De nieuwe bonuskaart (AH)

Ik ontving deze week via de post een nieuwe bonuskaart van Albert Heijn.



En daarbij prijzen ze het ‘persoonlijke bonuskaartprogramma’ aan.

Klinkt allemaal heel mooi: exclusieve aanbiedingen en deals op basis van de boodschappen die je bij AH doet, cadeautjes en welkomstdeals.



Maar ik lees net eens rustig het privacybeleid op de website door en daar wordt ik toch niet zo vrolijk van.

Uiteraard houden ze bij wat je koopt en wanneer je het koopt. En dat kan ik nog wel begrijpen.

Maar als ik het goed begrijp, en dat lees ik tussen de regels door, kunnen ze dan zelfs volgen op welke websites je kijkt, hoe lang je er bent etc.



Ik vind het maar een raar en eng idee.

En heb geloof ik niet zoveel trek in dat persoonlijke bonuskaartprogramma.

Krijg een beetje een ‘big brother is watching you’ idee.



Wat vinden jullie hiervan?

Zijn er mensen die zich hebben aangemeld voor het persoonlijke bonuskaartprogramma?



Zie ik beren op de weg, die er niet zijn?

Of ben ik gewoon een beetje te naief geweest als internetgebruiker.

En zijn er al veel meer gegevens van mij bekend bij bedrijven en instanties zonder dat ik daar weet van heb?





(ik kan wel linken maar weet niet of het mag. Het webadres is wel duidelijk denk ik /bonuskaart erachter en dan op privacybeleid klikken)

Ideaal die nieuwe bonuskaart…anoniem te gebruiken…

En nee ik ga dus niet activeren.

Ik heb hem al geactiveerd. Vind het wel handig aanbiedingen op maat.

Daarbij heb ik al lang niet meer de illusie dat ze niks van je weten. Geloof mij ze weten genoeg. Kijk alleen maar naar de reclame banners op je pc. Sluiten aan bij wat je het laatst hebt bekeken. Bijv een vakantie kleding etc. En ga zomaar door :wink:

Ik heb hem al geactiveerd. Vind het wel handig aanbiedingen op maat.

Daarbij heb ik al lang niet meer de illusie dat ze niks van je weten. Geloof mij ze weten genoeg. Kijk alleen maar naar de reclame banners op je pc. Sluiten aan bij wat je het laatst hebt bekeken. Bijv een vakantie kleding etc. En ga zomaar door :wink:

Ik ben het met smurf eens. Al internettend verspreid je ontzettend veel informatie over jezelf! Niet alleen via Google, maar ook Facebook. Dat lijkt een sociaal platform, maar gaat uit van de belangen van de adverteerder in plaats van de gebruiker. Dus vergis je niet…



Ik ga hem mooi activeren, AH gaat met z’n tijd mee en ik heb straks aanbiedingen op maat :mrgreen:

Ja, big brother is watching us! En niet alleen door je bonuskaart. Ook door je pingedrag, je abonnementen, je surfgedrag ect ect…



Ik maak me er niet zo druk om.

Ik heb een adblocker en op facebook klik ik nooit op advertenties in de tijdlijn en speel ik geen spelletjes. Maar al ik jullie posts zo lees, ben ik inderdaad wat naief(geweest) op dit gebied. Ik zal me nog even beraden. Ik heb volgens de brief nog tot 27 december de tijd. :wink:

Ze kunnen echt niet via jouw bonuskaart kijken welke sites jij thuis met je IP bezoekt hoor… maar dat houd google vast al bij :lol:



Ah schrijft duidelijk dat ze vanaf het moment dat je registreert, zij bijhouden wat je koopt in de winkel en wat je bekijkt op HUN website. Aangezien je bij appie online boodschappen kan doen en daarvoor ook je bonuspasnummer opgeeft.



Ik zie er niet zo veel kwaad in, maar ga alsnog niet registreren, heb ik tot op heden niet gedaan, ga het niet doen ook…Haal nog steeds het meeste bij aldi en lidl. Ik vind 2x per week een mail ontvangen met gelinkte aanbiedingen echt te vaak…of dat ze besluiten mij een cola aanbieding te doen omdat ik ook chips heb gekocht ofzo… brrrr… ik bepaal graag zelf wat ik koop en persoonlijke aanbiedingen vind ik onzin… veel a merk producten bijvoorbeeld zijn aan prijsafspraken gebonden… pampers bepaald wanneer ze in de aanbieiding zijn bijvoorbeeld…

Precies door middel van cookies weten heel veel bedrijven al precies wat je doet op internet :wink: nieuwe bonuskaart van AH schijnt wel op het randje van de wetgeving te zijn maar het mag nog net.

Ik denk wel dat ik ga activeren heb de nieuwe nog niet gezien.

Ik heb de oude nog, een anonieme, maar zo anoniem is dat niet hoor. Als je een keer pint als je je bonuskaart hebt gebruikt, is dat gelijk aan elkaar gelinkt en weten ze alsnog alles van je. Wel of niet activeren zal dus weinig verschil maken in de praktijk, op de extra aanbiedingen en mails (spam voornamelijk dus) na.

Ik vind het eigenlijk wel ideaal.

Als ik bij Albert boodschappen zoek, dan toont hij direct het merk dat ik altijd koop. Scheelt een hoop werk in tegenstelling tot eerder.

En reclame op maat…tja, daar ben ik ook best blij mee. Liever reclame waar ik me echt voor interesseer dan al die onzin poespas dat voorbij komt.

Ik heb een anonieme denk ik. Wij komen te weinig bij een ah.

Wel lijkt het me fijn om kortingsbonnen te krijgen voor de spullen die je geregeld koopt.