De juiste (fles)speen??????

Dag allemaal,



Ik heb een vraag…ben zoekende…

Mijn zoontje van 13 weken krijgt momenteel hypoallergene voeding met joh. broodpitmeel erdoor (ivm reflux).

Nou heb ik al van Avent en difrax verschillende spenen geprobeerd waar de voeding goed door zou moeten gaan…

De speen is het probleem…nummer 1 van Avent ( of smal van difrax) gaat redelijk maar heeeeel erg langzaam…

Nummer 2 ( of de m speen van difrax)gaat weer te snel…ook niet goed.

De 1/2/3-speen van Avent was ook geen succes grrrr…ik weet het niet meer.

Kan iemand mij helpen??

Alvast bedankt!

Hij krijgt trouwens op een fles van 180, 3 schepjes jbpm.'De voeding is zeker niet te dik en niet te dun…

sorry geen ervaring mee, maar weet wel dat stand 1 van de 3 standen speen van avent sneller doorloopt zeg maar dan de stand1 speen… maar goed die had je al geprobeerd.



Verder heb ik ook geen andere flessen gebruikt. Vrees dat het zoeken wordt tot je de goeie gevonden hebt.

Voor Thara gebruiken we nu voor haar laatste fles (opvolgmelk met Bambix) een 3-standen speen van Difrax. Moet zeggen dat dat, ondanks alle “stukjes” en het feit dat het wat dikker is goed gaat. Normaliter gebruikt ze nog steeds de small speen (met af en toe een poging met een medium). De Bambix gaat er echter in via stand 3 van de 3-standen speen.



Nu weet ik natuurlijk niet of er veel verschil zit tussen die van Avent en Difrax, maar ik zou haast zeggen. Voor die paar Euro kan je het allicht proberen.



Een andere optie zou kunnen zijn om de small speen met een scherp mesje te voorzien van een gleufje. Dan loopt het iets makkelijker door. Ook in dit geval kost het je hooguit een nieuwe speen als het niet werkt.



Verder geen adviezen op dit moment… Succes!

Misschien met de nr 1 of S speen de fles iets minder strak vastdraaien. Of met de nr 2 juist weer iets strakker? Dat al geprobeerd?

Hadden wij ook met Demi, ik heb uiteindelijk de kruidvat speen 1 gekocht (die is wat korter dan de meeste andere spenen) voor op een smalle fles (Difrax) en die zelf met een tandenstokertje/sateprikkertje een beetje ruimer gemaakt. Dat ging goed!



Maarre… wij hebben toen ook heel wat spenen moeten proberen hoor!

Vervelend!



succes

muts

Bedankt meiden!

Ik zal eens kijken of er bruikbare tips bijzitten!

Het vastdraaien ed heb ik ook al geprobeerd grrrr wat een gedoe met die spenen zeg!

hier ook drama’s met spenen gehad. Heb ech een lade vol …

Uiteindelijk dental M met een scherp schaartje ruimer geknipt en het werkte super!