De post in nederland en belgie!! Jeetje zeg!!!

Ik ga ook eens naar nederland om een brief te versturen :wall: :wall: :wall:



Ten eerste de POST welk land je ook in zit werkt voor GEEN meter! :wall:



ik belgie naar een kantoor gegaan om een brief te versturen aan mijn mede Juni mama. Krijg ik hem een dag later in de bus … niet genoeg postzegels erop… ze hebben er toch zelf de postzegels opgedaan :wall: :wall: :wall:



now goed ik denk als ik het in belgie op de post doe, is het niet meer op tijd daar, dus ik rij naar nederland. Kom bij de PTT post aan en vraag,



een envelop a.u.b.



‘die verkopen we aleen in 10 stuks mevrouw’ :wall: :wall:



(Hier in belgie kun je dus gewoon 1 envelop kopen op het postkantoor…)



goed ik zeg hij moet naar daar en daar…



‘Mevrouw heeft u nog postzegels.?’



‘Nee u moet er eentje opdoen’ zeg ik netjes



“Die verkopen we aleen in 10 stuks mevrouw” :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:



(hier kan je gewoon betalen hoeveel op de kaart moet en dan stempelen ze die af)



Ik okay doe dan maar …



“Dat is 5 euro in totaal mevrouw”







:wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:



5 EURO voor een kaartje!!! en ik heb 8 postzegels waar ik niets mee kan doen!





ik ben echt pissig zeg. :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:

je bent wel echt pissig he.



Ik heb nog nooit zo’n :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: gezien 8)

hier kan je wel per stuk kopen. Losse enveloppen kan hier niet, maar de zegels kan je gewoon per stuk betalen, ze frankeren em dan met de frankeermachine. en het is overigens een erg klein postkantoor, zit zo bij een winkel in.

oooow irritant, dat is bij het postkantoor in de stad waar ik werk ook :twisted:



Kleingeld wisselen gaat tegenwoordig ook niet meer bij de ING…je moet dan minimaal voor een paar honderd euro rolletjes bestellen, en dat is voor ons weer veeeeels te veel.



Leuk trouwens, al die tegen de muur knallende smileys :mrgreen:

voor 5 euro kun jij gewoon ook nog 9 andere mensen opfleuren met een leuk kaartje!





always look on the bright side of life… :wink:

Goh wat vreemd!

Bij elk postkantoor kunnen ze ook 1 postzegel erop plakken hoor!

Hier kan het ook wel apart hoor.



Maar bij een kaart waar een envelop bij moet zit hij toch meestal inbegrepen en anders is het een ansichtkaart en hoeft er geen envelop omheen.



Maar je hebt nu dus 9 enveloppen en 9 postzegels over.

Ach zal ooit nog wel van pas komen. :angel:

:lol:



Ja ik ben er ook echt :wall: kwaat om.





tja fiep … das een goeie! heb nog 8 postzegels!



wie wil een kaart van mij, ff pb adress en dan ben je die over een paar dagen in de bus :lol: :lol:

Bar, ik zal me onthouden om mijn gegevens door te geven, want daar heb je in deze situatie niets aan !

woon namelijk ook in België hé :smiley:



liefs

Gerda

Lol aaww gerda als jij een kaartje wilt dan krijg je er ook eentje hoor :wink:

Barb kan me je frustratie best indenken hoor :-*

pff ik ken het…Wij versturen noooit kaartjes.



Voor ryan’s geboortekaartjes moest ik net 1 meer dan op de kaartjes stond. Dus moest er ook 9 postzegels extra kopen…Volgens mij zijn nu net op…

Jouw frustratie is de mijne… waar is de tijd van vroeger toen je wel gewoon 1 envelop en 1 postzegel kon krijgen…

Zow ik zag alleen maar: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:

Hahahaha…



Nu heb je eindelijk de kans om een boel leuke kokkers een kaartje te sturen…



pick me… pick me… pick me… :mrgreen:

Hier ook, vroeger kon je bij de post e.d 1 zegel kopen, nu moet je er gelijk 10 kopen…ja leuk in deze tijd van emailen en bellen…wij sturen amper nog brieven en kaarten…nu zit het postkantoor bij ons gelukkig in een boekhandel, dus met beetje geluk kan je daar dan terecht voor 1 enveloppe en zegel…anders ben je de pineut…



en wat te zeggen van de bezorging, maar das weer iets anders… :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

zo moppie, jij bent pissed!



zal ik je mijn adres even geven?

ik wil ook wel een kaartje van je… :wink:



maar zonder gekheid, ik wil de zegels wel van je overnemen hoor

ze vliegen er hier door dus dat komt wel op.

maak ik de kosten wel aan je over.



laat maar ff weten



:-*

moet er even op reageren…

Ik ken je frustraties, maar ik werk zelf op een postkantoor. Het is voor ons helaas niet anders dan dat wij ( en zo eigenlijk ook elk postkantoor dat bestaat ) geen losse zegels onder de €1,12 mogen uitdraaien. Lees goed: mogen… We kunnen het dus wel. Alleen krijg je daar een berisping voor wanneer ze erachter komen :eh:

Ik snap het ook niet dat ze het zo veranderd hebben en ergens ook weer wel. Nu heb je ( nouja je hebt er dan niets aan ) wel al extra zegels in huis, voor het volgende kaartje wat je verstuurt. En hoef je niet nog eens in de rij te gaan staan voor maar 1 postzegel.

Er zitten goede en slechte kanten aan, en nu helaas voor jou slechte kanten :hug:

@sonja1985 wrote:

moet er even op reageren…

Ik ken je frustraties, maar ik werk zelf op een postkantoor. Het is voor ons helaas niet anders dan dat wij ( en zo eigenlijk ook elk postkantoor dat bestaat ) geen losse zegels onder de €1,12 mogen uitdraaien. Lees goed: mogen… We kunnen het dus wel. Alleen krijg je daar een berisping voor wanneer ze erachter komen :eh:

Ik snap het ook niet dat ze het zo veranderd hebben en ergens ook weer wel. Nu heb je ( nouja je hebt er dan niets aan ) wel al extra zegels in huis, voor het volgende kaartje wat je verstuurt. En hoef je niet nog eens in de rij te gaan staan voor maar 1 postzegel.

Er zitten goede en slechte kanten aan, en nu helaas voor jou slechte kanten :hug:




sinds wanneer is dat dan? ik heb tot voorkort volgens mij nog zonder ene enkel probleem mijn post op het postkantoor laten frankeren. Volgens mij een maand geleden nog :think: ?

Ik laat, als dat zo uitkomt, mijn enkele brief ook frankeren.

Ik vind het van de zotte om 10 te moeten kopen als je er maar eentje nodig hebt. Bovendien STAAT die frankeermachine daar gewoon, kleine moeite toch?

Ik snap, dat de mensen achter de balie gewoon hun werk doen hoor, maar ik ben wel blij dat de mensen die ik hier op het agentschap tegenkom niet moeilijk doen.

Heb het namelijk wel eens op een groot postkantoor gehad en man oh man, wat kan je me dan pissig krijgen zeg… :oops: