De opmerkelijkste voornamen van 2012

Ik vind het echt zielig voor die kinderen. Ik kan de helft niet eens uitspreken, toch vrij zielig als een kind z’n eigen naam nog steeds niet kan uitspreken als ie 18 is…

Wat vinden jullie hier nou van?

http://ladygeek.nl/2013/01/de-opmerkelijkste-voornamen-van-2012/

Sommige zijn idd wel errug apart he, maar er staan ook namen tussen die ik helemaal niet raar vind ofzo… zal wel aan mij liggen dan :lol:

haaa Noekie! :smiley:

jemig, van sommige namen valt m’n mond echt open, zal wel een kwestie van (geen?) smaak zijn…haha jeetje, Twist…en het broertje/zusje gaat zeker Shout heten? :doh: ( nu krijg ik dat liedje niet meer uit m’n hoofd vandaag vrees ik :wink:)

…en de ouders van Divine hebben te vaak candy crush gespeeld :mrgreen:

Maar ik zie er inderdaad ook namen tussen staan die ik ook nog wel leuk vind haha, dat zal dan ook wel mijn (geen?)smaak zijn :roll: haha!

Merk nu we zelf met namen bezig zijn dat we heel erg op "pestgehalte"letten en dat het niet (of op z’n minst niet super hoog) in het lijstje met meest populaire namen staat…al vind ik dat laatste voor een meisje dan wel wat lastig omdat ik een aantal van die populairste namen echt ontzettend leuk vind :inlove:

Wat erg haha. Vooral de bestaande woorden als blaas en huig…te erg.

En die spelling van sommige woorden, arme kinderen.

(Alhoewel Iris ook een bestaand woord is, vind ik het toch leuk :wink: )

Huig is volgens mij een vrij oud nederlandse naam… Ik ken althans iemand (vrouw) die Huigje heet… (Is inmiddels ergens achter in de 60)

[Edit beheer: commerciële link verwijderd]

Er staan inderdaad ook wel een paar wat normalere namen tussen, maar de meeste vind ik echt zielig om aan je kind te geven. Vooral dat kopje met namen die niemand kan uitspreken.

Heb ook de lijst op SVB zelf even bekeken en er is dus ook een kind die O’ heet. Ehh…?

Ja een kindje dat dus O’ heet of De vind het ook zielig voor de kindjes, wat moet je nou met zo’n rare naam, of inderdaad een naam die je niet uit kan spreken, moet je overal waar je komt je naam spellen heeft het ook nog eens veel letters.

Of Kerrie en Karamel ben je mooi klaar mee!

Maar ook ik zagen namen die ik nog wel vond kunnen. Nee ik ga meer voor de normalere namen.

Huig is volgens mij inderdaad een heel ouderwetse naam, maar dat maakt het niet mooier.

De naam van mijn zoontje staat er ook tussen… ***. vind hem niet zo heel raar. Valt dan wel onder de merk namen, maar zo zien we de naam eigenlijk nooit.

Legendaiyro vind ik wel prachtig hoor, ik hoop dat hij geen vakkenvuller gaat worden :lol: :lol:

@Lune wrote:

Sommige zijn idd wel errug apart he, maar er staan ook namen tussen die ik helemaal niet raar vind ofzo… zal wel aan mij liggen dan :lol:

Vind ik dus ook. Vooral de “hoog hockey gehalte” namen vind ik eigenlijk helemaal niet raar. Wat ik dan wel een hele rare naam vind is “Ding”. Ben benieuwd hoe die ouders hun kind zien :think:

Ding is echt heel raar ja… Maar Man vind ik ook erg vreemd (net als “jongen” en “meisje” trouwens)

“Hoi, hoe heet je?”

“Hoi, ik ben man”

“Hoi, ja ik zie dat je een man bent, maar hoe heet je?”

“Man”

“Ja, ik weet al dat je een man bent, maar…”

:roll: :mrgreen:

Nee die hockey namen vind ik ook niet raar

Fleur-Elise vind ik zelfs heel goed gevonden naar het muziek stuk Fur Elise

Anne - Faith vind ik ook erg mooi

Pietsje is een gewoon oud Friese naam voor een meisje

Mijn oma heet Petronella en als roepnaam Nel maar door andere ook wel Pietje genoemd .

In het huis waar ik werk had ik ook iemand die vrouwtje heette

Die moeilijk uitspreekbare namen komen door dat we zoveel culturen in Nederland hebben … Indiaase en bijvoorbeeld Afrikaanse namen zijn lijken vaak moeilijk maar je als ze ze zeggen valt de uitspraak vaak wel mee

Hier word door veel mensen al gestruikeld over de naam Ranomi … Nou Tygo is bijna 6 en zei hem in 1 x feilloos na …

Mensen zeggen nog nooit van de naam gehoord te hebben maar als ik zeg van de zwemster ranomi kromowidjojo dan gaat er meteen een lampje branden hihihihihi

Maar idd sommige namen denk ik van die hadden ze bij de burgerlijke stand best mogen weigeren :doh: :roll:

Ding is volgens mij een chineze of Japanse naam

@Noekie wrote:

Ding is echt heel raar ja…

Afkorting van Dinges :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

Ja, maar dat heb je hier in Friesland ook met de naam Famke.

Famke is het Friese woord voor meisje. Hee Famke, hoe heet je? :slight_smile:

Op een ander forum ken ik iemand met een zoontje die Beer heet. Vreselijk!

Stel dat het nou een iel klein mannetje is, heet je Beer… :roll:

Moet nu gelijk denken aan Beertje van Beers met haar dochter Tigerlilly!

@Jippie wrote:

Op een ander forum ken ik iemand met een zoontje die Beer heet. Vreselijk!

Stel dat het nou een iel klein mannetje is, heet je Beer… :roll:

En dan? Dan ben je iel en heet je Beer… Kijk, ik vind het ook geen geweldige naam, maar ik vind hem niet stommer bij een iel kind (en die krijgt vast ooit nog wel brede schouders en voor een man vind ik het nog best oke).

Maar ja, ik ben dus wel een beetje van de apartere namen, ik zou mijn kids dus nooit Sophie of Daan ofzo noemen, ook al vind ik het best mooie namen om te horen.

Mijn achterneefje heet ook Beer en het past echt bij hem en nee het is geen beer van een vent :mrgreen: