Hoi dames,
Ik begin nu wel wat te twijfelen, gister heeft mijn dochter 8 x overgegeven. Elke keer als ze wat binnenkreeg (fruit/melk/groente/diksap) alles kwam eruit. Als ze klaar was ging ze door met brabbelen, maar goed ze heeft dus niks binnen gehouden.
Heb haar net laten ontbijten toen ze klaar was, weer alles eruit net weer wat lepeltjes fruit erin gedaan, hopelijk blijft dat binnen.
Verder is ze gewoon vrolijk hoor.
Wat zou dit kunnen zijn?
Moet ik nu al de HA bellen?
thnx
Wij hebben dit met Lucas gehad toen hij 4 maanden was.
Hij dronk toen nog alleen melk, en die kwam er echt met grote bogen uit.
Hij bleek toen een virus te hebben, soort buikgriep.
Uiteindelijk hadden wij er ook allemaal last van.
Ik heb toen steeds water moeten aanbieden. Zorgen dat ze blijven drinken.
Ik ben toen wel (het duurde ongeveer 2 weken) een aantal keer naar de HA en HA-post geweest.
ORS is goed tegen uitdrogen, maar schijnt door het zout erg vies te zijn…
Hier hebben we het met Nikkie ook eens gehad. Alleen werd zij ook wel erg hangerig en zijn toen toch naar de ha gegaan met haar. Ze gaven daar toen de tip om je kind op een washandje met ijsblokjes erin te laten sabbelen. Zo krijgen ze toch iets van vocht binnen.
En we kregen te horen hoe we kunnen controleren op uitdrogen. Als je het vel pakt (bijvoorbeeld op de arm of hand) en het velletje terkt gelijk weer terug, dan is je kind niet uitgedroogd. Blijft het velletje wat langer overeind staan, dan kan dat dus duiden op uitdroging.
Ik weet niet meer wat het toen met Nikkie was. Ws ook een virus of griepje ofzo…Uiteindelijk is ze gewoon zelf weer beter geworden.
De arts vertelde ons dat als het velletje blijft ‘staan’ je eigenlijk al te laat bent.
Dan ben je al ernstig uitgedroogd. Dat moet je dus voor zijn.
Hey dames,
Sorry dat ik nu pas reageer. Ze is daarna nog goed ziek geworden na HA te hebben gebeld, kreeg ik alleen het advies voor veel water drinken.
Het gaat nu weer stukken beter (nog steeds overgeven maar 1 keer per dag) Ik heb morgen een cbafspraak daar vraag ik het nog eens.
bedankt
Als ze blijft spugen zou ik toch orisel (ors)en. anders kan ze uitdrogen en daar kan ze goed beroerd van zijn. Bij kinderen onder een jaar zou ik zeker de huisarts bellen. Die heeft misschien nog wat tips.
Fruit zou ik trouwens niet geven, vind ik zelf ook vies als ik steeds spugen moet en dat is zuur en brand dan zo in de keel.
Beterschap met je kleine meisje!