De Grote Voorstel-estafette

1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

Ik woon samen met Teun en we hebben 1 zoontje van bijna 3 maanden hij heet Jayden !!!



2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)

Momenteel ff niks (Ja full-time moederen dan),voor ik zwanger raakte heb ik zo’n jaartje of 5 bij een automaterialenzaak gewerkt,ik bezorgde de bestelde spullen bij garages,toen ik zwanger was werd mijn contract helaas niet verlengd :eh: , maar ik heb in de tussentijd mijn chauffeursdiploma’s voor de vrachtwagen en de bus gehaald en ook mijn C en D rijbewijzen,dus ik kan nog alle kanten op :mrgreen:





3. Wat is je grootste droom?

De staatsloterij winnen en dan een huis in spanje vlakbij mijn vader kopen,zodat ie Jayden wat vaker kan zien.





4. Waar geloof je in?

In mezelf :silenced: :naughty: nee geintje,weet ik niet eigenlijk, iig niet in char ofzo of de babyfluisterraar :eh:



5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

Mijn ouders en vriendin



6. Waar komt je nickname vandaan?

JuulisJuul ja eeeh ik ben gewoon juul



7. Wat is je meest irritante gewoonte?

Als ik ergens mijn zinnen op zet,rust ik niet voordat ik het heb :naughty:



8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)

Emotioneel, rustig (maar ik kan ook heel druk zijn),sociaal, vrolijk en verder weet ik eigenlijk niet…



9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien

Film: Schindlers list



10. Welke schoenen draag je het liefst?

Crocs :mrgreen: nou ja of je dat schoenen mag noemen? :think: maar ik heb ze het liefst aan !!! en in de winter meestal laarzen,heb echt een laarzen-tic :smiley:



11. Voor welke opvoedkundige keuzes sta jij als moeder of als toekomstige moeder? Ik ben denk ik een hele makkelijke moeder,net zoiets als mijn eigen moeder,soms streng maar altijd een luisterend oor hebben en overal over kunnen praten.



12. Je kunt mij 's nachts wakker maken voor/als… Ben en Jerry ijs !!! :drool: :drool: :drool:



Enne ik geef het stokje door aan Cyra !!!

Wat leuk!!!



1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

Sinds april 2005 ben ik getrouwd met Thijs! En hij heeft me mama gemaakt van twee heerlijke dochters! Mirte is mijn oudste. Ze is geboren op 19-05-05. Dus ruim 2 jaar nu. En Verle is mijn jongste meiske en is nu alweer bijna 3 maanden oud!



2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)

In de eerste zwangerschapsmaand van Verle is het bedrijf waar ik werkte failliet gegaan. Het werk wat ik deed was DTP-er bij een reclamebureau. Dus een beetje photoshoppen, foldertjes, brochures, en ander reclamemateriaal in elkaar zetten!

Maar momenteel ben ik dus een fulltime mama en daar ook ongelooflijk gelukkig mee!



3. Wat is je grootste droom?

Om gelukkig en gezond oud te worden met alle belangrijke personen om me heen! En het liefste met nog één of twee kinderen erbij :wink:



4. Waar geloof je in?

Moeilijke vraag. Ik ben niet zozeer gelovig, maar ik heb wel hoop… Hoop in de mensheid, in liefde en in het leven…



5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

Mijn moeder, mijn broer en de rest van mijn familie.



6. Waar komt je nickname vandaan?

Uit een encyclopedie. Cyra is een afkorting van Cyrenaica en dat is een streek in Libië. Ik moet zeggen dat ik verder niks met Libië heb, maar ik vond de naam destijds (zo’n 12 jaar geleden) erg mooi klinken… :mrgreen:



7. Wat is je meest irritante gewoonte?

Soms te lui willen zijn, mijn zin willen doordrijven en ik ben een mierenneuker :shifty:



8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)

Gezelligheidsmens. Ik vind het heerlijk om mensen om me heen te hebben. Ik kan soms erg druk zijn. En ik jank bij elke film… :wink:



9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien

Ik ben een echte film-fan. Liever dat dan een boek. Ik heb niet echt een favoriete film. Als het maar een ‘kwijl-film’ is… HEEEEEERLIJK!!!



10. Welke schoenen draag je het liefst?

Sportschoenen. Sinds ik van Mirte zwanger was, draag ik hoofdzakelijk nike…



11. Voor welke opvoedkundige keuzes sta jij als moeder of als toekomstige moeder?

Ik ben een strenge mama. Helaas voor mijn meiden, maar het is zo… :smiley:

Mirte is dan ook wel een vreselijk pittige dame, die alles met pure overgave doet… Boos is furieus en als ze je lief vindt, word je opgevreten van liefde… en momenteel ben ik erg bezig hoe ik haar het beste kan aanpakken bij haar boosheid…



12. Je kunt mij 's nachts wakker maken voor/als…

Ossenhaasjes, Carpaccio, soep, gourmetten… :stuck_out_tongue:





En de volgende wordt… Ursula!!!

mss een tip:

is het niet mogelijk dat er op de eerste pagina een lijstje komt met diegene die al geweest zijn.

Als er straks al een heleboel mensen zijn geweest is het denk een heel gezoek om het stokje door te geven aan iemand die nog niet is geweest. :wink:

  1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

    Samenwonend (nog wel), 2 kleine kindjes (Leland van 2 en Hailey van 10 maandjes)
  2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)

    Op het moment full-time moederen… ga binnenkort weer aan het werk in de zorg
  3. Wat is je grootste droom?

    1 van me grote dromen is ooit eens naar Australie toe… heb er nl zoveel :mrgreen:
  4. Waar geloof je in?

    Mezelf :stuck_out_tongue:
  5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

    Uhm :stuck_out_tongue: :mrgreen:
  6. Waar komt je nickname vandaan?

    Is me eigen naam met me bouwjaar derachter
  7. Wat is je meest irritante gewoonte?

    Ongeduldig zijn denk ik
  8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)

    Van alles wel wat, wat der in het rijtje staat :lol:
  9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien

    Pfffff dat zijn der ook zoveel…
  10. Welke schoenen draag je het liefst?

    Me nikies en legerkistjes
  11. voor welke opvoedkundige keuzes sta jij als moeder of als toekomstige moeder?

    Ik ben zelf best vrij opgevoed… dus zo doe ik met me eigen kids ook, der zijn natuurlijk wel grenzen :lol: Maar ik ben er niet slechter van geworden, misschien daarom ook wel het ontspoorde gedrag… heb genoeg gedaan en meegemaakt :mrgreen:
  12. Je kunt mij 's nachts wakker maken voor/als…

    Ja das ook een goeie…





    Nouwe geef ik t stokkie door aan Anne!!
  1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

    Alleenstaande mama van Sam!


  2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)

    Ik zit werkloos in de ziektewet :mrgreen: Dus zorg nu lekker fulltime voor Sam! (op 4 dagdelen in de week na, dan zit hij bij de kinderopvang)

    Ik heb trouwens de opleiding directie secretaresse niveau 4 gedaan. :thumbup:


  3. Wat is je grootste droom?

    Dat ik een lieve man ontmoet, die er voor mij en Sam is. Waar ik van kan houden. En die van mij houdt (en van Sam)!!!


  4. Waar geloof je in?

    Ik geloof in Sam en mij! :thumbup: En dat wij het lekker helemaal gaan redden met ons tweetjes!


  5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

    Meerdere personen. Namelijk mijn familie en vrienden. Zonder hun had ik het noooooit gered.


  6. Waar komt je nickname vandaan?

    Mijn ex noemde mij altijd Annaatje. (Maar heet gewoon Anne :wink:)


  7. Wat is je meest irritante gewoonte?

    Ik krab. Elk oneffenheidje op mijn lichaam, krab ik aan :?


  8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)

    Mm ik denk toch behoorlijk emotioneel. Maar vooral ook wel nuchter, en lief, en zorgzaam, en mooi, en… en… en… :mrgreen:


  9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien

    Beste boek, zijn de boeken van Jill Mansell.

    Beste film, uhh meerdere!


  10. Welke schoenen draag je het liefst?

    Mijn nette schoentjes. Pumps enzo :thumbup: Lopen heeeeerlijk!


  11. Voor welke opvoedkundige keuzes sta jij als moeder of als toekomstige moeder?

    Moeilijk. Even denken hoor.

    Wil Sam vrij opvoeden. Hij mag veel. Ben heel makkelijk. Maar kan ook best streng zijn eigenlijk. Wil hem in elk geval, als hij straks groter is, wel veel vrijheid geven, maar wel met onze eigen regels.


  12. Je kunt mij 's nachts wakker maken voor/als…

    Ha, voor heeel veel :mrgreen: Pannenkoeken, ijs, sex, nachtelijke wandeling, om te gaan stappen (alleen gaat dat nu niet meer i.v.m. Sam)…

    Weetje, eigenlijk mag je mij overal wakker voor maken 's nachts! Heb ook altijd mijn mobiel bij mij in bed. Zodat ik voor mensen bereikbaar ben :wink: En vrienden weten dat ook, dat ze me ook 's nachts mogen bellen als er iets is :thumbup:





    Mmm, ik geef het stokkie door aan… even denken hoor! :mrgreen:







    VICKY!! :lol:

1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?



Ik woon samen met Sydney, we hebben een dochtertje Kaylee en zijn bezig voor een tweede frummie :inlove: O ja, er lopen ook nog twee poezen rond hier in huis: Monster en Nala :mrgreen:



2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)



Ik doe dus dat fulltime moederen :wink: Ik heb een tijdje bij H&M gewerkt, maar mijn contract werd niet verlengd en twee weken later bleek ik zwanger te zijn. Toen heb ik niet meer gesolliciteerd en in overleg met mijn vriend besloten om thuis te blijven. En tot nu toe sta ik nog steeds helemaal achter die beslissing, al sluit ik niet uit dat ik weer ga werken als de kinderen (hihi) naar de psz of naar school gaan.



3. Wat is je grootste droom?



Nou dat kunnen twee dingen zijn:

De eerste is dat ik hier net zo gelukkig word als ik vroeger in België was. Dat ik hier een leuk, groot sociaal netwerk opbouw en me helemaal thuis ga voelen, ondanks verschillen in cultuur. Want die zijn er wel degelijk, al zou je dat niet zo verwachten van Nederland-België.

De tweede is ingeval de eerste niet zou lukken, dan hoop ik dat we ooit verhuizen naar mijn hometown.



Verder hoop ik natuurlijk gezond te blijven, net zoals mijn gezin en familie.



4. Waar geloof je in?

Ik geloof in mensen… En vooral in de goedheid van mensen. Ik geloof dat er voor elke “slechte” een hoop “goede” zijn. Ik geloof in verdraagzaamheid en elkaar steunen.



5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

Mijn vader… Naar hem heb ik altijd opgekeken.

Mijn zus en mijn moeder.

De weinige vrienden die ik nog heb overgehouden in België.

Maar ook een paar mensen die ik hier via KOK heb leren kennen, waar ik lol mee maak en steun aan heb.



6. Waar komt je nickname vandaan?

Nou… zo heet ik dus :wink:



7. Wat is je meest irritante gewoonte?

Dat ik soms erg lui ben… En de dingen dan graag op een ander afschuif :shifty:



8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)

Ik ben emotioneel… Ik ben een gevoelsmens, trek me snel iets aan, trek me ook snel iets persoonlijk aan. Als er wat is, dan moet ik het kwijt. Doe ik dat niet en krop ik het op, komt het er alsnog uit… Maar dan op een minder prettige manier. Ik kan ook niet zo goed om met mensen die altijd maar alles nuchter bekijken. Misschien daarom dat ik het ook zo moeilijk vind om me thuis te voelen hier in Twente :wink:



9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien



Ik ben gek op de boeken van Virginia Andrews. Leest zo makkelijk weg, lekker op de bank met een kop thee erbij.



Film blijft American History X wel mijn nr. 1!



10. Welke schoenen draag je het liefst?



Gewone sneakers. Met dit weer, mijn teenslippers.



11. Voor welke opvoedkundige keuzes sta jij als moeder of als toekomstige moeder?



Ik ben consequent. Er mag veel. Wat niet mag, mag ook echt niet.



Ik wil dat Kaylee leert wat verdraagzaamheid is, ik duld geen racisme of neigingen tot in mijn huis. Maar ik wil dat ze weet dat ze met alles bij me terecht kan. Ik ben haar moeder, ik hou van haar, ook als ze keuzes zou maken waar ik niet achter sta zal ik proberen om het te accepteren.



Een ander kernwoord is respect… Van haar naar ons, maar ook van ons naar haar toe.



12. Je kunt mij 's nachts wakker maken voor/als…



Soms voor sex… vaak ook niet. Eigenlijk wil ik s nachts vooral slapen. Ik heb nogal mijn slaap nodig :wink:

O ja, wie mij deze wel mocht wakker maken was ~Niekje~, als ze s nachts zou bevallen :wink:





Zo, Anne, ik hoop dat je nieuwsgierigheid bevredigd is :wink:



Ik geef t stokje door aan secreetje :-* Zal haar even pb’en

1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?



Ik ben getrouwd met Martin. Binnenkort verwacht Ruben een broertje of zusje.



2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)



Ik ben assistent accountant op een kantoor voor registeraccountants en belastingadviseurs. Liever zou ik ergens op een administratie van een berdrijf werken, maar ik heb net ondanks mijn zwangerschap een verlening van mijn contract gehad, dus voorlopig blijf ik daar werken.



3. Wat is je grootste droom?



Een mooi huis ergens achteraf met een gigantische tuin om in te spelen voor de kinderen en genoeg ruimte voor mijn man om met zijn hobbykwekerij verder te gaan.



4. Waar geloof je in?



Ik geloof in het belang van familie. Niet alleen je gezin, maar ook verdere familie die je kunnen steunen in moeilijke tijden en mee kunnen delen in gelukkige tijden.



5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?



Mijn ouders, zou niet weten wat ik zonder hen moet.



6. Waar komt je nickname vandaan?



Ik wilde de secretje, maar die was al bezet. Toen maar Secreetje.



7. Wat is je meest irritante gewoonte?



Ik laat mijn sokken overal slingeren :oops:.



8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)



Ik ben emotioneel, vrij rustig, snel verlegen en zorgzaam.



9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien



Ik ben gek op boeken van John Grisham en op techno thrillers.



De beste film vindt ik de Lord of de Rings trilogie.



10. Welke schoenen draag je het liefst?



Schoenen tot net boven de enkel en met ritst ipv veters.



11. Voor welke opvoedkundige keuzes sta jij als moeder of als toekomstige moeder?



Consequent zijn ookal is dat soms erg moeilijk. Vrijheid geven maar wel met grenzen. Respect voor andere en spullen van anderen vindt ik ook erg belangrijk.



12. Je kunt mij 's nachts wakker maken voor/als…



als er iets met Ruben of Martin is. Voor de rest liever niet, want ik slaap op dit moment al zo slecht.



Ik geef het stokje door aan Gismolo en zal haar pb-en

1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

Ons gezin bestaat uit papa, mama, Noah, Ian, de 2 konijnen witje en zwartje (orgineel he) en onze rode kater Gismo!



2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)

Ik werk 2 dagen in de week als telefoniste/administratief medewerkster op de financiele administratie van een bekend automerk.



3. Wat is je grootste droom?


Een groot gezin, maar de financien houden mij nog een beetje tegen. Dus mijn grootste droom is dus momenteel de loterij winnen om mijn andere droomwens in vervulling te laten gaan.



4. Waar geloof je in?

Dat er ooit een dag komt dat we weer uit kunnen slapen!



5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

Mijn mama!



6. Waar komt je nickname vandaan?


Onze katten hadden de naam Gismo en Lodewijk. Daar is de naam vandaan gekomen.



7. Wat is je meest irritante gewoonte?


Ben een beetje heel erg ongeduldig.



8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)


Nuchter, maar op het gebied van zwangerschappen en kinderen enorm emotioneel. Toch wel een beetje opvliegerig af en toe.



9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien

Harry Potter boeken en de films vind ik helemaal top!



10. Welke schoenen draag je het liefst?

Mijn oerlelijke sandelen. Ik loop er in huis de hele dag op, maar naar de winkel durf ik ze niet aan hoor. Alleen bij een dagje winkelen met warm weer in een andere stad (waar niemand mij kent) doe is ze aan.



Ik geef het stokje door aan Spooky, stuur haar even een pb.



:-* Gismo

Wow…ik ga mijn best doen!

Wat een leuke toppic! Puik idee Lydia :thumbup: :thumbup:


  1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

    Uit papa, mama, Jeroen en Spooky en Looky (2 katten), spreekt uit als spoekie en loekie!


  2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)

    Ik werk 3 dagen per week als medewerker Personeelsplanning Opleidingen en Beheer (POB) bij Afval Energie Bedrijf (gemeente)


  3. Wat is je grootste droom?

    Euhm :think: Als ik heel diep in mijn hart kijk, zou ik nog een broertje of zusje voor Jeroen willen, maar helaas dat zal niet meer gebeuren!

    Een droom; werken op een ziekenambulance! Moet ik wel een opleiding voor hebben. Die heb ik niet, vanwege mijn slechthorendheid zal ik waarschijnlijk nooit worden aangenomen als ziekenbroeder.



  4. Waar geloof je in?

    *In mijzelf en mijn gezinnetje!
  • Ik geloof dat er meer is dat deze aarde. Dat de overledene via medium boodschappen kunnen doorgeven.


  1. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

    Gaat waarschijnlijk afgezaagd worden: maar mijn moeder!


  2. Waar komt je nickname vandaan?

    Onze kat heet spooky, spreekt uit als spoekie


  3. Wat is je meest irritante gewoonte?

    Kan heeeeeeeeel erg koppig en eigenwijs zijn. Vooral als ik boos ben op mijn man. Mijn man is ook altijd degene die het goed wilt maken. Wat een secreet kan ik zijn pfffffffffffff…


  4. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)

    Zorgzaam, nuchter en rustig, ben vrijwel altijd vrolijk.


  5. Beste boek/film ooit gelezen of gezien

    Vele boeken, o.a. Harry Potter, ook een boek uit duitsland waarin het levensverhaal van een meisje wordt beschreven die aan de drugs verslaafd was geraakt. Is een bekend boek!

    Films–> The green miles vond ik een prachtige film en natuurlijk Harry Potter!



  6. Welke schoenen draag je het liefst?

    Heb verschillende schoenen Heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel verschillende schoenen! Gympies, laarsjes, schoenen met veters. Ik draag nooit schoenen met hoge hakken, alleen als ik naar een galafeest moet wil ik het nog wel eens aan doen!

    Voor binnenshuis heb ik die gezondheidsslippers aan!




    Ik geef het stokje door aan Rhiannon, stuur haar even een pb.

    Maar als Rhi het te druk heeft, wil ik het anders doorgeven aan Kimmetje23

    :-* Moon

Ik heb het lijstje zo gekopiet van Lydia’s eerste post dus komt ie;



1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

Das een goeie, we wonen hier met 2 katten (hmm ex-katers een rooie die Tijger heet en een lapjes die Shiva heet. Alletwee zijn ze adoptie-aanlopers. En dan is er natuurlijk nog mijn man 8)



2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)

Ikke doe aan fulltime huishoudelijk management :stuck_out_tongue: En ik krijg er niets voor betaald en gezien mijn staat van dienst is zelfs dat nog teveel 8)



3. Wat is je grootste droom?

Oi een toffe cottage ergens in een prachtig stuk van de UK oid zodra we uitgebaart/IVF’t zijn. Maar een echt grote droom heb ik niet zo. Ja een gezinnetje ‘stichten’, liefst met 3 kids. Leven als God in Frankrijk, genieten, genieten en genieten. :mrgreen:



4. Waar geloof je in?

In ons (mezelf, mijn man, familie etc) verder in geluk, hoop en liefde :wink:



5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

Mijn eigen moeder natuurlijk ook zooo afgezaagt :oops: .



6. Waar komt je nickname vandaan?

Euhm nickname?? :o Zo hebben mijn ouders me genoemd toen ik geboren werd hahaha.



7. Wat is je meest irritante gewoonte?

Oi wellicht mijn lichtelijke ochtendhumeur? Of zal het zijn dat ik eigenwijs ben? Nieuwsgierig? Ik heb er zoveel en kiezen is zooo moeilijk :angel:



8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)

Ik ben emo op een nuchtere manier, sta redelijk met beide beentjes op de grond, bij vlagen zweverig en bijgelovig, nieuwsgierig, ochtendhumeur, eigenwijs, bij vlagen irritant, soms ook lief en absoluut allergisch voor dierenleed, boekenwurm, de ene dag een type wat graag in een hoekje zit met een boekje en het andere moment kan het feest me niet groot en gek genoeg zijn. Complex dus in 1 woord? :silenced:



9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien

Tolkien als leesvoer en films tja ben ik niet zo’n fan van, ik laat het liever aan mijn verbeelding over. Harry Potter is ook zeker 1 van mijn alltime favorites samen met alles van Agatha Christie en Ruth Rendell en Terry Pratchett. Zie je wel ik kan er niet eens 1 kiezen :shifty:



10. Welke schoenen draag je het liefst?

Mijn zwarte laarzen die nu bijna helemaal versleten zijn :frowning:



Ik zal even denken en kijken aan wie het stokje doorgaat! :thumbup:



Dat wordt…tadaaaaaa tromgeroffel ons aller Marielle! :mrgreen:

Zal haar gelijk even een PBtje sturen. *Mits ze niet geheel in beslag is genomen door de bootjesweken om de hoek :angel: *

het is sneekweek rhi, dus jel zal uhm niet veel op kok zijn hihi

  1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?



    Alleenstaande mama van Luna Fay :vlinder: helaas overleden op 7 mei 2005 en mama van Quillan Finn geboren op 9 november 2006


  2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)



    Ik werk voor 23 uur in de kinderopvang.


  3. Wat is je grootste droom?



    Luna nog 1 keer knuffelen, vasthouden, in badje doen de borst geven, kortom Luna ontmoeten en haar 1 dag verzorgen.


  4. Waar geloof je in?



    Ik geloof in mezelf, en in mijn kinderen. Ik heb voornamelijk door de dood van Luna heel veel geleerd.


  5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?



    Mijn ouders, mijn vriend, mijn vrienden en mijn ex man


  6. Waar komt je nickname vandaan?



    Van mijn ouders die hebben mij die naam gegeven toen ik 31 jaar geleden geboren werd.


  7. Wat is je meest irritante gewoonte?



    Dat ik vreselijk onverschillig en bot kan reageren, met name als ik ongesteld moet worden.


  8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)



    Ik ben een emotioneel, druk en liefhebbend gevoelsmens.


  9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien



    Beste boek is ja sorry alle delen van Harry Potter ik vind het super.

    Beste film is Dragon Fly vooral de betekenis van de film prachtig.


  10. Welke schoenen draag je het liefst?



    Mijn crocs



    11 Je kunt mij 's nachts wakker maken voor



    Een ontmoeting met mijn dochter.

    Zo dit was mijn voorstel ronde ik geef nu het stokje door aan.



    Renzosmam
  1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?



    Getrouwd met een kanjer van een vent Stef dit jaar 8 jaar en 11 jaar samen.

    Een mooie Zoon gekregen op 10 september 2002 en daarbij een prachtige dochter op 21 november 2006.





  2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)



    Ik werk voor 16 uur in de kinderopvang. Nu nog 8 uur ouderschapsverlof tot januari dus wek maar 1 dagje nu!


  3. Wat is je grootste droom?



    Als ik eerlijk ben heb ik op dit moment écht alles wat mijn hartje begeerd…maar wij dromen wel stiekem over nóg een gezonde baby over een jaar of 3,4… :shifty:


  4. Waar geloof je in?



    Ik geloof in God dat wel…ik heb dat mee gekregen en ja daar geloof ik wel in…wel op MIJN manier want ik geloof dat God je waardeert zoals je bent.


  5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?



    Mijn middelste zus en haar man heel erg,mijn lieve vriendin Lotte,mijn familie en schoonfamilie en hier de KoKmutsen :mrgreen:


  6. Waar komt je nickname vandaan?



    Toen ik me hier inschreef was ik al mama van Renzo… 8)


  7. Wat is je meest irritante gewoonte?



    Dat ik een regelneef ben :shifty: dat ik het in principe dan ook graag zie zoals ik het regel :mrgreen: dat ik pulk aan wondjes en pukkeltjes…en aan mijn kinderen hun neus en oren enzo :oops: dat ik ernstig wakker ben als ik wakker ben en gelijk over ga tot de orde van de dag en klets dus ook…mijn man is er ondertussen aan gewent :angel:


  8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)



    Ik ben een nuchter maar tóch emotioneel mens…als ik voor iets of iemand ga ga ik dat voor 100% trouw all the way…maar verpest je het…heb ik er geen moeite mee om je uit mijn leven te bannen…ben wél vergevingsgezind maar als je me écht kwetst dan is het over en klaar :shifty: ben ik ook niet meer aardig :wink:

    Ik ben over het algemeen vrij aanwezig…vind aandacht ook helemaaaaaal niet naar :mrgreen: maar kan ook goed luisteren en observeren…

    Ik ben een manusje van alles…en échte tweeling (sterrenbeeld) kan zijn wat ik wil zijn en heb vele gezichten :eh:



  9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien



    Boeken van Kluun vond ik goed.

    Verder van Nicci French,Heleen van Rooyen en ander chicklitachtig spul.

    Films kijk ik niet veel…ben een seriemens :shifty: maar ik vind 1 film goed…vergeet de naam altijd…oude film al met Kevin Kostner Another Live of zoiets,de film zelf is niet bijzonder…maar waar het over gaat raakt mij persoonlijk…



  10. Welke schoenen draag je het liefst?



    Ik heb geen favo schoenen…ben wat dat betreft geen vrouw vrouw 8) Heb leren laarzen zwart,paladiums,gympen en Puma’s slippertjes in kleurtjes en Birkenstocks…als ik dan moet kiezen kies ik voor de laatste


  11. Voor welke opvoedkundige keuzes sta jij als moeder of als toekomstige moeder?



    Ik vind de 3 R’en belangrijk tot een bepaalde hoogte.

    Ik vind het erg belangrijk dat we in huis dezelfde regels hebben,mijn man en ik dát werkt het beste!

    Ik ben streng…maar niet té streng.

    Ik ben zéér consequent.



    Ik probeer wél een open band te krijgen met mijn kids…mijn motto als ze groot zijn word hoop ik dat ze alles kunnen vertellen dat er over alles te praten valt maar als ze stiekem zijn of verzwijgen wat belangrijk is dan zwaait er wat 8)



  12. Je kunt mij 's nachts wakker maken voor



    :think: niet écht wat…als er iets met mijn kids is of mijn man…dan mag je me wakker maken…of als Celiza de (.) wil :inlove: doet ze niet vaak meer maar ik vond dat helemaal als ienieminibeeb een heerlijk momentje zo die voeding in de nacht :inlove:





    Ik geef het stokje door aan…Mar10e



    Ps…dat lijstje lijkt mij wel een handig idee…modies :wink: Ik denk dat Lydia het druk met andere dingen heeft :inlove:

Op speciaal verzoek :wink:



Het is al een aardig lijstje aan het worden. :thumbup:



Het lijstje staat ook op pagina 1.


  • Elsevier

  • faizaa

  • charity

  • Tirsa

  • victoria

  • fiep klophout

  • justmarried

  • mamalena

  • femmie

  • lydia

  • colle

  • Rivella

  • macsuzy

  • Ruud

  • KleinBloemetje

  • Femke, mama van Jelle

  • Tammy

  • pluutje

  • *monique*

  • Marlous

  • Guusje

  • Frischling

  • inkie

  • lena3

  • natas1

  • Noémi

  • francis

  • Amy82

  • joseetje

  • Marionmulder

  • Gemmama

  • Peetje

  • sammetje23

  • juulisjuul

  • Cyra

  • Ursula77

  • Annaatje

  • Vicky

  • secreetje

  • gismolo

  • spooky

  • Rhiannon

  • marielle

  • renzosmam

  • mar10e

  • Trying

  • hedwich

  • Lynda

  • lenie

  • Debby81

  • santos_05

  • K1TT3N

  • diaantje73

  • maantje

  • Ziet

  • jassie

  • ejb

  • LK

  • hazze

  • bianca81

  • Mier74

  • Elise

  • Jannigje

  • TaMa

  • Azzy

  • Bren1970

  • pino

  • jewel

heb het niet echt gevolgt en snapte niet wat de bedoeling is

maar idd is erg leuk

blijf het nu wel volgen :mrgreen:

tnx Ruud. :mrgreen:

Dit is wel zeeeer leuk om allemaal te lezen, zie je toch ineens een andere kant nog weer bij sommige mensen.



Prachtig topic hoor :thumbup: :smiley:

@marielle wrote:



3. Wat is je grootste droom?



Luna nog 1 keer knuffelen, vasthouden, in badje doen de borst geven, kortom Luna ontmoeten en haar 1 dag verzorgen.




Zit met tranen in m'n ogen....Kan het me goed voorstellen...
Voor jou :hug: en voor jouw Luna :kaars:

1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?



Ons gezin bestaat uit papa Mr.X, mama Martine en nu 2 zonen:

Juliën, geboren op 11-11-2005

Leandro, geboren op 09-11-2006

In februari 2008 komt daar hopelijk een derde kindje bij.

We wonen gezellig met z’n viertjes in een jaren’30 huis, dat tot voor kort heeft gefungeerd als studentenhuis. Na ¾ jaar klussen begint het nu op een woonhuis te lijken :mrgreen:





2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)



’k Werk 32 uur per week als informatiemanagement adviseur





3. Wat is je grootste droom?



Een mooi, gelukkig leven voor mijn kinderen. Gezondheid en voorspoed voor mijn familie en vrienden, en voor mij persoonlijk…een mooie carriere en over een x-aantal jaren een aantal fijne sportpaarden (aan huis) :mrgreen:





4. Waar geloof je in?



Interessante vraag. Nu ik hem probeer te beantwoorden kom ik erachter wat een enorm wetenschappelijke inslag ik heb. Geloven impliceert dat je ondanks afwezigheid van onomstotelijk wetenschappelijk bewijs ergens van overtuigd bent denk ik.

Dat heb ik niet zo. Ik geloof dat ik een heleboel niet weet (en dat we een heleboel nog niet weten), en om die reden heb ik niet een bepaalde geloofsovertuiging. Maar ik ben wel ‘open minded’, en puur op basis van ervaring heb ik wel het vermoeden dat er meer is tussen hemel en aarde :lol:



Volgens mij ben ik de geincarneerde tegenstrijdigheid, een soort personificatie van de clash tussen ratio en gevoel :cool:



Ohw…enne…ik kijk graag naar Char :cool:



(Volgen jullie het nog? :shifty:)





5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?



Mijn vader, die me altijd onvoorwaardelijk heeft gesteund, en mijn oma die altijd voor me klaar staat. Daarnaast mijn beste vriendin Lot.





6. Waar komt je nickname vandaan?



Martine was al in gebruik, dus heb ik maar iets gekozen wat er sterk op leek.





7. Wat is je meest irritante gewoonte?



Mijn neiging alles te willen controleren, regelen en in de hand te houden. (Ik geloof dat ik gek zou worden als ik met zo’n type zou samenleven). Daarnaast bijt ik op mijn nagels, en krab en pulk ik aan wondjes en korstjes :roll:

Vriendlief vindt het volgens mij irritant dat ik af en toe niet direct (of totaal niet) antwoord op vragen (hihi).



8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)



Ik ben nuchter, en ontzettend eigenwijs. Over het algemeen weet ik erg goed wat ik wil, en heb ik ook het vertrouwen om mijn eigen weg te gaan en soms wat minder voor de hand liggende of gedurfde keuzes te maken. Ik denk weinig in termen van praktische bezwaren. In vriendschappen en familierelaties ben ik trouw, en ik doe ook altijd mijn best om relaties (van welke aard dan ook) goed te onderhouden.

Ik hecht veel waarde van zelfontplooiing.





9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien



Boek: Lolita (Nabokov).

Daarnaast lees ik graag boeken van Dostojevski, Paul Auster en Jonathan Safran Foer. Van die laatste schrijver zou ik ’Everything is Illuminated’ willen aanbevelen.



Laatst heb ik ’Dagboekvaneenkindermeisje.com’ gelezen. Ook een aanrader.



Film: Le Fabuleux Destin d’Amelie Poulin





10. Welke schoenen draag je het liefst?



Dat is helemaal afhankelijk van de situatie/ gelegenheid.

Het lekkerst zitten mijn Diesel gympies :mrgreen:





11. Voor welke opvoedkundige keuzes sta jij als moeder of als toekomstige moeder?


Over keuzes kan ik nu weinig zeggen. Wel heb ik bepaalde ideeen en idealen als het gaat om de opvoeding van mijn kinderen. Ik hoop ze zoveel vrijheid te kunnen bieden als ze aankunnen, en ik vraag van ze dat ze zich zoveel mogelijk inzetten om hun talenten te benutten en zichzelf te ontplooien.

Nu ze zo jong zijn vind ik het belangrijk dat hen structuur geboden wordt, en dat ze een regematig leven leiden. Voor mezelf hoop ik dat ik in staat zal blijken te zijn altijd open te blijven staan voor de mening en ideeen van mijn kinderen, en hen onvoorwaardelijk te steunen. Ook als ze keuzes maken waar ik niet (of niet helemaal) achter sta hoop ik in staat te zijn met ze te blijven communiceren.



12. Je kunt mij 's nachts wakker maken voor

Bij het beantwoorden van deze vraag heb ik het gevoel dat ik niets te willen heb. Volgens mij ben ik in dit geval letterlijk het ‘lijdend voorwerp’. Mijn zoons lijken door te hebben dat ze me overal 's nachts voor wakker kunnen maken 8)



Maar spreekwoordelijk…euhm… je kunt me 's nachts wakker maken voor hazelnootcreme-gebakjes van Maison Kelder :mrgreen:





Ik geef het stokje door aan Trying

En ik wil 1 vraag wijzigen (10) :smiley:


  1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?
  2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)
  3. Wat is je grootste droom?
  4. Waar geloof je in?
  5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?
  6. Waar komt je nickname vandaan?
  7. Wat is je meest irritante gewoonte?
  8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)
  9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien
  10. Wat is je lievelingsliedje, en waarom?

:lol: Wat leuk, Martine! Ik zal vanmiddag op mijn gemak de vragen gaan beantwoorden… als Arwen slaapt! Nu ben ik maar ff on line en dit werkt niet met een dreumesje, hihi! :-*