de hik

Hallo,

Mijn kleintje heeft heel vaak de hik. Nu weet ik nog niet hoe om hij/zij ligt, hoofdje of billen beneden.

Als hij /zij hikt dan voel ik dat het meest in mijn rechter lies. Hebben jullie enig idee hoe hij/zij dan zou kunnen liggen ???

Ik kan het zelf niet goed voelen aan mijn buik hoe om hij/zij ligt.

Bedankt alvast

Dan denk ik dat de baby met zijn/haar ruggetje rechts ligt. Die kleine van mij heeft ook vaak de hik en ik voel het altijd aan de rechterkant. De baby ligt al sinds week 27 met hoofdje naar beneden, ruggetje rechts, billen tegen mijn rechter ribben en voetjes voel ik altijd links.

Maar hebben ze bij de verloskundige dan helemaal niet gezegd hoe de baby ligt??

Ze konden 2 weken geleden niet exact zeggen hoe het lag. ( ben niet de slankste van mezelf ) . Nu heb ik wel a.s dinsdag een echo voor de ligging,maar ben eigenlijk nu al nieuwsgierig hoe het ligt.

Ik moet sowieso vaker echo’s laten maken, om medische reden dat mijn dochter als dysmatuur is geboren ( wel op tijd maar veel te klein en te licht : 42 cm en 2145 gram).

En 4 weken geleden lag hij/zij overdwars.

Maar omdat de tijd komt dat hij/zij zal gaan indalen was ik erg nieuwsgierig.

ik hoop niet dat het nog steeds dwars ligt…

***DO*** wrote:
Dan denk ik dat de baby met zijn/haar ruggetje rechts ligt. Die kleine van mij heeft ook vaak de hik en ik voel het altijd aan de rechterkant. De baby ligt al sinds week 27 met hoofdje naar beneden, ruggetje rechts, billen tegen mijn rechter ribben en voetjes voel ik altijd links.

das grappig bij mij precies hetzelfde... :mrgreen:

als je nou plat op je rug gaat liggen ik deed dat altijd in bad en dan zag ik zo de vorm bvan de kleine en dan voelde ik meteen wat de billen en het hoofdje was en waar het ruggetje was :inlove: :inlove:

Het hoofdje voelt heel hard (schedeldak). Veel harder dan de billetjes. Dat zou je moeten herkennen. Mijn kindje is in stuit geboren en ik voelde heel duidelijk zijn hoofdje bovenin liggen.

Joost heeft volgens mij nooit met zijn hoofdje naar beneden gedraaid gelegen. Ik voelde zijn hik altijd helemaal onderin, ook bij mijn lies. Hij lag meestal met zijn ruggetje links en ook links onderin voelde ik dan de hik.

Maar of dat iets zegt over de ligging van jouw kindje, betwijfel ik.

Succes bij de echo

Nou, die kleine van mij vindt het helemaal geweldig om zo te liggen. Vanaf week 32 is het gaan indalen en bij week 35 was het al helemaal ingedaald. Best irritant, want regelmatig voel ik dat fijne hoofdje langs mijn blaas gaan en denk ik dat ik ongelooflijk moet plassen, maar nee hoor… weer gefopt :shock:

And as we speak… heeft die kleine weer de hik :lol: Ik zie de rechterkant van mijn buik op en neer gaan en links niet. Ze zeggen dat de baby er geen last van heeft, maar die van mij gaat toch wat meer draaien en bewegen als het de hik heeft…