de luier gewoon uitlaten en dan?

Oke… na veel lezen hier, snap ik… de beste manier is om wanneer ze zelf al wel aangeven dat ze geplast hebben en dergelijke om de luier gewoon uit te laten. Prima.

Dat doen we nu dus ook al 2 weken en eigelijk gaat het best goed.

Ze heeft af en toe een ongelukje, maar die horen erbij.

Alleen vandaag had ze dus zo een ongelukje op onze nieuwe stoffen bank :x Daaar was ik niet zo blij mee, ze wist ook wel dat het niet mocht want ze zei meteen, oh niekje magge niet pjassen op de bank he, mama heel boos…

Ik ben niet eens heel boos geworden, ze was moe van de peuterspeelzaal en zat heel gebiologeerd naar bob de bouwer te kijken, maar ik vroeg me wel af hoe doen jullie het?

Hoe doen jullie het in de praktijk, ik bedoel, het gaat niet meteen goed en hoe voorkom je dan dat je buiten het wassen van kleding ook steeds je vloerkleed en bank enzo schoon staat te maken :shifty: ???

helpppp

Bijv aangeven dat ze niet op de bank mag zitten voorlopig. Dat klinkt misschien raar, maar dat is de enige optie.

Of een deel van de bank afdekken met iets waterbestendigs en haar alleen daar op laten zitten…

Voor de rest is het gewoon goed in de gaten houden en meteen verdere schade voorkomen vrees ik! (heb ik met beide meiden ook gedaan)

Sterkte!

Ook hier hebben we een tijdje de fase gehad: Als ik tv zit te kijken vergeet ik te gaan plassen…

Maar wel élke keer op haar stoffen fauteuiltje… :doh:

We hebben dat een week of wat aangekeken, maar de bekleding zat meer in de was dan op de stoel.

We hebben nu haar luie stoel dus maar ff uit de woonkamer gehaald en een houten stoeltje neergezet.

Sindsdien is ze volledig droog overdag!

Ik denk dus idd dat je zou kunnen kiezen om haar als ze geen luier aan heeft even niet op de bank te laten hangen!

Afspreken dat ze eerst naar de w.c. gaat voordat ze iets langdurigs (zoals t.v. kijken) gaat doen?

Ze is net 3 jaar, mijn jongens waren met respectievelijk 3 jaar en 3 maanden (volledig zindelijk) en 3 jaar en 5 maanden (alleen overdag dan) pas zindelijk te noemen, maar hebben we ook op dezelfde manier als jou zindelijk gemaakt door gewoon een onderbroek aan te doen. Bij die tweede hebben we 2 maanden lang ongelukjes gehad (gelukkig nooit op de bank), maar hij had het er gewoon wat moeilijker mee (nu soms nog 's nachts, 1x per 3 weken ongeveer, pas sinds een paar maanden 's nachts zindelijk trouwens). Meisjes schijnen eerder zindelijk te zijn, maar ik denk dat je daar niets van moet aantrekken, want een ieder is anders.

Gewoon doorzetten, af en toe vragen of afspreken dat ze eerst gaat plassen of ‘gevoelige’ zitplekken vermijden. Het gaat echt wel lukken! Maar hou er rekening mee dat het een maandje of 2 kan duren. Succes!