ik weet het even niet meer hoor ik heb twee weken geleden te horen gekregen dat ik zwangerschaps suiker heb.
dat werd me door een verpleegster gezegd kreeg een afspraak voor de gynocloog in mijn handen en een door verwijs kaart voor de diatisten.
die heb ik een dag later gebeld en toen kreeg ik te horen dat ik pas drie weken later terecht kon (komende donderdag is dat) en tot die tijd moest ik zelf maar uit zoeken hoe ik het ging doen met mijn eten ja ja dacht ik toen al :eh: .
ik moest vorige week naar de verloskundige toe ik ben daar geweest samen met mijn zusje en toen werd er alleen gezegd dat ze me geen 40 weken laten lopen en dat ze met 37 weken gingen kijken of ik te strippen was en als dat hielp en ik weeen kreeg (net als de keer daar voor ) dan zouden mijn vliezen gebroken worden.
mijn vorige bevalling was bijna vekeerd gelopen dus thuis bevallen mag ik al niet meer (waar ik niet mee kan zitten ) mijn dochter zat door haar gewicht (4200 gram met 37 weken ) klem achter mijn schaambot.
en ze hebben aan haar moeten treken om haar er uit te krijgen.
dit heeft bij mij behoorlijk wat gedaan (geestelijk) en was daarom heel blij met de afspraak dat ze me niet door gingen laten lopen.
nu was ik net dus op controlle bij de gynocloog.
met de echo kreeg ik te horen dat die klein dus idd erg voor loopt (bijna 3 weken ) dus ik vertel dat ik een afspraak heb gemaakt met mijn verloskundige dat ze me niet veder dan 38 weken laten lopen.
begon ze te lachen en zegt ze ik bel nog wel want hier ben ik het niet mee eens voor 39 weken doen we helemaal niet’s ook al loopt het kind voor.
ik werd erg kwaad heb dat ook gezegd heb een afspraak gemaakt voor over vier weken en over ander halve week moet ik weer suiker laten priken en aan de hand daar van kan ze zegen hoe het na mijn bevalling zal gaan en daar kon ik het mee doen.
ik heb die afspraak gemaakt en ben kwaad door gelopen naar de verloskundige praktijk en heb dit hele verhaal uit gelegd kreeg ik te horen dat ze me nog geprobeerd heeft te bellen (na mijn laatste bezoek) waarom weet ik niet maar goed.
ze zegt dat ze heeft gezegd dat het een OPTIE was en meer niet ik ben toen heel erg kwaad geworden en ik heb gezegd dat ik wil weten waar ik aan toe ben ik wil niet de laatste weken door brengen dat ik nog niet weet waar ik aan toe ben.
mijn dochtertje ademende niet na de geboorte door dat ze klem zat achter mijn beken.
ik wil normaal de laatste weken door brengen en wetent wat me te wachten en niet in de stresse zo als nu.
ik schijn ook nog eens onder de gynocloog te staan en niet meer onder de verloskundige waar ik al niets van wist.
wie weet er meer over zwangerschaps suiker ??? en over strippen waneer ze het wel en niet doen ??? vorige keer ben ik namelijk met 37 weken en 6 dagen gestript (dat was bij mijn dochter )
ik zie nu namelijk alleen maar meer op tegen de geboorte
Wat irritant meid, al die verschillende meningen!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je ermee in zit.
Mijn advies? Ga naar een andere gynocoloog voor een second opinion! Leg je hele verhaal uit, vertel al je angsten en verhala van de vorige keer, flinke tranen erbij en vraag of ze je aub kunnen helpen! Misschien dat het wel zo veel indruk maakt dat ze toch afspraken met je willen maken. Doe maar flink over je toeren, dat wil bij een goedwillende arts nogal wat losmaken.
Probeer het voor jezelf te regelen! En dat je met die suiker zo wordt weggestuurd is te gek voor woorden, breng dat ook meteen onder de anadacht bij je nieuwe gyn, desnoods bij een ander ziekenhuis! Zeg er bij dat je gek wordt van de stress!
Succes en laat weten hoe het afloopt
Carina