de pil vergeten

hoi allemaal

ik heb een hele rare vraag messchien

ik heb de lichtste pil die er is en ben net een maand aan de pil (heb 4 jaar het mirena gehad)

nu ben ik hem 1x vergeten in te nemen

nou is dat over het algemeen niet erg

maar ik las op internet dat als je meer dan 12 uur de pil niet ingenomen had je dan grotere kans hebt op zwangerschap

ik had de pil om half 7 sochtens in genomen op vrijdag

en zaterdag om 23.30 kom ik er achter dat ik hem vergeten was

en sochtens wel gevreen met mijn vriend

en nu maak ik me beetje zorgen want ik ben nog nooit zwanger geweest en weet nu dus ook niet hoe t zou voelen als t raak zou zijn

mijn vraag is heeft iemand of goede raat want een test heeft geloof ik nog geen zin toch of heeft iemand ervaring hier mee???

ik zou het heel fijn vinden jullie hulp

gr beertje

Beertje, in welke week had je die pil vergeten? Als het in de eerste week was, dan heb je inderdaad kans om zwanger te zijn. Was het later in de cyclus normaal gesproken niet. Ik zou voor de zekerheid de HA bellen.

Testen kan nu idd nog niet en je zou je nu ook nog niet ‘anders’ voelen. Als je zeker wil zijn, zou je een morning-afterpil moeten nemen.

Het is trouwens vaak handig om hem 's avonds te nemen. Dan heb je vaak wat meer een ritueel en vergeet je hem minder snel.

Beertje het ligt er idd aan waar je ergens zit in de strip. Als je in de gevaarlijke weken zit (vind dat zelf altijd wel beetje lastig met de cerezette (neem aan dat je die hebt?) omdat je gewoon doorslikt), zou je een telefoontje naar ha kunnen plegen. Maar het is te laat voor bijvoorbeeld een Morning After Pil, en te vroeg voor een test. Dus dat wordt wslk even nagelbijten…Succes!

@lena3 wrote:

Het is trouwens vaak handig om hem 's avonds te nemen. Dan heb je vaak wat meer een ritueel en vergeet je hem minder snel.

hmm, maar als je um dan vergeet, dan zit je vaak meteen alweer 8 uur verder (uuuh als je geen baby hebt die je de hele tijd wakker maakt). Ik vind 's ochtends dus veel fijner.

de kans dat je zwanger bent is aanwezig en groter als je de pil in de eerste week bent vergeten dan in een latere week

En even een off topic vraagje, maar wordt mirena tegenwoordig wél gezet als je nog geen zwangerschap hebt gehad, begrijp ik dat nu uit je verhaal?

@mamy wrote:

En even een off topic vraagje, maar wordt mirena tegenwoordig wél gezet als je nog geen zwangerschap hebt gehad, begrijp ik dat nu uit je verhaal?

Ja, waarom zou het niet kunnen?

Ik had ook Mirena laten zetten voordat ik zwanger was van Katie…

@Mariiyelle wrote:

@mamy wrote:

Ja, waarom zou het niet kunnen?

Ik had ook Mirena laten zetten voordat ik zwanger was van Katie…

Ik had altijd begrepen dat die pas gezet werden als je al een zwangerschap/bevalling achter de rug had, maar blijkbaar dus niet, dank voor je snelle reactie :-*

@mamy wrote:

Ik had altijd begrepen dat die pas gezet werden als je al een zwangerschap/bevalling achter de rug had, maar blijkbaar dus niet, dank voor je snelle reactie :-*

Wel deed het bij het plaatsen enorm pijn voordat ik bevallen was… Na de bevalling wist ik niet hoe snel het klaar zou zijn met pijnloos plaatsen. Ik zag met berg tegenop om weer pijn te voelen maar integendeel :mrgreen:

hoi allemaal

ik was inderdaat vergeten om te zeggen waar ik zat met mijn strip

ik heb de eerste strip afgemaakt en daarna gelijk de 2 de strip begonnen inverband met de vakantie dus zeg maar eigenlijk in mijn (oficele) stop week dat was de eerste week van de nieuwe strip

gr beertje

beertje welke pil heb je dan?

je had het over de lichtste pil, dacht dat dat cerezette was, maar die heeft geen stopweek :think:

volgens mij zit je als je het zo beschrijft redelijk ‘safe’; je zit in de week waarin je normaal je menstruatie zou hebben, dan ben je ook het minst vruchtbaar. Maar ik weet weer niet precies hoe dat zit met als je doorslikt.

hoi allemaal

ik zit ook nog is in de beveiliging en in de schoonmaak

dus onregelmatige diensten werk ik

dus voor mij is het makkelijkste als ik 'sochtens wakker word

meestal is dat tussen 10 en 12. en als ik uit de nacht kom dan neem ik hem ook gelijk in rond dat tijdstip

maar wat was het nou mijn vriend kwam me wekken met ontbijt op bed echt super lief natuurlijk

en daarna zijn we gaan shoppen en gewoon een supre durkke dag gehad

en laat naar bed gegaan vandaar dat er zoon lange tijd tussen zit

maar moet maar ff wachten denk ik

want weet iemand wanneer je bepaalde symtomen krijgt???

gr beertje

hoi meiden

ik heb de pil ethinylestradiol/levonorgestrel sandoz 0.02

dus eingelijk met de minste hormonen met stop week.

gr beertje

@beertje1989 wrote:

hoi meiden

ik heb de pil ethinylestradiol/levonorgestrel sandoz 0.02

dus eingelijk met de minste hormonen met stop week.

gr beertje

Ok dat is dezelfe als microgynon 30 die heb ik nl ook. Ik zou gewoon even je huisarts bellen ik heb ook nooit wat begrepen van die regels mbt de pil hahaha

Volgens mij kan je in dat geval niet zwanger raken en staat deze week gelijk aan de derde week. Maar zeker weet ik dat niet, je huisarts of apotheker wel

@tijger86 wrote:

Volgens mij kan je in dat geval niet zwanger raken …(…)

Er is altijd een kans dat je zwanger raak… Kleine kans, maar hij is er wel…

Ik zou even de ha of apotheek bellen en je daar laten informeren. En over een week of 2 een testje doen. En in het vervolg de hap bellen en een Morning afterpil halen.

Wel vreemd je had die vraag een half jaar geleden ook al :think: wil je nu dan wel of niet zwanger raken vraag ik me af…

@crazymom wrote:

@tijger86 wrote:
Volgens mij kan je in dat geval niet zwanger raken …(…)

Er is altijd een kans dat je zwanger raak… Kleine kans, maar hij is er wel…

Ik zou even de ha of apotheek bellen en je daar laten informeren. En over een week of 2 een testje doen. En in het vervolg de hap bellen en een Morning afterpil halen.

Dat is idd een beetje onhandig zoals ik het zeg. Ik bedoel volgens mij niet meer kans dan bij goed gebruik. En zelf dat weet ik niet zeker

hoi allemaal

een halfjaar geleden had ik mijn spiraaltje nog en werd totaal niet ongi dus vandaar die vraag van toen

alleen door dat het spiraaltje ging steken en pijn doen heb ik hem een jaar vervroegd moeten laten verwijderen

ik zou heel graag zwanger willen zijn alleen de situatie is niet echt handig

ik woon samen met mijn vriend bij mijn ouders omdat ons niewbouw huurhuis nog gebouwd moet gaan worden hopelijk snel

en daarbij is sinds gister ook nog is mijn broer er bij in komen wonen omdat zijn relatie stuk is gelopen

dus niet echt de ruimte om die kleine een plekje te kunnen geven

maar als het zo is vinden we onze oplossing wel daar maak ik me niet druk om

gr beertje