De lengte van je kindje en gemiddelde

Laura is ook al 1.02 of misschien alweer iets langer inmiddels (2 maanden geleden opgemeten), en ze moet nog 3 gaan worden in augustus.

Op het CB hebben ze wel gezegd dat ze erg lang is voor haar leeftijd, maar niet op een negatieve manier of zo. Ze is gezond en heeft een gewicht dat goed bij haar lengte past, ja, veel meer valt er op deze leeftijd nog niet over te zeggen, lijkt me.

Gelukkig zeuren ze bij ons op het CB eigenlijk nooit ergens over.

Veel kleiner dan 97 cm. Kes was met 3 jaar en 1 maand 89 cm. Een echte ukkepuk en ook een lichtgewichtje (11,3 kg). Ons CB houdt hem wel in de gaten. Verplicht wegen elke 3 maanden en zodra hij onder de onderste lijn duikt (hij zit er nu op) wordt hij doorverwezen naar een kinderarts. Maarja, wat doe je eraan? Jij rekt jouw kind niet uit, ik kan mijn kind ook niet groter krijgen dan dat hij nu is :eh:

Hier ook een meisje op de onderste lijn. Met 3 jaar (en 10 dagen) was ze 88,5 cm en 11,9 kg. En om tot een gemiddelde te komen heb je natuurlijk kindjes nodig die erboven en eronder zitten.

Lotta is nu al iets van 98 cm lang, maar heeft ook lange ouders.

Qua gewicht is ze wel ver beneden gemiddeld helaas (nu iets van 12 kilo :? )

Lucas was met zijn 3 jaar 102cm

Pepijn is nu met 2 jaar en 8 maanden 98cm

MAaike is nu al 98cm en ze is 2,5 jr.

Ik was gisteren toevallig met Aidan op het CB gisteren en hij was 102 cm. Ze zei niks over zijn lengte maar wel over zijn gewicht omdat hij te licht is voor zijn lengte (13.5 kg).

Matthijs is nu 98 cm!! (en hij weegt zo’n 16,5 kilo…lekkere flinkerd dus!!)



(2 jaar 9 maanden)

Stein is 101 en weegt 15.400.

CB zegt lang en dun :mrgreen:

Ik was van de week met Lotte voor de regulieren controle op het CB en ze was 99cm… en ik geloof 13,9kg, maar thuis woog ze de laatste dagen (met lege maag) ruimschoots over de 14kg…



Groetjes,



Viratine

Yuri is nu ongeveer 91 cm lang met 2 jaar en 9 mnd.

Dus die 97 gaat hij denk niet halen in 3 mnd tijd :wink:

hier 2 ukjes, maar paps en mams zijn ook klein (164 en 165 cm)



met 2 jaar: Marie 10300 g en 84 cm, en Daan 10200 g en 83.5 cm.



groeten Louwina

De dochter van een vriendin is net 2 geworden en vorige maand was ze 94cm… Die gaat er dus ook wel overheen :mrgreen:

Bo wordt eind augustus 3 en is nu 92 cm. Die 5 cm in 3 maanden zal ze wel niet gaan halen, lijkt me.

Vanmorgen net naar CB geweest en Brigitte is nu 103 cm en weegt 16.5.

Yep ook een lange meid net als dr mama.



Brigitte wordt met een kleine 2 maand 3 jaar.

Vienna is al over de 97 cm heen en wordt pas eind september 3.

(grappig, ik kan Jarreau bijna helemaal quoten:)



Delta is al over de 97 cm heen en wordt pas begin september 3.



PS King is 73 cm en pas een half jaar oud; iets zegt me dat hij de 97 cm ook wel gaat halen voor zijn derde verjaardag :think: :mrgreen: :inlove: .

Ik denk niet dat ze het gaat halen

Olivia is nu (2jr en bijna 5 mnd) iets van 88 cm en nog geen 12 kilo.

Luuk wor din oktober vier en is rond de 98 cm…

Hij zit dan ook onder de lijn op het buro. :mrgreen:

Arwen is nog lang geen 3, maar ze was een tijd terug al 96,5 cm. Dus die gaat zeker over de 97 cm. heen als ze 3 is! Ik moet haar weer eens meten :think:. Ze zit overigens ook boven de gemiddelde curve, zo’n 3-4 cm.