de pil

ik ben sinds twee maanden weer aan de pil… en het is continu bal…

Ik slikte deze pil ook voor ik zwanger wilde raken van Daan, en ook voor ik zwanger wilde raken van Lucas… nooit problemen mee gehad, maar dat is nu anders…

Al voor de tweede keer breekt mijn bloeding door voor de stopweek, en dan niet zomaar tussentijdse bloeding, maar echt ongi, compleet met de rugpijn etc. En ik moet de pil nog een week slikken… Vorige maand ook al, maar toen dacht ik nog dat het een kwestie van ff wennen was. Ook heb ik het idee dat ik door de pil enorm ben aangekomen, danwel het gewicht niet meer kwijt raak…

iemand soortgelijke ervaringen?

ow ja ik slik microgynon 30

misschien kan je beter overstappen op de microgynon 60, deze is zwaarder.

Ik heb mij de mic. ooit ook gehad dat ik er aldoor doorheen ongesteld werd. Toen ben ik een jaar gestopt (niet om zwanger te worden enz) en daarna was het weer goed.

Zodra ik weer ongesteld werd heb ik deze pil weer genomen, wel iets bloedverlies gehad, maar niet veel en doorgeslikt. Dus dat is geen graadmeter.

Ik zou ff je ha bellen.

ga ik maandag maar ff doen… het bloedt nu toch al… niet meer te stoppen… dit is ook geen feest zo…

Het stomme is, dat ik voorheen met deze pil niet eens meer ongesteld werd… dus zou je zeggen dat ie zwaar genoeg is voor me.

Ik slik hem ook niet om niet zwanger te kunnen worden, maar om gewoon mijn cyclus op orde te houden(heb nog al een wisselende) maar dat schiet zo ook niet op natuurlijk :wall:

neej zo is je cyclus alsnog drama.

hopelijk heeft de ha een oplossing voor je

Bekend verschijnsel, maar niet alleen doorbraakbloedingen en een heeeeele heftige menstruatie (vloeien na de bevalling was er nog heilig bij…), maar ook stemmingswisselingen (was niet te genieten :silenced: ). Voordat ik zwanger raakte heb ik bijna 13 jaar de pil geslikt. Waarvan denk ik een jaar of 8 Ã 10 Marvalon. Nergens problemen mee.

Totdat ik stopte om zwanger te raken, mennnn wat voelde ik me opeens anders! :shock:

Het heeft 9 maanden geduurd voordat mijn cyclus op orde was (toen kon ik echt de klok erop gelijk zetten) en uiteindelijk 13 om zwanger te raken.

Na de bevalling weer de pil gehaald, maar na twee weken was ik het al zat en na de eerste maand ben ik een gesprek aangegaan met de HA. Nu ligt de Mirena spiraal klaar om erin gezet te worden. HA is nog op vakantie, maar volgende week gaat het gebeuren.

Het liefst had ik helemaal niets meer gebruikt, maar om nu voor weet ik hoe lang aan de condooms te gaan :roll: nee, dat zie ik ook niet zitten…

Wat jij aangeeft had ik ook, viel ik eerst nog af, toen ik met de pil begon is daar ook gelijk een einde aan gekomen. :frowning:

Ik hoop in ieder geval dat je eruit komt samen met je HA, want wat je beschrijft is ook niks…

Sterkte!

Shirley

Ik had ook microgynon 30, maar toen ik er na de bevalling van Leandro mee begon was ik gelijk 3 weken ongesteld. Nog nooit eerder meegemaakt. Was gelijk weer klaar met die hormonenzooi :x

ik ben er in principe ook wel klaar mee, maar heb echt jaren lang die pil geslikt, vandaar dat de HA hem nu meteen weer voorschreef… Spiraaltje wil ik eigenlijk niet, vind het een beetje eng…

Me toch maar eens gaan beraden op eventueel de nuvaring… of iemand nog een goed idee?

Ik heb ook voor de zwangerschap nooit problemen gehad met de pil. Had een zware pil de meliane en werd keurig in de stopweek ongesteld.

Na de bevalling begonnen met de microgenon 20 omdat de meliane niet meer mocht ivm een risico pil op trombose etc. (ook fijn dat hij dit nooit heeft aangegeven voordat ik zwanger was maar okee).

En het was direct bal met mijn cyclus. De eerste 3 maanden doorbraak bloedingen en daarna sloeg ik opeens een menstruatie over.

Dit is nog steeds zo. Maanden niet of minimaal ongesteld (heb regelmatig getest want het zal me toch niet gebeuren brr) maar volgens de ha is het normaal. Afgelopen stopweek echt mega ongesteld geweest met buik en rugkrampen. Was in de eerste week een pil vergeten dus misschien dat het daardoor kwam.

Maar ik vind het hoe dan ook vaag dat het zo veranderd na een zwangerschap!

Ik ben ook na de borstvoeding weer begonnen met Marvelon… en inderdaad ook zo’n 8 weken ongesteld geweest…

net toen de huisarts doorstuurde naar een gyn. was het over… :dance: :dance: Komt vaker voor zeiden ze…

nou… dat blijkt!

Hier ook problemen met de pil. Nu de eerste strip opgebruikt, maar ook constanst een beetje ongie geweest.

Volgens de HA moet ik het ook gewoon nog even een strip afwachten je lijf moet weer wennen aan de hormonen.

Ik werd ook steeds ongesteld terwijl ik in mijn tweede week van de pil bezig was. Mijn huisarts heeft nu een spiraaltje geadviseerd omdat ik al aan een van de zwaarste pillen zat.

Dus misschien is een spiraaltje wel wat