de hik!

Leonie heeft nog al eens de hik. En overal lees ik:



“de hik is vaak erger voor de ouders dan voor het kind”

en

“geef de baby nog een slokje, dan gaat de hik over”



Was het maar zo simpel! Het is voor Leonie in zoverre erg dat het niet vanzelf over gaat, en ze er op den duur vervelend van wordt. Als het tijd is om te slapen hikt ze zichzelf wakker. Een slokje geven werkt soms, maar alleen aan de borst, en alleen als daar melk uit komt, dus alleen als ze zin heeft moeite te doen voor de melk en alleen als er nog melk in zit!



Johan vraagt zich af wat hij straks in vredesnaam moet doen als Leonie de hik krijgt wanneer ik aan het werk ben…

Iemand? 8)

Lienke heeft ook erg vaak de hik en dan ook best wel lang. Had ze tijdens de zwangerschap al heel vaak. Ik doe er niks aan, gaat vanzelf over. Heb ook niet het idee dat ze het zelf erg vervelend vindt.



Groetjes Renate

Ook daan hikt zich een slag in de rondte, en in derdaad een slokje of een pinkje doet wonderen Hij lijkt er zelf verder weinig last van te hebben, in de buik vond ik het vervelender, hahaha.



Ik hoop dat je bij Leonie een oplossing kunt vinden(zuigen op je pink of op een speen is geen oplossing?)

vanzelf over… is nog nooit gebeurd.

zuigen (op speen of pink)… heeft geen effect.



Vanmorgen weer: ze had zich helemaal volgetankt en kreeg toen de hik. Nou, dan wil ze natuurlijk niet nog een slokje, ze zat propvol! Dan moet ik haar dus echt een tijd laten hikken, tot ze er genoeg van heeft en wél een slokje wil nemen. En dat terwijl het eigenlijk tijd was om te slapen… :wall:

Ik heb geen tips. Lucas krijgt altijd de hik van het lachen. Dan krijgt hij de slappen lach en dan de hik. Tegenwoordig gebeurd ehet niet meer echt, maar toen hij klein was had ik geen oplossing. Het ging wel weer over maar het was niet zo ‘erg’ als bij jou dat het slaapproblemen gaf.





Succes met de oplossing zoeken.

Anouk heeft ook heeeeel vaak de hik.

Wat bij ons wel helpt is een flesje water met een heel klein gaatje. (Werkt natuurlijk alleen als ze niet net d’r fles op heeft.) Maar dan moet ze heel veel moeite doen om te zuigen, waardoor ze afgeleid wordt van de hik.

Als dat niet help probeer ik altijd heel rustig rond te lopen met haar op m’n borst. Het belangrijkste daarvan is dat ze dan helemaal ontspand. Vaak is de hik dan redelijk snel weg.

Een enkele keer heb ik haar in bed moeten leggen met de hik. Ze was dan te moe om op te blijven, daardoor kan de hik ook erger worden… Maar als ze dan zo moe is, gaat de hik ook snel over als ze ontspand omdat ze in slaap aan het vallen is.



Dus omdat de fles bij jullie niet help, misschien het rustig rond lopen proberen.



Succes ermee.

bedankt voor de tips! Rustig rondlopen kan ik wel eens proberen, al vermoed ik dat ze niet rustig wordt (we hebben een nogal ongeduldig tiepje :inlove: ).

Bas heeft vaak pas de hik een uur na de voeding, zo wanneer hij net moe begint te worden en naar bed wil (ja dat geeft hij vaak aan :eh: ).

Hij vindt het ook na 10 minuten hikken er vervelend worden en bij hem helpt rondlopen ook goed om hem rustig te houden. De hik duurt soms wel 20 minuten en dan slaapt hij soms alweer bijna op de arm.

Yvan heeft ook heel vaak de hik. Hij vindt het na een tijdje ook wel welletjes (gaat ie met zijn voet ‘stampen’ (oei dat voorspelt wat…) :shifty: in de box. Toen hij nog in mijn buik zat, had ie het ook al heeeeel vaak. Als ik dan weer CTG moest laten maken, zei ik al laat maar, de hik… dan konden ze toch niet goed registreren (registreerden ze de hik…)



maarre geen tips hierzo… volg dit topic dan ook van harte…

Leonie had in mijn buik niet vaak de hik, maar áls ze de hik had, dan kon ik goed merken dat ze dat vervelend vond! Ik lag een keer in bad en moest zo lachen: eerst zag ik mijn buik op en neer gaan door de hik, vervolgens spartelde en worstelde Leonie en ging mijn buik dus ‘golven’.

hik - spartel - hik - spartel :inlove:

Zou goed uit laten boeren misschien helpen bij het voorkomen van de hik?

@Kaar wrote:

Zou goed uit laten boeren misschien helpen bij het voorkomen van de hik?




hier niet…

whaaaaaaaaaaaa, Leonie heeft net ANDERHALF UUR de hik gehad. Ik heb verschillende keren geprobeerd of ze een slokje wilde, maar ze wilde maar niet drinken. Uiteindelijk gelukkig wel, en daarmee was het over. Maar men, mijn vriend wordt helemaal zenuwachtig als hij bedenkt dat hij het straks alleen moet doen. Hoe moet dat dan? Nu hebben we afgewisseld, want in deze anderhalf uur wilde ze vermaakt worden. Even liggen in de box is huilen.

Is dit normaal? :think:

Het klinkt misschien ontaard, maar als je d’r juist even laat huilen heb je een grote kans dat de hik juist overgaat. Ze gaat dan anders ademen waardoor juist de samentrekking van het middenrif veranderd.

Daarna natuurlijk heerlijk troosten en knuffelen :wink: :mrgreen:



Ik weet het, het gaat tegen je gevoel in, maar denk ik het proberen waard.

Oh ja, misschien moet je vriend alvast een paar keer alleen met haar laten. Eerst een uur en dan steeds iets langer. Hierdoor wordt hij denk ik wel wat zekerder met Leonie… Je moet toch veel op gevoel doen en daarvoor moet je ook de kans krijgen om het zelf te ondervinden/doen.



Succes ermee!

Soms gaat Yvan met de hik slapen en op het moment dat ie dan wegzakt in slaap houdt de hik op. Hij ontspant dan en de hik is over… maar soms wil hij ook ECHT niet slapen ervan. Zielig hoor…



Ik denk ook dat je vriend de ruimte (dus niet als je er zelf bij bent :wink: ) moet krijgen om zich te redden met Leonie. Hier heeft hub een papadag op de vrijdag en dat gaat ook heel goed. Hij kan niemand anders vragen, ik kan me er niet mee bemoeien en alles loopt prima!



successsssss

hazze

Johan is straks 1 dag en 2 ochtenden alleen met Leonie, dus hij moet wel. Maar er komt zo weinig melk uit zijn tepels :lol: …

Net had ze trouwens wéér de hik, nu moest ze er ook van huilen (meestal is het meer een soort klagen). Ze bleef huilen, wilde niet drinken aan de borst (één teugje, maar dan komt er niet voldoende melk) en heeft uiteindelijk een fles gehad. Zó balen!!! :cry:

heb je het al eens geprobeerd met een cupje ???