De Hik?

Hallo :slight_smile:



Ik heb een vraag, mijn baby heeft per dag wel een stuk of vijf keer de hik die echt een paar minuten aanhoud.

Wie heeft dat ook gehad in de zwangerschap? Is het normaal dat een baby zo vaak de hik heeft?



Alvast Bedankt!

ja dat is heel normaal,

Jasly had dat ook toen ze in mn buik zat,

Toen ze geboren was had ze daar ook nog last van heel erg vaak,

is niks ergs,Nu heeft ze er minder vaak last van en als ze het heeft dan word ze best wel boos omdat ze het best wel irri vind hihihi,

Dus nergens om je druk om te maken!! groetjes jeanette

Serina had ook heel vaak de hik toen ze nog in mijn buikje zat, en nu heeft ze ook wel eens de hik vooral als ze heel hard moet lachen :think:



Wesley had bijna nooit de hik in mijn buikje en nu ook bijna nooit…het hoord erbij nergens zorgen om maken :slight_smile:

Grappig, ik heb het dus in mijn eerste zwangerschap niet gehad en nu bij de tweede weer niet :slight_smile:

Geen idee hoe het voelt…

beiden hadden echt heel vaak de hik, soms wel de hele dag door.

Die 2 waren volgens mij voortdurend vruchtwater aan het drinken of zo :smiley:



Ik vond het altijd wel komisch.

Leuk he! :inlove:



Maar goed, heel herkenbaar. Niets om je zorgen over te maken. Is hartstikke normaal.

hier hikte ze aan een stuk door, en nu nog steeds…



dacht in het begin aan epileptie… of hoe ik het schrijf… toen ze nog inde buik zat :oops: :oops:

Grappig Niekje, zo is het bij mijn dochter ook, als ze moet lachen!

In de buik had ze regelmatig de hik, en na de geboorte krijgt ze de hik als ze hard moet lachen, nu is ze 11 en ze heeft het nog steeds :inlove:



Zoonlief had in de buik weinig hik en nu eigenlijk nooit :think:



Nu zit er weer een dochter in mijn buik en ze heeft tot nu toe nog maar 2x de hik gehad, maar kan geen kwaad hoor Danielle :wink:



Zouden ze d’r zelf geen last van hebben vraag ik me wel af :think: Mijn eigen hik doet me altijd zeer :shifty:

julia heeft nu… nu ze geboren is… wel last als ze lang hikt…maar vaak hikt ze zo een uur ofzo achter elkaar, en dan begint ze ook te huilen op ten duur. Als nu de hik langer is als een minut of 15 geef ik haar vaak ff drinken, en dan issie zo weer weg…

Sterre wat toevallig dat jouw dochter ook de hik krijgt van het lachen :lol:



Konijn Serina had echt heel vaak de hik ze maakte soms ook van die rare bewegingen of soort schokken weet niet wat het was en toen dacht ik ook dat ze iets mankeerde dus ja snap dat je in het begin ook wel angst had :wink:

Maar jouw dochter heeft dan wel lang de hik zo een uur achter elkaar logisch dat ze op ene gegeven moment gaat huilen dat doet op een gegeven moment gewoon pijn joh.

ja hoor…jinthe die had ook erg vaak de hik, lotte minder vaak.

Hier nog eentje… Yana had in de buik al veel de hik en uit de buik ook. Ik vond het zo’n geweldig gevoel in mijn buik als ze de hik had :inlove: Pas een paar maanden na haar geboort werd het minder. Ze raakte er af en toe ook geirriteerd van :think:

kom ik mischien met een domme vraag maar hoe merk je dat je baby de hik heeft in de buik? en vanaf wanneer kan je dat eigelijk voelen?

merel33 je kan het voelen vanaf dat je baby vruchtwater gaat drinken dan drinkt ie te vluchtig.

en je voelt dan steeds heel gelijkmatig tikjes in het begin alleen door jou voelbaar maar later ook via den buitenkant.

en je voelt het waar het ruggetje van het kindje ligt.

Ja lief he :inlove: Yuri had ook zo vaak de hik. Ik merkte het toen de bewegingen soms heel regelmatig waren echt schokjes. Hoe verder in de zwangerschap hoe duidelijker het werd en ook pijnlijker voor mij :wink: Hij hield het soms wel 5-10 min vol haha.

Ook nu heeft hij regelmatig de hik, maar als baby veel vaker. 5 min na zijn geboorte huilde hij niet maar was aan het hikken :mrgreen: :lol:

@konijn wrote:

hier hikte ze aan een stuk door, en nu nog steeds…



dacht in het begin aan epileptie… of hoe ik het schrijf… toen ze nog inde buik zat :oops: :oops:




ik dacht het ook hoor ging googelen en kwam de meest rare dingen tegen, je maakt je zelf daar alleen maar helemaal gek mee, althans ik deed dat wel :oops: