de kraamhulp komt ...... ik zou het niet weten

nou ik krijg voor het eerst kraamhulp … heb ik bij niek niet gehad en nu dus wel.

morgen komt ze voor een intake gesprek … wat gebeurt daarin allemaal , waar hebben we het allemaal over ?

Het gaat er puur om of jij je zaakjes wel op orde hebt.

Is de trap goed doorgankelijk voor evt. een draagbaar v/d ambulance…, heb je wel warm en koud stromend water boven…, heb je alle benodigde attributen in huis (kleertjes, kruiken, emmers, zout, etc, van het lijstje dat je van hun gekregen hebt), welke huishoudelijke accesoires je hebt zoals een strijktafel, dweil, etc. Welke huishoudelijke taken de kraamverpleegkundige op zich mag en kan nemen, of je wel bedverhogers hebt (tegen die tijd dan…)

En ga zo maar door…

Ook je gezinssamenstelling wordt doorgenomen en of je evt. nog een postnatale depressie hebt gehad bij eerdere zwangerschappen, of je andere bijzonderheden hebt of je gezinsleden… etc…

Bij voorbaat fijne kraamtijd toegewenst! Laat je lekker verwennen, en mocht de hulp je niet bevallen (dat 't niet klikt), GELIJK BELLEN!!! Dan wordt er gewisseld.

Gewoon de dingetjes die zij en jullie moeten weten om het een zo’n fijn mogelijke kraamtijd van te maken.

Geen idee, ik heb ze alleen telefonisch gehad.

Had bij nr 2 ook geen stromend water op de bevalverdieping.(slaap op zolder), maar kan mij ook niet herinneren dat ik dat toen ergens gelezen heb. uiteindelijk beviel ik op de bank en dat is helemaal een onmogelijke houding voor kraamhulp en vk. :lol:

Gewoon een paar kleine simpele vraagjes. NIks om je druk over

te maken hoor.

HIer heeft ze bij de eerste niet eens willen kijken in het kamertje.

Was een gezellig gesprek.

Bij de tweede deden ze het telefonisch.

Ze komt niet controleren ofzo hoor.

Het is meer een orienterend gesprekje, een kennismaking, en ze geeft je informatie over wat je straks kan verwachten.

De uren worden geindiceerd (doe je na de bavlling nogmaals) Je kan je vragen stellen etc etc.

Vroeger was het echt een controle, nu niet meer

Het intakegesprek wordt over het algemeen ook gedaan door een ‘intaker’, niet door degene die de daadwerkelijke hulp komt leveren.

Hier ging het inderdaad over de gezinssituatie, voorgeschiedenis, de voorbereidingen en of je dingen in orde had ed, maar ze controleren het verder niet, dat is je eigen verantwoordelijkheid. Hier heeft ze wel naar het kamertje gekeken, maar dat was puur uit belangstelling. Ook hebben ze het over wat hun medewerker voor jou kan betekenen, waar je op mag rekenen en waar je niet op mag rekenen ed.

okeeee dankjullie wel !!! hahaha was nergens bang voor ofzo hoor , maarja wil het gewoon ff weten , nogmaals dank !! :-*

en wanneer komen ze dan ookal weer langs?

kan het me niet zo meer herinneren hoe dat was bij mijn dochter…

is toch ergens rond de 30 weken?

bij mij werd gezegt 10 to 8 weken voor de uitgerekende datum …