Welke bijwerkingen hebben jullie of hadden jullie van je pil?
Misschien had je alleen bijwerkingen in het begin, of hielden ze aan?
Na jaren geen moet ik er ook weer aan gaan geloven, maar vind het geen succes :thumbdown:
Hoor graag jullie ervaringen en bijwerkingen en misschien ook handig over welke pil het gaat :shifty:
Thnx
Heb jaren Cerazette gebruikt, heel in het begin wel eens last van spotting gehad, maar verder nooit bloedingen (je hebt immers ook geen stopweek). Vond ik wel ideaal :mrgreen:
Kreeg een paar maanden geleden ineens wel last van een aanhoudende bloeding en ben toen gestopt omdat we toch ook wel graag een tweede kindje wilden. Het bloeden stopte, maar het duurde daarna 7 weken voor ik voor het eerst ongesteld werd.
Omdat het een minipil is heb ik weinig anderde bijwerkingen ondervonden.
Het is wat hè, anticonceptie Succes met het maken van een keuze!
Sinds de geboorte van mijn jongste mag ik geen pil meer gebruiken. Ik had 24/7 migraine nadat ik weer gestart was met microgynon 30 :eh: .
Is trouwens voor de regelmaat omdat me hormoonhuishouding soort van de weg kwijt is Tikerbell. Maar heb echt last van pukkels, hoofdpijn misselijk en probeer te vinden wat de oorzaak is :thumbdown: Kheb trouwens de diane.
ik heb ook altijd de diane gehad,
toen een keer overgestap op goedkoper merk moest van de apotheek/verzekering
maar opeens weer pukkels, veel buikpiijn dus weer terug
diane vond ik wel heel fijn, had wel vaak hoofdpijn, maar dat lag ook gewoon aan hormomen, dus vaak instopweek of net met beginnen. maar ook hoofdpijn door te weinig drinken, stress, bepaalde geuren dus tja kon ik weinig aan doen
wil na de zwangerschap denk ik aan de prikpil, of spiraaltje (collega van mij had er 1 vanwege migraine en hielp super dus!
weet niet op mijn dokter mij de prikpil geeft, vanwege dat het lang duurt voor dat je weer vruchtbaar bent.
Ik heb de ethinylestradiol/levonorgestrel. Ik was erg bang om er mee te beginnen vanwege de enorme bijwerkingen die ik las.
Maar ik ben dat ding enorm dankbaar, haha.
Ik had erg last van stemmingswisselingen mijn hele cyclus door en hevig bloedverlies bij mijn menstruatie.
Nu gaat het met mijn stemmingen echt heel erg goed, en ook het bloedverlies is duidelijk minder.
Alleen tijdens de stopweek heb ik erg last van de hormonen, dus ik denk er aan om hem 3 strips achter elkaar door te slikken en dan pas een stopweek in te lassen.
Microgynon 50 heb ik, maar me lijf reageert er nog niet al te prettig op na de bevalling moet ik zeggen.
Heb veel meer last van mijn hormonen, pukkels, buikpijn, hoofdpijn enz. Dus ik hoop dat het nog gewenning is, maar anders stap ik dus echt wel over.
Vind het maar niks! Het liefste zou ik geen pil meer gebruiken, maar ja dat moet maar eventjes weer
Ik heb trigynon. Ben nu weer 3 maanden gestart en wel wat last gehad van spotting.
Maar ben er wel superblij mee. Had een heftige menstruatie na de bevalling en dat is een stuk minder. Ook zijn de pukkeltjes bijna verdwenen en vind het ook erg prettig om door te kunnen slikken als ik nog geen zin heb in mijn ongesteldheid.
Ben erg tevreden dus :thumbup:
Ik heb 1 keer in de maand (meestal in de stopweek) last van migraine door de pil (ik hou dan vocht vast). Iets was heel veel voorkomt bij pilgebruiksters.
Ik gebruik nu weer microgynon 30, maar de huisarts heeft me na de bevalling eerst ethinylestradiol/levonorgestrel voorgeschreven. Wat een waardeloze pil. Ik werd er dikker van, was niet mezelf en had elke week migraine ipv 1 keer in de maand.