de laatste fles komt er in 1x steeds uit!

Goedemorgen, misschien een vraag op de verkeerde plek, maar hoop op reacties!

Onze dochter van 3,5 maand heeft sinds ze 1 maand was hypo allergene flesvoeding, toen ze hier niet tevreden mee was zijn we overgestapt op voeding voor hongerige baby’s. Dit werkte helemaal goed, totdat ze zo’n 2,5 week geleden veel last kreeg van waterdunne ontlasting. Na elke voeding was het raak en zat alles meteen ook onder. Ze maakte geen zieke indruk, maar heb het toch even laten checken bij de huisarts. Deze wist het eigenlijk ook niet zo goed, maar die dacht misschien dat de darmen door een buikgriepje de normale voeding niet kan verdragen en dan voornamelijk de lactose die daar in zit. Ze raadde aan om even over te stappen op sojamelk om te kijken of dat werkt. Nu hebben we al 2 dagen geen poepluier gehad! Dat gaat dus een stuk beter, alleen heeft ze nu al 3 avonden de laatste voeding er uit gespuugd. Niet een klein mondje, maar echt de hele fles kwam er in een straal uit. Ze is er niet ziek van, moet daarna meteen weer lachen en is heel vrolijk. Maar klopt natuurlijk niet.

Overdag heeft ze bijna nergens last van. Ze drinkt de fles wel veel langzamer dan eerst, ze speelt een beetje met de speen en kijkt voortdurend om zich heen. En na de fles goede boertjes en af en toe een mondje terug, maar die laatste fes…

Zal ik nu gewoon weer overgaan op de normale voeding ipv de sojaversie?

Tja er heersen wat buikgriepvirusjes momenteel… Sem heeft hier ook een paar dagen steeds 1 of 2 voedingen uitgespuugd en leek verder ook niet ziek.

Die waterdunne ontlasting kan misschien ook wijzen op een kma net als het spugen. Sem heeft kma en had op gewone voeding echt tijdens en na iedere voeding spuitpoep en dat liep echt zijn luier uit, hij spuugde ook veel, maar was ook heel ontevreden en huilde ook heel veel.

Wat ook zou kunnen is dat die voeding te veel is geworden (weet niet wat ze op een dag drinkt) alles wat te veel is wordt vaak weer uitgespuugd.

Ik vind overigens het advies van de ha om over te stappen op soja maar raar. Een kind met diarree moet gewoon kleine beetjes (en desnoods iets dunner aangemaakte) melk drinken om te voorkomen dat het uitdroogt maar overstappen op andere voeding is nou juist heel slecht! Darmen van een beeb hebben namelijk zo’n 6 weken nodig om te wennen aan een nieuwe voeding en dat kan verschrikkelijke krampen tot gevolg hebben, dan ben je alleen maar verder van huis lijkt me! Te vaak van voeding wisselen is dus iets wat je zoveel mogelijk moet voorkomen! Sem heeft als beeb namelijk ook verschillende soorten voeding gehad (i.o.m. het CB) en daarvoor ben ik door een ka echt een soort van behandeld als dom moedertje omdat het mijn schuld zou zijn dat hij zo’n buikpijn had omdat hij te vaak verschillende voeding had gehad.