De tevreden baby van Gina Ford, vraagjes.

Wie gebruikt ook het boek van Gina Ford? Ik gebruik het nu een week of 3 en ik ben er heel erg tevreden over (dus niet alleedn een tevreden baby!). Alleen zit ik met wat vraagjes, die niet in het boek beantwoord worden. Misschien zijn er andere gebruiksters die er een goede oplossing voor gevonden hebben.

Mijn dochtertje (9 weken) kan namelijk geen 2 uur op zijn. Dan staat er in het boek wel dat je dan dus een kindje hebt die wat meer slaap nodig heeft, maar niet hoe je dat in de schema’s moet inpassen. Want als ze steeds na 1,5 uur weer naar bed gaat, loopt het schema helemaal in de soep. Ik kan haar dan wel langer laten slapen, maar dan is ze weer te wakker aan het eidn van de dag om te gaan slapen.

En hoe doen jullie het met afspraken. Bijvoorbeel als je naar het consultatie buro gaat. Ze slaapt dan wel in de wagen, maar niet als we daar zijn natuurlijk. Plan je zoiets dan in een tukkie of juist als ze wakker is.

Verder vind ik wel dat ze erg weinig slaap krijgen overdag. Volgens het boek zou mijn dochtertje nu 3,5 uur meoten slapen overdag. Dat redt ze nooit, ik zit dan ook nog steeds in het schema voor baby’s van 4 weken!

Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie ook vraagjes erbij, of juist goede oplossingen gevonden voor bepaalde dingen?

hoi

ik ken het boek niet maar denk dat je het moet toepassen met een korrel zout.

Mijn zoontje is bijna 6 maanden die red het echt niet van 3,5 uur slaap overdags hoor.

Hij is een echte slaapkop.

Dus mijn advies haal eruit wat bruikbaar is in jouw situatie.

succes :thumbup:

2 uur op met 9 weken? Leonie is ruim 3 maanden, en zij houdt het maximaal 1,5 uur vol.

Ik denk niet dat je het hele leven van een baby in een schema kunt stoppen. Als je naar het cb moet, zou ik het schema even loslaten. Dat is niet altijd handiger, maar krampachtig vasthouden aan het schema werkt dan ook niet. (ik houd helemaal niet van schema’s :shifty: )

je kan beter alles altijd in dezelfde volgorde doen

en haar zelf het ritme laten bepalen

dus…slapen…verschonen …eten…samen spelen…alleen spelen…slapen …enz.

je volgt dus de volgorde en haar eigen biologische klok :-*

ik plande altijd tripjes in het slaapje…dus vlak voor vertrek jas aan en in slaap laten vallen in cosi en wegwezen.

@Heksje wrote:

ik plande altijd tripjes in het slaapje…dus vlak voor vertrek jas aan en in slaap laten vallen in cosi en wegwezen.

Ik plan ze juist in haar wakkere periode (zo doet iedereen het weer anders). Als ik haar in slaap laat vallen in de MaxiCosi en midden in haar cyclus weer thuiskom, wordt ze heel raar wakker. Er is dan geen land met haar te bezeilen :roll: . Hier is het dus:

wakker - voeden - spelen/uitje - knuffelen/zingen/hobbelen - slapen. Verschonen doe ik ergens tussenin, hangt er vanaf hoe hoog de nood is.

ja je zag hem regelmatig kijken met zo’n blik van Djjjeeeeeeezuussss waar ben ik nu weer wakker geworden :shock: :roll:

maar 1 blik op mij en het was weer goed :inlove:

• ik heb de “pret” nadie tijd altijd…zucht

conclusie: net wat Biebels zegt: uitvogelen wat bij jou kindje werkt :-*

Idd 2 uur wakker bij zo’n kleintje? :shock: Dat redt Sam ook nog niet hoor! 1,5 uur wakker en hij is echt weer moe. En ook 3,5 uur slaap overdag is volgens mij veeeeeeeel te weinig. Sam slaapt nu nog zo’n 6 uur overdag. Moet ik wel zeggen dat de nacht hier pas begint om 23.00-23.30. Als ik het avondslaapje niet meereken kom ik op ongeveer 5 uur. Dus volgens mij moet zo’n kleintje dan echt wel meer hebben.

Ik zou inderdaad zeggen, pik de dingen eruit die voor je werken en volg voor de rest wat je kindje zelf aangeeft.

Hihihi Lana is 's ochtends van half 8 tot half 10 wakker.

Van 11 tot half 2 wakker en 's middags van 15 uur tot half 7 wakker.

Ze voert, na ieder slaapje, het wakker zijn op.

Dit is haar eigen schema, ze wordt wakker wanneer ze wil maar laat ook duidelijk merken wanneer ze moe is.

Ik ben ook geen voorstander van boeken en schema’s. Maar voor sommige kindjes is het DE uitkomst. Je moet dus echt naar je eigen kindje kijken.

@sunnie wrote:

Sam slaapt nu nog zo’n 6 uur overdag. Moet ik wel zeggen dat de nacht hier pas begint om 23.00-23.30. Als ik het avondslaapje niet meereken kom ik op ongeveer 5 uur. t.

Dat komt wel ongeveer overeen met het boek hoor. Met 3,5 uur slaap overdag bedoel ik tussen 7 uur en 19 uur. Daarna slaapt ze van 19 uur tot 7 uur met een onderbreking van een half uur voor haar flesje. Dus dat is bijelkaar 15 uur per 24 uur. Het is niet zo erg als het klinkt dus…

hoi

Ik ken dit boek niet maar ik zelf gebruik het boek van Tracy Hogg. Ik heb ondervonden dat we er veel uitgehaald hebben maar ook dingen moeten veranderen en achterwege laten en zo maak je je eigen routine afgestemd op jouw kind en dat blijkt hier nog steeds het beste te werken!

Fenne slaapt in de vm 3 uur en de nm 2 uur en daarna nog een 2 keer 45 min en van ± 21 uur tot 8 uur met 1 voeding (bv) ertussen!

Soms moet je inderdaad eens weg en past het niet altijd perfect in “schema”…ik probeer erop te letten maar zo is het leven nu eenmaal, het kan niet altijd!!

Veel succes nog :thumbup: