien hoe Tranda vecht om haar kinderen terug te krijgen en hoe Judith en Alan Kilshaw proberen hun naam te zuiveren.
Wie kijkt ook?
Vind het best interessant, denk dat ik te jong was… om het mee te krijgen destijds… (of te puberaal)…
ik keek…
Manlief wilde voetbal kijken! :evil:
ach ja ga zo wel op bed liggen lappen :mrgreen:
Zoiets wil ik niet eens kijken.
Een ‘babymakelaar’, bah, dat soort dingen wil ik helemaal niet weten. :?
Waarom wilt ze haar tweeling weer terug na 5 jaar? :think:
Heb de helft gemist doordat ik even van de tv weg was.
dat snapte ik ook niet helemaal. en kregen de adoptie ouders geld terug plus alle kosten van 5 jaar lang
Spijt?
Ik denk dat de moeder spijt van haar beslissing had.
Ze heeft haar kinderen laten adopteren omdat ze zelf
zag (inzag?), dat ze niet voor hen kon zorgen, niet NOG! 2 kinderen erbij.
Nu ze er wat beter voor stond/staat had ze spijt, ze wilden haar kindjes niet kwijt.
De namen, dat de pleegouders die hebben veranderd, kan ik enig sinds inkomen. De namen sprak je misschien anders uit, schreef je anders, voor een buitenstaander, lees je het zelfde. Alhoewel de ene nog amber heette er bij. Vraag me af wat voor namen ze gekregen hebben.
De andere familie, die de kinderen in eerste instantie geadopteerd hadden.
Daar zou ik mijn kind niet willen hebben hoor, vond het maar een raar stel.
Al eerder gezien op tv dit jaar nog
heb hem opgenomen…
Ik heb ook gekeken maar ik vond dat de helft van het verhaal weggelaten was. Er komt nergens in de documentaire terug dat de biologische moeder haar kinderen twee keer heeft weggegeven. Eerst aan een gezin in amerika en daar heeft ze de tweeling toen weer weggehaald om ze aan het stel uit engeland mee tegeven (voor geld).
Ik denk dat die kinderen het beste af waren bij het gezin waar ze nu al 4 jaar verbleven.
Deze zogenaamde moeder denkt alleen maar aan zich zelf en aan geld.
Het laatste wat ze te zeggen had in de docu is dat ze mee zou werken aan een film over haar leven en of de kids het nou wilden of niet ze hadden geen keus volgens haar.
Gelukkig worde de kids ouder en beseffen ze ook meer ze gaven ook al aan dat ze haar niet meer zonder toezicht wilden bezoeken.
Ik dacht dat er ergens gezegd werd dat ze zelf niets van dat geld heeft gezien of gekregen… maar dat alles naar dat adoptiebureau is gegaan.
De twee dochters van Wecker zijn door de via internet opererende adoptiebemiddelaar Tina Johnson vorig jaar verkocht aan een echtpaar uit Californië, Richard en Vickie Allen. Zij zeggen ongeveer 6000 dollar te hebben betaald aan Johnson. Twee maanden nadat ze de tweeling in huis kregen zouden de meisjes echter door Wecker weggehaald zijn, om vervolgens aan een Brits echtpaar te worden verkocht, Alan en Judith Kilshaw. De Kilshaws zeggen 12.000 dollar te hebben neergeteld voor de meisjes.
hier ook nog een engels artikel:
http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,96195-1,00.html
Daar staat het verhaal wat uitgebreider.
bah, die laatste zin die de biologsche moeder zei in de docu, maar ze hebben geen keus! ik kreeg er kippenvel van en hoop dat de tweeling verder op mag groeien in het adoptiegezin. vond ze beiden geen kind waardig :silenced: maar dat is een andere discussie. vond het walgelijk.
vraag me ook af hoe ze nu heten…
Ik vond het ook enorm walgelijk!
Snap het ook niet, en wil het ook niet snappen. Kan me er helemaal niks bij voorstellen dat je je kids eerst zo ter adoptie afstaat eigenlijk, en dan in 1x bedenkt na zoveel jaar dat je wel weer contact wilt en ook nog eens eisen hebt :silenced: :naughty:
@Mariiyelle wrote:
Waarom wilt ze haar tweeling weer terug na 5 jaar? :think:
Het stukje wat purpled82 heeft gepost dateerd van januari 2001... dan zou die kindjes al 10 zijn...?
Verder zeg ik er maar niks over, wat walgelijk zeg :hand:
Ikke!!
Ik ben vooral verbaasd over de fam. Kilshaw.
Daar wil je je kind toch ook niet hebben zitten?
Jammer dat er zo gevochten wordt om 2 prachtige kindjes. Zij zijn er altijd de dupe van. Ze zullen later deze beelden ook wel te zien krijgen…