De ultieme kraamlijst

Hoihoi allemaal,



Nu de bevalling steeds dichterbij komt, probeer ik me te bedenken wat allemaal handig is om in huis te hebben (bijv; mooi huispak voor ná de bevalling).



Als bevallings-on-ervaringsdeskundige kan ik natuurlijk best een paar dingen bedenken, maar een heel forum vól ervaringsdeskundigen vast nog vééél meer!



Dus, spill; wat staat er op dé ultieme kraamlijst, wat dus NIET op de ‘gewone’ kraamlijsten staat?

Een ontzettend lekkere douchegel, die je dan gebruikt om mee te douchen na de bevalling.

Zodat als je later die douchegel weer eens koopt, je door de geur weer helemaal terugkomt in je kraamperiode.

Dat heb ik nog steeds met de douchegel van de 2e. Die gebruik ik zo af en toe en dat is zo een lekker gevoel. :mrgreen: :oops:

Mag’t ook iets voor de baby zijn?



Ik zweer bij zo’n omslagdoek van fleece(die van ons kwam voor 10,- van de prenatal): niks geen gehannes met een jasje/vestje dat je aan en uit moet doen, gewoon in dat doek als het wat frisser is of om naar buiten te gaan en klaar. Bovendien passen de meeste ook in de maxi-cosi, dus dat is ook lekker makkelijk van de cosi in de kinderwagen! Jasper heeft er de eerste 6-7weken echt heel veel tijd in doorgebracht!

Tuurlijk! Ik wil gewoon graag schaamteloos gebruik maken van de ervaringen van andere mama’s :mrgreen:



Of het nou over kleding, boodschappen, eigen lijf of de baby zelf gaat :slight_smile:

ik vond het erg fijn om een lekker zittend huispak aan te hebben na de bevalling…

Maar eerst wilde ik douchen, met heerlijke dove oil zeep… heb ik ook zo’n herinnering aan van de kraamtijd van esmee… :inlove:

en een lekkere bodylotion…



en een fijne onderbroek!

Zat me af te vragen welke maat je dan zal pakken…



Ik ben tot zover niet echt op mijn lijf (ook niet in cup) aangekomen, alleen mijn buik eigenlijk. Zou dan een huispak in mijn eigen maat of één maat groter goed zijn?

Ook al ben je op je lijf niet echt aangekomen, ik zou zeker een maat groter nemen; je buik is niet meteen volledig weg. (Ik heb twee 'jogging’broeken gekocht die ik nu net pas, ik verwacht dat ze dan redelijk tot goed zitten.)

Fijne muziek, en een lekker boek, voor de uurtjes die je moet wachten tijdens je ontsluitingsweeën en zo… Ik miste toen echt mijn muziek!

ik had alles in mijn “oude maat” zat mij heerlijk



maar ja, het gaat natuurlijk om kleding die soswieso al lekker los zit.

Een kraamboek.

Tegenwoordig zijn er echt hele mooi te koop.

De kraamvisite kan daar dan een leuke boodschap inzetten.



Maak nu alvast een boodschappenlijstje met dingetjes die je na de bevalling graag zou willen eten.

Dan kan iemand dat tegen die tijd gewoon voor je halen.



Die douchegel is ook een goed idee!



( ik heb dat dus bij een douchegel van Dove, alleen gebruikte ik die tijdens de eerste weken van de eerste zwangerschap.

Toen was ik dus hartstikke ziek en als ik die douchegel nu ruik word ik misselijk)

Oja ik had gewoon mijn eigen maat aan van jogginbroeken en pyamabroeken.

Als je bv gaat geven vindt ik een bv-kussen toch wel een must have voor de eerste weken.



Dat van die douchegel vindt ik zo geniaal :thumbup: :clap:

Ik heb het namelijk nog steeds met unicura desinfecterendezeep als ik

die ruik ben ik terug in de kraamtijd van Sharon.



Ik heb trouwens een huispak die rekt zo mee dat ik hem in alle staten aankan. Ik heb er meerdere in verschillende kleuren en eentje gaat ermee in de ziekenhuistas. Die is voor als ik naar huis ga om aan te trekken.

Is dan wel geen luxe of iets dergelijks. Maar boterhamzakjes met rinse appelstroop in de vriezer. Vooral makkelijk bij wondjes en dingen die gekoeld moet worden na de bevalling.

Rinse appelstroop wordt namelijk niet hard en voelt dan als heerlijke koude gel.

Gewoon een paar eetlepels in een zakje knopje er in en hup in de vriezer.



x

Ik weet niet meer waar ik het hoorde, maar iemand zei dat het handig is om rietjes in huis te hebben, zodat je kunt drinken als je nog niet goed rechtop kunt zitten.

Wat ik erg fijn vond in het ziekenhuis was het doorzichtige bakje waar mijn zoontje in lag. Zo kon ik hem steeds zien. Thuis gebruikten we de eerste dagen de kinderwagenbak, maar daar zag ik hem niet goed in. Volgende keer ga ik zeker zo’n doorzichtig wiegje huren :slight_smile:



En idd een huispak, een leuk boek of tijdschriftjes, een tafeltje voor alle cadeau’s, rugsteun voor in bed.

Die appelstroop in zakjes is inderdaad een hele goede! :thumbup:

Die gebruikte ik voor mijn (.)(.) tijdens de stuwing. Werkt echt super!



En dat boodschappenlijstje ga ik onthouden! :mrgreen:

Filet americain, biefstuk, rosbief… :drool: :drool:



@Joseetje: dat heb ik met een cd die ik in die “misselijke periode” grijs heb gedraaid. :sick: Kan die muziek niet meer horen! :shifty:

Volgens mij kan ik niet heel veel toevoegen indd een lekkere doucheschuim ed. en wat simpele make up zodat je er fris bij ligt in je kraambed. huispak of pyama indd in je eigenmaat en iets groter formaat ondergoed ivm het kraamverband. genoeg fris beddengoed en een kraamhulp die ongewenst bezoek gewoon de deur wijst. Draadloos internet niet te vergeten om de mei mama’s op de hoogte te houden :stuck_out_tongue:



vast wat maaltijden in de vriezer, genoeg frisdrank en koffie voor het bezoek en indd een boodschappenlijstje (muisjes voor op het beschuit, vers fruit :drool: )



die van die appelstroop kende ik nog niet :thumbup: hier deed de kraamhulp nat maandverband in een boterhamzakje in de vriezer en dat was ook :thumbup: voor de hechtingen ed. zal k maar zeggen.



Een goed boek of tijdschriften indd voor na de kraamweek, als je overdag thuis zit met je baby.

Ja Kim, dat is heel gangbaar om nat kraamverband te gebruiken, maar dat wordt wel knoeperhard en dat vond ik dus echt heel vervelend zitten in mijn bh. De appelstroop blijft vloeibaar en dus makkelijker vormbaar.

Hoi Kirstin ja dat kan ik me voorstellen…maar ook nooit geweten dat je iets bevrorens tegen je (.)(.) zou houden… :think:

voor de onderkant heeft zo’n maandverbandje juist een goede vorm, vond ik…



hahaha arme susanne…neem aan dat je leuke dinge wilde horen :think: :stuck_out_tongue:

Nee hoor helemaal niet! De harde waarheid volstaat, want ik kom er toch wel achter :naughty: :lol:



Kunt wel mooi vertellen dat je je helemaal chipper voelt en alles direct pijnloos terugveert, maar dat is nou eenmaal niet zo :wink:



Heb al veel goede tips gezien en ga ze ook zeker gebruiken!