SMURFEN
AH’s geheime hype: 27 miljoen Smurfen
Van onze verslaggeefster
gepubliceerd op 11 februari 2008 22:02, bijgewerkt op 11 februari 2008 22:09
AMSTERDAM - ‘Nederland zal worden overspoeld door smurfen’, zegt Ruud Deelman, voorzitter van de Stichting van Smurfenverzamelaars. De blauwe mannetjes vieren dit jaar hun 50ste verjaardag en veel bedrijven willen daarvan een graantje meepikken. Zo ook supermarktketen Albert Heijn.
Volgens Deelman begint de kruidenier volgende week maandag een grootschalige actie. De supermarktketen zou liefst 27 miljoen pluche smurfen hebben besteld. Hoe hij dat weet? ‘Dit is mijn dagtaak. Ik hoor nog wel eens wat op smurfengebied.’
Geheimzinnig
Frans Seuren, beheerder van internetwinkel The Papasmurfshop, maakt op zijn website ook melding van dit ‘exclusieve smurfennieuws’. Aan de telefoon doet hij echter zeer geheimzinnig. ‘Ik doe hier geen uitspraken over.’ Ook websites van de diverse vakbladen maken melding van de aanstaande hype, maar Albert Heijn zelf wil bevestigen noch ontkennen. Een woordvoerder: ‘Dit moet een verrassing blijven voor onze klanten.’
Een filiaalhouder van de supermarktketen, die niet met zijn naam in de krant wil, bevestigt dat er volgende week ‘iets heel groots’ staat te gebeuren. Wat het precies is, is ook hem niet verteld. ‘Ik wist niet eens dat het om smurfen ging. Dat zo’n groot bedrijf zoiets geheim kan houden, is dat niet geweldig?’
Wuppies
In 2006 wist Albert Heijn een rage te ontketenen door tijdens het WK voetbal een groot aantal wuppies weg te geven. Van die pluizige bolletjes op zelfklevende voetjes werden er bijna 16 miljoen verspreid, zegt een woordvoerder van de supermarktketen. Kort na de introductie was er zelfs een wuppietekort, hoewel boze tongen beweerden dat het om een marketingstunt van Albert Heijn ging.
Volgens de filiaalhouder doet het hoofdkantoor dit keer nog meer moeite om de actie niet van te voren te laten uitlekken. ‘Dit is nog veel geheimer dan de wuppies’, weet hij te melden. ‘Spannend hè?’
Kunnen jullie je alvast voorbereiden op dé hype van het voorjaar…
yeaah weer wuppies…
trouwens alweer 1,5 jaar geleden.
:lol:
@marijke79 wrote:
yeaah weer wuppies…
trouwens alweer 1,5 jaar geleden.
nee geen wuppies maar smurfen dus
:lol: :lol: :lol:
SUPER! Komende week blijf ik overnachten voor de appie, bij de Wuppies was ik namelijk te laat. :mrgreen:
lijkt me een leuke actie helaas boodschap ik weinig bij ah dies me net ietsje te duur
Die knuffel smurfen zijn echt klein :shock: , daar ga ik geen 4 euro voor neerleggen. Ze hadden ze wel 2x zo groot mogen maken van mij.
De smurfen die je bij 15 euro aan boodschappen krijgt vind ik wel grappig. De eerste logeert hier al in de little people garage .
Ik heb ook al 2 kleine plastic smurfjes en ik vind die pluche smurfen wel grappig hoor, alleen ze hadden die wel gratis mogen doen met 3 smurfpunten. :mrgreen:
Wij laten onze boodschappen op dinsdag altijd door albert.nl bezorgen en dan krijg je (maakt niet uit voor wat voor bedrag je bestel) 8 smurfen dus wij hebben er al 8. Helaas wel meteen wat dubbele. Maar goed die actie duurt nog tot eind maart dus dan zullen we ze allemaal wel compleet hebben verwacht ik.
wij hebben de eerste 3 al binnen :mrgreen:
ik heb er 1, ik vind ze niks aan maar viènne blijft maar kusjes geven aan knutselsmurf
Ik ben zo gek geweest om zo’n “grote” te kopen voor 3,99 euro en 3 punten … echt te duur… maar ja, zwangerschapshormonen en een heel lief kijkend jongetje in de kar … zucht … en nu kijkt hij er al niet meer naar om :?
De gratis smurfen vind ik wel erg klein trouwens. Ik had eigenlijk gehoopt op de echte … jeugdsentiment. Maar ja, gratis is gratis, dus mag niet klagen. Ik heb er nu 3.
heb van de week dus ook gaan boodschappen doen daar niet voor de smurfen hoor.
Heb nu 2 grote gekocht gewoon uit jeugdsentiment en ben gewoon gek op knuffels :oops:
we hebben 4 kleine nu
(wel dubbele, maar ik vind ze leuk!)
Wij hebben er ondertussen al iets van 7 ofzo - iemand nog interesse in een pannekoeksmurf (heb er pas drie :roll: ) maar vier euro voor dat pluchegeval vind ik toch best duur.
En zo leuk zijn ze nu ook weer niet - geloof dat ik lasse dan eerder iets van Bert en Ernie poppen zou geven ofzo. Die zijn tenminste nog grappig.
Gr Caroline
Oh ja hier heten ze GURFEN :mrgreen:
Hier heten ze Nurfjes :mrgreen: