De juffie kan niet verder... :-(

dit mooie afscheid staat mij volgende week te wachten :?

hoop dat het gewoon gezellig wordt hoor…

in de derde klas zitten geeen oud kleuters van mij. het is inderdaad wel anders maar ik ben van orgine geen kleuterjuf en heb de derde klas al 2 x gedaan en dat is een top jaar!!

dus ook wel veel zin al is het afscheid nu even zwaar.

Nou, het afscheid was goed.

Eerst juffie alleen met de kinderen,

daarna samen met de ouders.

Juffie ging een verhaal vertellen over een boot, dat de kinderen met haar mee gingen, varen door het jaar. Ze vertelde over gebeurtenissen van het jaar, we zongen liedjes die bij de jaarfeesten horen ( :mrgreen: zit je met bijna 30 graden een Sinterklaasliedje te zingen :dance: ) en juffie vertelde wanneer er weer iemand mee ging varen op de boot (nieuwe leerlingen die halverwege het jaar in de klas kwamen).

En aan het einde, dat de oudste kleuters nu geleerd hadden om zelf te varen en ze na de vakantie achter juf M (de 1e klas juf) aan mochten varen en dat de jongste kleuters mogen overstappen op de boot van juffie M (de kleuterjuf). :cry:

Het eindproject van de oudste kleuters is het bouwen van een bootje, dit is echt al een begrip hier op school en voor kleuters heel duidelijk (als je je boot mag maken ga je naar de 1e klas).

Juffie kreeg van de kinderen een mooie ketting met daaraan vilten en 12 houten kralen, de houten kralen waren beschilderd door de kinderen.

De jongste kleuters kregen van de oudste kleuters 2 keukenschorten met een handafdruk + naam van elke oudste-kleuter.

De jongste kleuters gaven elk een klein cadeautje voor in het zelf gehaakte tasje van de oudste kleuters.

Thomas kreeg een grote groene map mee vol tekeningen van het afgelopen jaar en een potje met een bonenplant erin die ze samen hadden geplant.

Nog een dikke knuffel van juf, nog even op schoot voor een foto.

Ik heb geen echt afscheid genomen, juf en ik hebben gewoon afgesproken dat we elkaar in elk geval op Thomas zijn verjaardag blijven zien :wink: .

Daarna nog even in de grote zaal geweest, voor het afscheid van klas 6 en het afsluiten van het jaar met de hele school.

De ouders van de zesde klassers die een lied zongen, de zesde klassers die liederen zongen, heerlijke djembee muziek. En toen moesten we met zn allen naar buiten waar we getuige waren van de zegening die de 6e klas juf aan haar leerlingen gaf (pleeborstel en water en dan moesten ze langs lopen om zo “gedoopt” te worden :lol: ).

Daarna nog even feest vieren in de grote zaal onder het genot van een waterijsje en toen was het vakantie voor ons!

Daar heb ik nu toch wel zin in!

Zes weken vrij!

Maar ik ben toch ook wel heel erg benieuwd wat volgend schooljaar gaat brengen in het jaar dat mijn zoon oudste kleuter is en heel misschien volgend jaar zijn boot mag maken.

Dat hebben ze mooi gedaan.