hoi hoi
Iemand hier bekend mee?
Mijn ma wilde dat kopen voor de kinderen met de Sint, ze had dat ergens in een winkel gezien en dat scheelde de helft qua prijs en ze passen op de lego steen wordt gezegd.
Maar is dat werkelijk zo?
Ze had de namen Best lock te koop bij de Action en Sluban oid. Maar geen idee waar ze dat gezien heeft.
Maar iemand ervaring met deze stenen?
sluban kun je op dit moment sparen bij de c1000. Wij hebben er ook wat van, en het past idd op lego. maar het is een ramp om ze in elkaar te zetten. Lego is duurder maar vele malen mooier en degelijker.
Wij hadden een doosje nep en dat was vreselijk! Ik doe het dus echt niet meer!
wij hebben 1 doos nep staan… maar dat mag van mij niet gemengd worden :oops:
Het past wel hoor en op het oog lijkt het ook gewoon heel erg op de echte lego… maar de blokjes zijn slapper en blijven in mijn ogen ook minder mooi.
Vind het dus zonde als het door het echte spul heen gaat.
Die bak hebben we ooit gekregen (weet eigenlijk niet eens wel merk het is) en neem ik nog weleens mee als we ergens heen gaan waar geen kinder speelgoed is… hebben ze toch wat te doen :thumbup:
Ik heb een keer bouwblokken gehad van de action (duplo formaat), maar paste niet echt goed op de echte duplo. Verder was het ook een kwaliteitje van niks dus ze lagen hier al snel in de vuilcontainer.
Maar goed, kunnen wel andere blokken zijn geweest dan je moeder op het oog heeft :think: .
Oudste dochter heeft 1 pakketje van Sluban. Prima in elkaar te zetten! Tot nu toe geen klachten. Zelf voor Sint ook weer een leuke doos gekocht. Voordeel van Sluban is dat ze veel meer voor meiden hebben. (lego maar 1 kleine serie) en veeeeel goedkoper.
Tuurlijk zal het minder kwaliteit zijn, maar volgens mij goed genoeg om jaren mee te doen. Las op internet reacties “lego is na 30 jaar nog goed”. Tja inderdaad het lego van manlief is inderdaad nog goed, maar ligt als een grote hoop bij elkaar en bouwboekjes zijn verdwenen. Wordt alleen als extra gebruikt.
wij hebben ook de neppers… gehad…
het paste niet op de duplo zelf. de gaatjes zijn net iets groter als van duplo.
dus heb ik ze bij ouders en so neergezet.
@Pitje27 wrote:
wij hebben ook de neppers… gehad…
het paste niet op de duplo zelf. de gaatjes zijn net iets groter als van duplo.
dus heb ik ze bij ouders en so neergezet.
Hier hetzelfde
@bros wrote:
Oudste dochter heeft 1 pakketje van Sluban. Prima in elkaar te zetten! Tot nu toe geen klachten. Zelf voor Sint ook weer een leuke doos gekocht. Voordeel van Sluban is dat ze veel meer voor meiden hebben. (lego maar 1 kleine serie) en veeeeel goedkoper.
Tuurlijk zal het minder kwaliteit zijn, maar volgens mij goed genoeg om jaren mee te doen. Las op internet reacties “lego is na 30 jaar nog goed”. Tja inderdaad het lego van manlief is inderdaad nog goed, maar ligt als een grote hoop bij elkaar en bouwboekjes zijn verdwenen. Wordt alleen als extra gebruikt.
bouwboekjes kan je bijna allemaal online vinden, dus misschien wel de moeite waard om te zoeken!
wij hebben ook een doosje met de neppers kado gehad.
Het in elkaar zetten werkt niet goed. Op een of andere manier “klikken” niet alle blokjes goed in elkaar waardoor ze los schieten.
Ik zou er niet aan beginnen.
wil je besparen, dan zou ik eerder de originele tweedehands kopen op marktplaats of gewoon een legoaanbieding afwachten.
Ik denk dat er een verschil is tussen alle nepvarianten…
Nepduplo heb ik nooit mooi gevonden en past vaak ook niet op de echte.
Lego is een ander verhaal. Wij hebben veel Sluban omdat ze echt een hele leuke en betaalbare meisjes serie hebben. Over 30 jaar duurzaamheid maak ik me dan minder druk. Het is echt leuk spul en past op de echte lego (wij hebben beiden). Voor jongens hebben ze trouwens heel erg veel.
(als je wilt heb ik wel een internetadres voor je echt veel goedkoper dan lego en kan je het aanbod eens bekijken).
Het gaat wel iets stroever in elkaar als de echte, soms moet je ze even goed aanduwen. Maar ik denk dat als er veel mee gespeeld wordt dat het al snel meer soepel word.
Ik heb geen ervaring in de andere neppers (er zal allicht per merk weer verschil inzitten).
De echte lego is bespottelijk duur en dat komt mede omdat zij lange tijd de enige aanbieder waren. Nu de naam vrij is komt er gewoon meer betaalbare lego wat niet altijd wil zeggen dat de kwaliteit heel slecht is.
ze hadden bij bol een leuke actie lego 3 halen 2 betalen en was dus 3 dozen voor 20 euro welk het zijn weet ik niet zou je even moeten kijken
mijn neefje heeft ook die nep gehad en het was niets
@alex wrote:
De echte lego is bespottelijk duur en dat komt mede omdat zij lange tijd de enige aanbieder waren. Nu de naam vrij is komt er gewoon meer betaalbare lego wat niet altijd wil zeggen dat de kwaliteit heel slecht is.
De naam is niet vrij maar de specifieke kenmerken van een legosteentje worden sinds kort niet meer beschermd.
Oh ok :thumbup:
Wel goed dat er een beetje concurrentie is nu :thumbup:
Ik heb duplo voor Marith van Unico (Hello Kitty uitvoering) die past wel goed op de normale duplo.
Maar jij had het over lego, daar heb ik nog geen verstand van.
ik heb dus ook een paar pakketten sluban via c1000 gekocht ben benieuwt wat de kwaliteit dan is :think:
de hello kitty duplo idd past prima op de gewone duplo, maar lego kan ik niet over oordelen.