De Grote Voorstel-estafette

  1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

    In oktober ben ik 5 jaar getrouwd met Mark. We hebben 2 zonen, Mateo van bijna 2,5 jaar en Micah die over 2 weken 1 wordt.




  2. Wat doe je voor werk/opleiding

    Ik moeder 5 dagen in de week en werk in een schoenenzaak voor de rest van de 2 dagen…Ik wil 3 dagen gaan werken en 4 dagen bij de kinders zijn.




  3. Waar gaat jouw hart sneller van kloppen?

    Roze glazuur donuts, cheesepizza van NYP, mijn man, mijn zonen en op dit moment het 7e deel van HP


  4. Waar geloof je in?

    De wetenschap maar geloof wel in reincarnatie etc.


  5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

    Mijn moeder


  6. Waar komt je nickname vandaan?

    Het is mijn roepnaam. Iedereen hier noemt mij Lous dus ik wilde hem laatst verandere, maar Ruud vertelde mij dat iemand deze naam al gebruikt…


  7. Wat is je meest irritante gewoonte?

    Dat ik nog wel eens te bot uit de hoek kan komen…




  8. Welke eigenschap van jezelf hoop je dat je kind(eren) niet hebben/krijgen?

    Mijn koppigheid



    EXTRA VRAAG

    Welke eigenschap van jezelf hoop je dat je kind(eren wel hebben/krijgen?

    Mijn standvastigheid



  9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien (leukste, favoriete)

    Vind dit een bizar moeilijke vraag. Ik heb zoveel gelezen en vooral gezien. BOEK:Ik kan niet een boek aanwijzen. Op dit moment word ik erg gelukkig van de Harry Potterreeks, maar het is niet het beste wat ik ooit heb gelezen. Wel het leukste…

    FILM:Nou een paar dan, allemaal ander genres:

    Pulp Fiction, The Matrix, Saw, Willow, Mission Imposible, Pan’s Labyrinth,

    Ik denk dat ik maar ophoud, ik heb zoveel favoriete films…Ik ga vooral voor het orginele, vreemde, maar het verhaal moet wel kloppen…





  10. Welke schoenen draag je het liefst?

    Alles van Paul Green, gelukkig heeft die ook alle soorten schoenen, pumps en laarzen dus dat is top…





    EXTRA VRAAG

    Wat is je toekomstdroom?

    Klinkt banaal, maar ik zou graag willen dat ik mijn kinderen zo opvoed dat zij zich als goede, gemotiveerde, lieve en hardwerkende jongens ontwikkelen.

    Een goede moeder zijn dus.




    Ik heb er 2 vragen bijgevoegd en een vraag iets uitgebreid :wink:



    Ik geef mijn stokje door aan Guusje
  1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

    Getrouwd met mijn man, 1 zoon van 18 maanden




  2. Wat doe je voor werk/opleiding

    Ik heb PABO gedaan, 11 jaar parttime voor de klas gestaan met daarnaast een praktijk. Daarna jaren uitzendwerk, voornamelijk administratief. NU alleen nog de praktijk.

    Het leven is mijn studie :wink:




  3. Waar gaat jouw hart sneller van kloppen?

    de glinstering in papa zijn ogen als hij krullen draait in het haar van Tom terwijl ze samen tegen elkaar aan hangend tv kijken…

    glunderende stralende open mensen, ontmoetingen waar de tijd lijkt stil te staan






  4. Waar geloof je in?

    Dat alles 1 is, en dat alles uit 1 ontstaat en weer tot 1 wederkeert.

    Dat alleen de verschijningsvorm van dat ene veranderd, maar niet de essentie.

    Ik geloof in Ki, in kansen en in keuzes. niet in karma, niet in (een) god, niet in duivel, niet in hemel en niet in hel. geen andere goden of andere dinegn: niks boven mij en niks onder mij.




  5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

    een ieder die mij raakt en die ik weet te raken.

    elke dag, in een ander moment, in een andere situatie, zijn mensen belangrijk voor elkaar.

    de 1 is wat langer in mijn leven dan de ander, maar ik heb geen lieveling.



    5a: uitbreiding vraag:

    wie was in je verleden erg belangrijk voor je en heb je geen contact meer mee.( overleden, verwaterd of wat voor reden dan ook)

    Wat zou je willen zeggen/vragen/doen?
  • 1 vriend van mij is op zijn 23e overleden aan een hartstiltstand. ons laatste contact was een knallende ruzie, 3 uur 'snachts aan de telefoon toen hij dronken opbelde omdat het uit was met zijn vriendin. ik was 16 en wist niet wat te doen behalve hem voor idioot uitschelden. Met hem zou ik graag het uitgepraat hebben en nog vele diepzinnige gesprekken en brieven hebben.




  1. Waar komt je nickname vandaan?

    Het is een verkleining van mijn roepnaam


  2. Wat is je meest irritante gewoonte?

    Volgens mijzelf? of volgens mijn man? whoehaah

    volgens mijzelf: eindeloos piekeren

    volgens mijn man: de afwas laten staan




  3. Welke eigenschap van jezelf hoop je dat je kind(eren) niet hebben/krijgen?

    heb ik niet. vind het super grappig steeds meer van ons in hem te herkennen. en nu ik mijn broer leer kennen zie ik nog veel meer.

    ik ben erg blij met mezelf, ook met mijn negatieve punten, want juist die punten zijn ook een deel van mijn kracht.

    wat ik wel hoop is dat Tom niet iemand wordt die overal de kantjes vanaf loopt. dat herken ik niet :wink:





    Welke eigenschap van jezelf hoop je dat je kind(eren wel hebben/krijgen?

    doortastendheid en vastberadenheid maar bovenal onzelfzuchtige moed




  4. Beste boek/film ooit gelezen of gezien (leukste, favoriete)

    Boek: Ik leef al 15 mijoen jaar: die heeft mijn spirituele inzicht vorm gegeven. Vroeger las ik hele bibliotheken leeg.

    Ik wil nu me meer gaan verdiepen in boeddistische teksten maar kom nergens aan toen :S

    Film: Shawshenk Redemption, Ghostdog en 2 cents, Merlin.

    Verder alles met Melinda Richardson ( actrice) ( sprookjes maar ook Blackadder en Shakespear)






  5. Welke schoenen draag je het liefst?

    oeh… laat mijn man het niet horen. ik heb meer dan 50 paar en ik kan niet kiezen hahahahah ik draag wat bij mijn kleding past en die stijl wisselt enorm…dus ook mijn schoenkeuze van de dag.

    laat ik maar zeggen : geen! :lol:





    Wat is je toekomstdroom?
  • in het buitenland wonen en mijn kinderen thuis onderwijzen
  • geen haast meer voelen om te leven
  • een andere vriend van mij is overleden. is zelfs een uitzending van peter r de vries over geweest. ik zou graag zien dat de vragen beantwoord werden die nu zo pijnlijk open blijven: vermoord of niet.



    en voor mijn gezin: een zorgeloze angstvrije 2e zwangerschap van een prachtig super makkelijk en super rustig kind whahahahah that will never happen maar ja je vroeg droom 8)



    toegevoegde vraag:

    WAAR KAN IK JOU S-NACHTS VOOR WAKKER MAKEN?

    aardbeien in warme chocolade gedoopt





    Ik geef mijn stokje door aan:
  • :think: iemand die ik leuk vind? iemand die ik wel ken maar niet goed genoeg? iemand die opvalt of juist iemand die wat op de achtergrond is?



    ik geef mijn stokje door aan: Frischling.



    Omdat ik me in veel van je idee-en kan herkennen en het een feestje is je posts te lezen. Maar veel persoonlijks weet ik nog niet veel van je :wink:

Jeetje, wat leuk…hihi



Ik neem je uitnodiging aan hoor Guusje!



Daar gaat ie.


  1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

    Ik ben heel gelukkig getrouwd met Frank (net drie jaar, vijf jaar samen) en we hebben drie kinderen. Thirza van 7,5, Viggo van bijna 2 en Imre van 5 maanden.


  2. Wat doe je voor werk/opleiding

    Ik ben thuisblijfmoeder en eeeeeuwige student;-)

    Op dit moment moet ik eigenlijk mijn eindscriptie SPH nog schrijven. Daarvoor heb ik drie jaar HBO-V gedaan en een jaar rechten gestudeerd.


  3. Waar gaat jouw hart sneller van kloppen?

    Iedere dag weer van mijn kinderen en Frank. Ik vind het heerlijk om mijn kinderen te zien en bij ze te zijn en ik tel doordeweeks letterlijk de uren tot Frank er weer is.

    Verder kan ik heel erg genieten van muziek.


  4. Waar geloof je in?

    Ik geloof niet in een god oid.

    Wel geloof ik, dat mijn leven hier op aarde een doel heeft. Dat ik hier ben om te leren.

    Ik geloof, dat ik energie ben dat zich steeds verder zal ontwikkelen.


  5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

    Buiten mijn eigen gezin is mijn familie heel belangrijk voor me.

    Ik heb niet veel vrienden of vriendinnen. Ik hecht meer aan kwaliteit dan kwantiteit.

    Familiebanden vind ik erg belangrijk en waardevol.



    5a.wie was in je verleden erg belangrijk voor je en heb je geen contact meer mee.( overleden, verwaterd of wat voor reden dan ook)



    Toen ik jaren geleden alleenstaande moeder was met veel woede naar mijn ex toe, heb ik heel veel gehad aan een vriend van mij. Hij heeft mij geleerd en laten inzien, dat je mensen niet kunt veranderen, maar wel kunt accepteren dat iets nu eenmaal zo is. Het contact is nu verwaterd, kaartjes met kerst etc, maar ik denk nog wekelijks aan hem.


  6. Waar komt je nickname vandaan?

    Het is een bijnaam die ik gekregen heb toen ik jaren geleden op vakantie was op Corfu. Ik had toen een kortstondige en heftige duitse vakantieliefde en werd als “frischling” opgenomen in de groep motorrijders… (Zucht…;-))


  7. Wat is je meest irritante gewoonte?

    Ik ben errug koppig.

    Ik kan niet zomaar geen ruzie meer hebben. Ik moet altijd alles uitpraten maar ik heb er ook het handje van om af en toe nog een steek onder water te geven. Heel anders dan Frank want die kan binnen een minuut na een woordewisseling alweer helemaal happy zijn.

    Ik ben erg volhardend en principieel (volgens velen een irritante eigenschap)


  8. Welke eigenschap van jezelf hoop je dat je kind(eren) niet hebben/krijgen?

    Hmm… ik zou zo niets kunnen benoemen eigenlijk.



    a. Welke eigenschap van jezelf hoop je dat je kind(eren wel hebben/krijgen?

    Ik hoop, dat ze net als ik goed bij zichzelf kunnen blijven. Dat ze luisteren naar hun hart, hun gevoel en innerlijke stem. Dat ze zich niks aantrekken van verwachtigen die men van ze heeft, maar dat ze hun eigen pad volgen.


  9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien (leukste, favoriete)

    Ik vind de serie van Jean M Auel erg mooi. Heb alle boeken al tig keer gelezen.


  10. Welke schoenen draag je het liefst?

    Platte, makkelijke instapschoenen. Op dit moment dus type ballerina. Ik loop veel achter een peuter aan te rennen en ik heb de jongste veel in de draagdoek. Dan zijn veilige makkelijke schoenen wel een must.

    Ik heb trouwens geen schoenentic.


  11. Wat is je toekomstdroom?

    Ik ben op dit moment volmaakt tevreden.

    Ik hoop en wens wel, dat mijn kinderen gelukkig en gezond blijven.

    Heel cliche: gezondheid is zo’n groot goed.

    Ik hoop gewoon, dat mijn kinderen goed terecht komen en dat ze gelukkig en tevreden zijn.



    Wel duim ik iedere maand, dat we een leuke prijs in de loterij winnen…:wink:


  12. Je kan mij 's nachts wakker maken voor…



    Chocolade en kaasflips…jammie.



    Mijn toegevoegde vraag:



    Wie bewonder je het meest?

    Mijn stokje geef ik door aan…



    Inkie. Omdat ik het gevoel heb, dat we dag en nacht van elkaar verschillen (we zijn het volgens mij zelden eens;-)) Zou je dus graag beter leren kennen.

Oke hier gaat die dan… Frischling kijk en huiver, we hebben veel meer gemeen dan jij denkt, maar zoals ik altijd heb geleerd je kunt heel heftig reageren op mensen waar je veel gemeen mee hebt


  1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?



    Cliff en ik zijn 10 jaar samen waarvan 4.5 jaar getrouwd, met een feest met alle tradities. We zijn inmiddels een zoon van 3.5 jaar en een dochter van 14 maanden rijker. We hebben een poes van 12 jaar uit mijn vorige relatie, vissen in de vijver en heel veel huis en tuin spinnen en muizen.


  2. Wat doe je voor werk/opleiding

    Ik heb de hbo-V gedaan (en afgemaakt:mrgreen: ) en werk sinds kort in een Hostel, een plek waar psychiatrische patienten kunnen leren zo zelfstandig mogelijk te worden. Hiervoor heb ik 7.5 jaar in de jeugdtbskliniek gewerkt. Sinds de kinderen werk ik maximaal 24 uur, wat in de psychiatrie ook vaak minimaal is want je moet natuurlijk wel enige binding met de mensen hebben, de andere dagen ben ik lekker thuis.


  3. Waar gaat jouw hart sneller van kloppen?

    Van ondeugende volwassen mannen de mijne maar ook wel anderen, echter alleen kijken hoor.


  4. Waar geloof je in?

    In de kracht die een mens in zichzelf heeft. Ieder mens lijkt als het erop aan komt veel meer te kunnen dragen dan men van zichzelf dacht. Je zou dus kunnen zeggen dat ik (eindelijk) in mezelf geloof.


  5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

    Dat wisselt, we hebben sinds een jaar of 5 veel contakt met oude buren, eerst op kennisvlak, later vriendschappelijk, en na een aantal ontwikkelingen zou ik niet meer zonder haar vooral kunnen. Ze is mijn beste vriendin al klinkt dat voor mij nog wat gek… (jeetje ik heb een beste vriendin :o ) Verder zijn mijn ouders en schoonouders heel belangrijk voor me.



    5a.wie was in je verleden erg belangrijk voor je en heb je geen contact meer mee.( overleden, verwaterd of wat voor reden dan ook)

    Mijn vroegere beste vriendin, vanaf de studietijd is het elk jaar een beetje meer verwaterd, a denk ik best nog wel eens aan haar.




  6. Waar komt je nickname vandaan?

    Ik heet Inge, en vroeger riepen de kinderen me na, inkie de Pinkie enz Dat kwetste me dan, tot mijn moeder zei van Inkie de inktvis (een tekenfilmserie toendertijd) is anders heel erg slim hoor… vanaf toen werd ik trots op Inkie en ben hem dus altijd blijven gebruiken.


  7. Wat is je meest irritante gewoonte?

    Hoewel ik het zelf niet als irritant ervaar, ervaren anderen het soms wel zo. Ik ben namelijk erg haatdragend. Men kan heel ver gaan, maar als je een bepaalt lijntje over gaat dan ben je voor mij afgedaan en dat komt dan ook nooit meer goed. (al moet je dan wel erg ver gaan hoor)


  8. Welke eigenschap van jezelf hoop je dat je kind(eren) niet hebben/krijgen?

    De onzekerheid en faalangst en mijn gewicht. deze hangen wel wat samen, maar hebben mijn jeugd grondig verziekt. Pas sinds een jaar of 5 zit ik lekker en zeker in mijn vel…



    a. Welke eigenschap van jezelf hoop je dat je kind(eren wel hebben/krijgen?

    Dat ze geloven in zichzelf en in hun kunnen.


  9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien (leukste, favoriete)

    Het wordt saai, maar Jean M Auel is ook mijn favoriet. Ayla met haar kruiden is voor mij vaak een voorbeeld geweest van hoe ik in het leven zou willen staan. Wat film betreft kies ik voor What dreams may come, met Robbin Wiliams. Ik hoop dat het hiernamaals zo is als in de film wordt verteld.




  10. Welke schoenen draag je het liefst?

    Lekkere schoenen waarop ik goed kan lopen. Ze hoeven van mij niet perse mooi te zijn. In de winter zijn laarzen met een heel klein hakje toch wel favoriet. In de zomer sandalen zoals dit jaar teva’s en vorige jaren Mephisto Alrounders.

    Ik ga deze vraag veranderen in:

    Voor welke opvoedkundige keuzes sta jij als moeder of toekomstig moeder;


    Mijn eigen antwoord.

    Ik sta voor borstvoeding zolang dit een keus is. Ik sta voor niet laten huilen als ik de mogelijkheid heb om te troosten. Ik sta voor zelfstandigheid aanleren en zelfvertrouwen geven. Ik sta voor ritme en duidelijkheid. Ik sta voor strenge rechtvaardigheid, en eerlijkheid, en hoop dat ze met alles bij me durven komen.

    Ik sta voor boven alles mijn kinderen elk moment van de dag te laten voelen dat ze geliefd en welkom zijn.




  11. Wat is je toekomstdroom?

    Dat ik leuke schoonkinderen krijg waarmee het klikt en dat mijn schaten gelukkig worden en de band tussen ons de pubertijd doorstaat. In mijn werk hoop ik weer eens met kinderen en jeugd te kunnen werken, maar dat was nu even niet meer te combineren met de thuissituatie.


  12. Je kan mij 's nachts wakker maken voor…

    Alle soorten noodgevallen. In een echt noodgeval mag je me wakker maken, en verder nergens voor. (kindjes die me nodig hebben is altijd wel noodgeval)

    Deze vraag wil ik veranderen in;



    Als je het tot nu toe over kon doen zou je dan wat anders doen en wat?


    Ik zou zelf helemaal niks veranderen, behalve dat ik mijn dierbare ketting niet kwijt zou raken…





    13Wie bewonder je het meest?

    Karin Bloemen en Barbara Streisand, ik ben dol op hun muziek hun liedjes en zou erg graag zo’n zangcarrierre willen hebben, maar wil mijn priveleven niet opgeven voor de roem.



    Ik geef het stokje door aan Lena3
  1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

    Ik ben 10 jaar samen met de leukste man van nederland, waarvan 4,5 jaar getrouwd. Ons dochtertje Lara is geboren in oktober 2005 en nummer twee staat op de planning voor eind januari 2008. Geen huisdieren, zelfs geen planten. Behalve een grote cactus, het enige dat ik in leven weet te houden. Hoewel Lara het ook best aardig doet.


  2. Wat doe je voor werk/opleiding

    Ik heb orthopedagogiek gestudeerd, gewerkt als onderzoeker voor een pedagogisch adviesbureau, als manager voor een marketingbureau en nu als docent en promovendus aan de universiteit. Ik geef les aan toekomstig pedagogen en doe een filsofisch getint onderzoek. Da laatste had al af moeten zijn, vandaar dat ik nu grotendeels werkloos ben en in die ´vrije tijd´ verder werk aan mijn proefschrift. Solliciteren wil nog niet zo lukken, zeker niet nu ik zwanger ben.


  3. Waar gaat jouw hart sneller van kloppen?

    Van Lara die halsbrekende toeren uithaalt terwijl ik mezelf probeer in te prenten dat je ze ook weer niet teveel moet belemmeren in hun ontdekkingsdrang… :?


  4. Waar geloof je in?

    Fundamentele twijfel, dat is wel een goeie voor een wetenschapper / filosoof :mrgreen: . Ik geloof in de waarde van ieder mens, waaruit ik dan weer afleid dat je nooit moet menen iets zeker te weten. Eigenlijk is alles dus geloof hè… kun je het nog volgen?


  5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

    pfieuw… niet één speciaal iemand, denk ik. Sommige vrienden, een stuk of 4/5. Mijn ouders. Ik heb geen beste vriendin meer, geloof ik.



    5a.

    Ik heb geen contact meer met wie 13 jaar lang mijn beste vriendin was. Op een dag zag ze me niet meer zitten en maakte het uit, per mail. Allerlei rare verwijten, zoals dat ik haar niks verteld had over een reis die ik ook inderdaad nooit gemaakt had. Op mijn verbaasde reactie kwam geen reactie meer en dat was het.


  6. Waar komt je nickname vandaan?

    Mijn betovergrootmoeder heette Lena. Ik ben de zevende oudste dochter op rij en in mijn familie werd de eerstgeborene naar moeders moeder genoemd. Dus heetten we al generatie langom de beurt Getruda en Magdalena. Ik heet Magdalena, offcieel, naar mijn oma en haar oma. De derde Lena dus vandaar de 3.


  7. Wat is je meest irritante gewoonte?

    Wat ik zelf het irritantst aan mezelf vind is dat ik teveel praat. Mijn andere irritantigheden vallen meer in de categorie "ernstige tekortkomingen’ :mrgreen: . Ik weet niet wat andere mensen irritant aan mij vinden, dat zeggen ze nooit tegen me.


  8. Welke eigenschap van jezelf hoop je dat je kind(eren) niet hebben/krijgen?

    Ik hoop vooral dat Lara sommige eigenschappen wel zal hebben die ik NIET heb. Dat ze energiek zal zijn, passies zal hebben en creatieve talenten. Verder kan ik een sombere of doemdenkerige inslag hebben waarvan ik hoop dat Lara die ontbeert. Gelukkig heb ik daar ook slechts in periodes last van, dus ik kan het vergelijken :wink: .



    a. Welke eigenschap van jezelf hoop je dat je kind(eren wel hebben/krijgen?

    Lastig… een goed stel hersens is mooi meegenomen. Ik hoop dat ze geeft om de mensen om haar heen en verder weg, dat het haar werkelijk iets zal kunnen schelen wat er met een ander gebeurt.


  9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien (leukste, favoriete)

    Geen favoriet boek hier… Als kind vond ik het Vuur van de Zon geweldig, dat was toen mijn lievelingsboek. Nu heb ik geen lievelingsboek, al lees ik graag en veel. Zelfde verhaal met films, al kan ik daar wel een lijstje met favorieten aanleggen. Klassiekers zoals the godfather en once upon a time in the west. En een rits nieuwere ook, maar die weet ik zo snel niet uit mijn hoofd.


  10. Welke schoenen draag je het liefst?

    Het lekkerst lopen mijn ecco’s, die ook overal goed bij passen. Maar ik voel me leuker in mijn zwarte laarzen.



    Ik ga deze vraag veranderen in:

    Voor welke opvoedkundige keuzes sta jij als moeder of toekomstig moeder;


    O jeetje, wat geldt als opvoedkundige keuze dan? Speen in bed achterlaten is zo banaal, BV was voor mij vooral een keuze op basis van gezondheid, niet echt pedagogisch. Je kind zoveel ruimte geven als mogelijk is zonder dat het zichzelf of anderen schaadt en proberen oude reflexen daarin los te laten. Altijd laten merken dat je je kind de liefste, mooiste, leukste en beste vindt. Je kind de gelegenheid geven verschillende ervaringen op te doen en niet zijn/haar leven van A tot Z onder jouw vleugels willen houden.


  11. Wat is je toekomstdroom?

    Huis boompje beestje. Of huisje, kindje, mannetje, baantje eigenlijk :mrgreen: . Geen geldzorgen meer, gelukkige kids die mij wel hebben kunnen.


  12. Je kan mij 's nachts wakker maken voor…

    Alleen in noodgevallen!!! Of als je je speen kwijt bent natuurlijk :zzz: .



    Als je het tot nu toe over kon doen zou je dan wat anders doen en wat?

    Ik zou die baan bij Van Acker hebben aangenomen. Verder weet ik het niet.



    13Wie bewonder je het meest?

    Ghandi, de Dalai Lama, Nelson Mandela… dat soort onverwoestbare types met hoge aaibaarheidsfactor. Dichter bij huis zou ik het niet weten. Ik ben niet zo bewonderig, dat wil zeggen: ik bewonder dingen in mensen, zelden de hele persoon. En in bijna iedereen is wel iets bewonderenswaardigs te vinden.



    Ik geef het stokje door aan… Natas. Of is die al geweest?
  1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

    Ik ben 3 jaar getrouwd, we zijn 15 jaar samen waarvan we 12 jaar samenwonen.

    We wonen in de polder in Zeeland, huisdieren: 2 honden, 10 kippen, haan, 4 duiven.



    2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)



    even mijn CV in het kort: :mrgreen:



    Na de HAVO ben ik nog voor mijn 18e gaan werken, mijn thuissituatie dwong me min of meer om zo snel mogelijk geld te verdienen om op eigen benen te gaan staan. Studeren behoorde helaas niet tot de mogelijkheden.

    In 17 jaar tijd heb ik gedaan: diverse administratieve banen, voornamelijk loonadminstratie en personeelszaken binnen zorgsector, overheid, onderwijs en woningbouw. Mijn opleidingen die ik in de avonduren heb gehaald: PDB(boekhouden), MBA(bedrijfsadministratie), PDL(loondadminstratie), aanvullende cursussen, HBO P&A.

    De laatste 4 jaar heb ik als personeelsfunctionaris in het VO gewerkt en nu ben ik alweer 1,5 jaar full-time huismama.



    3. Wat is je grootste droom?

    Ik wil ooit nog een Bed & Breakfast beginnen.



    4. Waar geloof je in? Ik geloof niet echt in een god o.i.dGeloven is voor mij ook wel meer, wat ik wel geloof is dat je geluk zelf kunt maken, ook al zijn de omstandigheden nog zo moeilijk.



    5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

    Mijn mama en mijn opa. Ook een aantal vriendinnen.



    6. Waar komt je nickname vandaan?

    Ik heet gewoon Natascha en de meeste mensen noemen me Natas. Natas was er niet dus dan maar Natas1.



    7. Wat is je meest irritante gewoonte?

    Ik kan vreselijk doordrammen en doordraven ook als ik mijn zin niet krijg of mijn gelijk niet :oops: Tenzij iemand mij kan overtuigen van mijn ongelijk.



    8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.) Ik ben een emotioneel iemand kan heel erg aanwezig zijn maar ben ook erg nuchter, sta met beide benen op de grond en ook al ben ik wel snel op de kast te jagen kom ik er ook net zo snel weer af. Kan goed luisteren.



    Vrienden omschrijven mij vaak als iemand die voor iedereen klaar staat, daardoor zichzelf wel eens vergeet. Altijd vrolijk en mijn moto is vaak een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.



    9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien

    Ik heb niet echt favoriete boeken of films, ik lees veel en graag en van alles en nog wat. Jan Wolkers tot Nicky French.

    Maar als ik dan toch een favoriet op moet geven: De verborgen Geschiedenis en De kleine vriend van Donna Tart.

    Film: The Green Mile.



    10. Welke schoenen draag je het liefst?

    Divers: loop thuis vaak op klompen (Birckenstocks :slight_smile: ), sandalen en slippers. Mijn wandelschoenen zijn ook erg favo, maar vind het ook heerlijk zo af en toe een paar nette schoenen met hak aan te doen.



    11. voor welke opvoedkundige keuzes sta jij als moeder of als toekomstige moeder.

    Vind ik wel een moeilijke vraag omdat die keuzes ook bepaalt worden door de tijd/omgeving/situatie. Maar uitgaande van hoe ik er nu over denk:

    Onvoorwaardelijk van mijn kind houden en ze proberen een groot gevoel van eigenwaarde mee te geven(vraag me niet hoe ik dat ga doen maar ik denk door ze mee te geven dat wat ze ook kiezen, als ze achter de keuze staan ik toch onvoorwaardelijk van ze zal blijven houden).

    Zelfstandigheid, respect voor mens en dier, humor.

    Verder een gezonde goede omgeving vanwaaruit ik probeer de opvoeding te realiseren.



    12 Je kunt mij 's nachts wakker maken voor…Een huilend kind en chocolade :drool:

    Noodgevallen.





    Ik geef het stokje door aan… even denken… Jody. Ooh wacht even zij is een paar dagen met vakantie Noemi dan.







    Natas
  1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

    5 en half jaar samen met manlief, waarvan 7 maandjes getrouwd. Nu zwanger van ons eerste kindje.


  2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)

    administratief medewerkster


  3. Wat is je grootste droom?

    Huisje, boompje, beestje, kindjes. Beestjes zijn er al en kindje is onderweg. :inlove:

    Nu nog dat eigen huisje en boompje.


  4. Waar geloof je in?

    In mezelf 8)


  5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

    Mijn papa, broer en oma.


  6. Waar komt je nickname vandaan?

    Is mijn eigen naam


  7. Wat is je meest irritante gewoonte?

    Koppig


  8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)

    Emotioneel


  9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien

    Teveel gezien en gelezen om er 1 bepaald boek of film uit te kiezen.


  10. Welke schoenen draag je het liefst?

    Thuis slippers/pantoffels

    Buitenshuis schoenen met hakken (meestal laarzen)


  11. voor welke opvoedkundige keuzes sta jij als moeder of als toekomstige moeder?

    Heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht … :think:



    12 Je kunt mij 's nachts wakker maken voor…

    Een noodgeval



    Ik geef het stokje door aan Francis.

Ok hier kom ik dan :slight_smile:



1.Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

Bijna 3 jaar getrouwd, zoontje en tweeling op komst.



2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)

Ik heb MBO installatie techniek gedaan 2 jaar als loodgieter gewerkt en ben nu inmiddels alweer 7 jaar militair bij de landmacht. Ik doe de salaris en personeelsadministratie van een infanterie eenheid en verder heb ik de neventaak vrachtwagen chauffeur bij de zelfde eenheid.

Ik ben nu al anderhalf jaar bezig met de opl medisch secretaresse en daar ga ik in september examen voor doen.



3. Wat is je grootste droom?

Dat we als gezin gezond bij elkaar blijven.



4. Waar geloof je in?

De kracht van mensen achter je hebben staan die in je geloven.



5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

Mijn ouders broertje en beste vriendin.



6. Waar komt je nickname vandaan?

Is mijn naam.



7. Wat is je meest irritante gewoonte?

Ik kan nogal bot uit de hoek komen terwijl ik dat dan niet zo bedoel.



8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)

Emotioneel, en ook een beetje een zwartkijker verder ben ik heel erg impulsief.



9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien

De alchemist en Harry Potter en van die reeks vond ik deel 4 het mooist.



10. Welke schoenen draag je het liefst?

Thuis pantoffels op het werk natuurlijk kisten die heerlijk lopen overigens :mrgreen:

Buitenshuis schoenen met hakken,of gympen.



11. voor welke opvoedkundige keuzes sta jij als moeder of als toekomstige moeder?

Ik wil mijn kinderen vooral meegeven dat ze eerlijk en respectvol zijn dat ze weten dat wat er ook gebeurd ze altijd bij ons terecht kunnen. Verder hoop ik ze te behoeden voor de fouten die wij al hebben gemaakt en dat als je iets wil bereiken je er hard voor moet werken.



12 Je kunt mij 's nachts wakker maken voor/als…

Als er iemand hulp nodig heeft.



Ik geef het stokje door aan Amy82.

Nou, komt ie dan! :mrgreen:



1.Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

Bijna 5 jaar samen met mijn vriend, waarvan we er 3 jaar nu samen wonen, en daar weer 2,5 van samen in ons eigen huisje. Druk bezig voor ons eerste kindje!



2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)

Ik werk bij een deurwaarderskantoor in Rotterdam



3. Wat is je grootste droom?

cliché, maar lang en gelukkig gezond leven met al mijn vrienden familie en geliefden



4. Waar geloof je in?

eh ja. ik geloof in mezelf :mrgreen:



5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

Mijn beste vriendin ook al zie ik haar niet zoveel :frowning:



6. Waar komt je nickname vandaan?

Zei vroeger al dat mijn dochtertje zo gaat heten, en als we zo gelukkig mogen zijn gaat dat het nog worden ook! :inlove:



7. Wat is je meest irritante gewoonte?

Mag ik? :eh: ben lui, een sloddervos, wil mijn zin hebben en ben erg perfectionistisch op sommige gebieden



8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)

Emotioneel, rustig, kruip graag weg in een hoekje, maar als ik me bij mensen fijn voel kom ik heerlijk uit mijn schulp



9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien

ik lees niet veel boeken eigenlijk. beste film? hmm, niet de beste, maar Bridget Jones is mijn favoriet. Zie wel dingen van haar terug in mezelf :mrgreen:



10. Welke schoenen draag je het liefst?

Eh, in de winter mijn bruine laarzen, in de zomer mijn open ballerinaschoenen!



11. voor welke opvoedkundige keuzes sta jij als moeder of als toekomstige moeder?

net als Noémi, nog niet heel erg over nagedacht :think:



12 Je kunt mij 's nachts wakker maken voor/als…

haring :mrgreen: , en een wedstrijd van mn favo voetbalclub :mrgreen:



nou dat was hem. Ik geef het stokje door aan… Joseetje, onze kersverse zwangere eerste-kwartaalstopper! :mrgreen:

Wat een leuk Topic!



1.Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

Ik ben getrouwd met Randy, Toen we trouwden was ik 25 weken zwanger van onze prachtige zoon, zijn naam is Thijmen en hij is 27 september geboren. (oja stiekem ben ik mischien wel een klein beetje zwanger van de tweede, maar stttt niet doorvertellen :silenced: :shifty: )



2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)

Ik heb de opleding OA gedaan, ik moest nog 3 maanden toen ik zwanger bleek te zijn, al snel werd ik ziek en daarna was het te laat om de opleiding nog af te maken.

Ooit zal ik hem af gaan maken, voor nu ben ik thuisblijfmama.




3. Wat is je grootste droom?

Lang van mijn kind(eren) mogen genieten, ze zien opgroeien tot verstandige en goede mensen en ooit hoop ik dat ze tegen mij zeggen; mama je hebt het goed gedaan.

Voor de rst natuurlijk lang en gelukkig met mijn man leven, totdat we ooit over heel wat jaartjes op een bankje zitten, terwijl onze kinderen, klein en achterkleinkinderen aan het spelen en ravotten zijn.




4. Waar geloof je in?

Ik geloof in God en in het goede van de mens.



5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

Mijn moeder en een aantal familieleden.



6. Waar komt je nickname vandaan?

Mijn naam is josé en voor KOK heb ik er joseetje van gemaakt. Mijn eigen naam verkleind dus.



7. Wat is je meest irritante gewoonte?

Oei dat zijn er toch een aantal… Zo moet alles helemaal netjes zijn als ik weet dat er visitie komt en tot hilariteit van mijn man moet de puntjes van de hoes van het matras altijd picoobello liggen, anders kan ik echt niet slapen :eh:



8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)

Emotioneel, Ik zet mezelf vaak op de achtergrond.

Ik ben verlegen en kan ook wantrouwend zijn.

mensen kunnen denken dat ik onzeker ben, dat klopt ook wel. Ik geef mezelf niet snel bloot.

Ik kan snel geraakt zijn door iets en ben snel te kwetsen…

Ook kan ik heel veel piekeren… ik ben nogal complex laten we het daar maar op houden.




9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien

beste film: poeh dan moet ik eens goed denken. Als ik een film zou moeten nemen die mij het meeste geraakt heeft dan kies ik voor breakedown palace…mensen de tissues waren niet aan te slepen :cry:

Beste boek: PS Ik hou van jou… een prachtig boek en ook hier heel wat gesnotter :wink:




10. Welke schoenen draag je het liefst?

Thuis loop ik vaak op mijn slippers, die zitten toch het lekkerst.

Winter zijn het laarzen en zomers zijn het ballerina’s




11. voor welke opvoedkundige keuzes sta jij als moeder of als toekomstige moeder?

Ik sta erachter dat ik mijn kind wil laten voelen dat hij geliefd is…dat hij altijd kan thuiskomen, wat er ook is…wij houden van hem.

Ik zal consequent zijn, ik vinda dat iets wat kinderen nodig hebben, ze hebben regels en richtlijnen nodig.

Ik hoop mijn kinderen eerlijk en respectvol op te kunnen voeden.






12 Je kunt mij 's nachts wakker maken voor/als…

alle noodgevallen.

Laat mij voor etenswaren maar slapen en bewaar het voor een heerlijk ontbijtje op bed :mrgreen:




oke en nu moet ik het stokje doorgeven…maar aan wie…ja heb iemand gevonden.

Ze kan prachtig vertellen en maakt me daarom meestal aan het huilen. Eigenlijk is er lang geen verhaal meer van haar geweest…zo jammer en daarom moet ze zichzelf nu maar even voorstellen.

Marionmulder. :mrgreen:

Nou zeg, voel me helemaal gevleid. Hier kom ik…



1.Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

Mijn gezinnetje bestaat uit mijn man, A, met wie ik op 14 augustus alweer 4 jaar ben getrouwd. De kroon op onze relatie zijn onze dochters; Sascha, die op 30 mei 3 is geworden en Senna, die op 29 mei (ja, ja… knappe planning hè?) 1 jaar is geworden.



2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)

Ik heb een kleinschalige kinderopvang aan huis. Dat betekend dat ons gezin 4 dagen per week nogal wordt uitgebreid. Ik vang tussen de 4 en de 5 kinderen per dag op. Deze kindjes zijn allemaal in de leeftijd van 0 tot 4 jaar. Druk, hectisch, maar een heerlijke manier om werk en mijn gezin te combineren!! Bovendien kan ik zo een heule leuke financiele bijdrage aan ons gezin doen! :wink:



3. Wat is je grootste droom?

Op de korte termijn is mijn grote droom dat A en ik weer op 1 lijn komen en dat we elkaar weer terug vinden. In een mensenleven kunnen er dingen gebeuren die een emotionele afstand creëren en die afstand moeten we nu weer zien te overbruggen. Het maakt me oertrots als ik zie hoe hard A daar aan werkt en dat geeft me een ongelooflijke hoeveelheid hoop en houvast. Ook ik ben hard aan het werk, dus ik heb heel erg veel vertrouwen in de toekomst. Op de lange terwijn wens ik wat elk mens wenst; gezondheid en geluk voor een ieder die me lief is. Een prachtige blijk van een nieuw begin voor A en mij zou zijn als we, over een jaar of 2, een derde kindje mogen krijgen…



4. Waar geloof je in?

Ik geloof in God. En ik geloof dat Hij gelooft in mij, met al mijn onvolkomenheden en alle eigenschappen die bij mij horen. Ik geloof in mezelf, in mijn eigen kunnen, mijn eigen mogelijkheden. Ik geloof in A, in zijn liefde en zijn trouw en in zijn goedheid. Ik geloof in mijn kindertjes. Dat ze alles dat ze willen, kúnnen bereiken. Dat het lieve, goede en zorgzame mensen zullen worden. Ik geloof in de mens, dat het van nature goede wezens zijn ookal word ik zovaak teleurgesteld.



5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

Dat verschilt van tijd tot tijd, er zijn meer mensen heel belangrijk voor me momenteel. Ik heb een aantal hele lieve vriendinnen en die zijn heel belangrijk. Eén, nee, twee stabiele en heel belangrijke factoren in mijn leven zijn mijn fantastische ouders…



6. Waar komt je nickname vandaan?

Goh, sja… waar zou DIE nou vandaan komen… Ik had meerdere keuzes hoor, ik wordt ALTIJD Mar genoemd thuis, en toen ik in dienst zat was mijn nick:“Apie” (Mijn meisjesnaam is Apeldoorn) Maar ik besloot het maar eenvoudig en volledig anti-annoniem te houden!!



7. Wat is je meest irritante gewoonte?

Here it comes, Ik ben:

  • Dominant
  • Luidruchtig
  • Een aandachttrekker
  • Iemand die zichzelf graaaag hoort praten (Daarom misschien mijn ellenlange verhalen José?, hihihi)
  • ongeduldig
  • een dwingelandje
  • Aanvullingen?? Anyone??? :mrgreen:


  1. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)

    Goh, dat hangt echt af van het moment. Over het algemeen ben ik een drukke, opgewekte en zeeer emotionele dame. Ik handel eerst en denk dan. Ik probeer wel altijd voor de mensen om me heen klaar te staan en dat breekt wel eens op. Maar eerlijk is eerlijk, je kan soms beter eerst even kijken naar hoe mijn petje staat, want ik kán je nog wel eens verrassen!


  2. Beste boek/film ooit gelezen of gezien

    Beste boek (niet zo’n héle regelamtige lezer) maar dat is wel de:“Bloemen op zolder” serie van Virginia Andrews (meen ik) en ik heb ook zeker genoten van de davici code. De beste film… Color of night, met Bruce Willis… Wat een plot!!!


  3. Welke schoenen draag je het liefst?

    Geen… Ik zit dan ook regelmatig met de pootjes in een sodabadje want ik banjer overal door,- en overheen!!!


  4. voor welke opvoedkundige keuzes sta jij als moeder of als toekomstige moeder?

    Ik ben een ouderwetse mama. Ik ben behoorlijk consuquent en rechtlijnig. Nee=nee. Met een kind van 3 voer ik geen discussies. Ik overleg best weleens met ze, ik luister altijd als ze met argumenten komt of gewoon, als ze iets te zeggen heeft. Ik zal het altijd toegeven als ik fout zit. Ik wil dat die oogies blijven stralen. Ik sta voor eerlijk zijn, openheid, kritiekontvankelijk zijn, benaderbaar, laagdrempelig. Er zal geen dag voorbij gaan waarop ik niet minstens twee keer tegen ze heb gezegd dat ik zielsveel van ze houd, dat ze mijn pure geluksbronnen zijn en dat ze mijn leven elke dag meer dan de moeite waard maken.





    12 Je kunt mij 's nachts wakker maken voor/als…

    Nou, liever helemaal niet, maar als er iemand mij nodig heeft, dan ben ik er hoor! En als het gaat om vreteritus… Sja, wij meimama’s 2006 zijn verslaaafd aan stroopwafelijs!



    Ik ben er door zie ik… Ik hoef niet erg lang na te denken over het doorgeven van het stokje. Ik heb haar in ons topic leren kennen. En sinds een aantal maanden zijn we KOK maatjes, collega’s en vriendjes geworden. Ze is een aanwinst in mijn leventje, iemand die nu dus al op de lijst van belangrijke mensen buiten mijn gezin staat. Ze is een klankbord, een spiegeltje, een vat vol eerlijkheid en humor en een allround geweldig mens:



    GEMMAMA!!!






    PS Joseetje, als je nou graag mijn verhalen leest, zou ik ff op de site van mijn meisje kijken (zie onderschrift!)

@Marionmulder wrote:

7. Wat is je meest irritante gewoonte?

Here it comes, Ik ben:
  • Dominant
  • Luidruchtig
  • Een aandachttrekker
  • Iemand die zichzelf graaaag hoort praten (Daarom misschien mijn ellenlange verhalen José?, hihihi)
  • ongeduldig
  • een dwingelandje
  • Aanvullingen?? Anyone??? :mrgreen:





Hey marion,

Ik heb wel een aanvulling...

* Je bent ook best wel lief hoor. :inlove:


En ik vind het super gaaf dat dit topic lekker door blijft lopen. Hulde aan Lydia voor het idee!

:-*

Nog één dan…



Een doorzetter / vechter…



Denk je zelf niet ? Lees dan …




http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=42242&start=0

Marion, je bent een engel :-*





1.Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

Ons gezin bestaat uit mijn kanjer Siemen en onze allergrootste geschenk Nica (21 april 2006) en onze kat Bo, die gemiddeld 4 dagen thuis woont en dan weer 2 weken zoek is :roll:



2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)

Ik werk 3 dagen per week thuis als gastouder.



3. Wat is je grootste droom?

Gezond te blijven en nog héél héél veel gelukkige jaren genieten van mijn vriend en onze opgroeiende kind(eren)



4. Waar geloof je in?

In ons gezin, samen staan we sterk!



5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

Ook bij mij verschilt dat per periode, mijn familie is erg belangrijk voor me net als mijn vrienden, maar één vast persoon kan ik niet benoemen.



6. Waar komt je nickname vandaan?

Nou ik ben hier op het forum gekomen als Mom2Be, maar na de geboorte van onze Niek begonnen mijn mede-mei-mama’s te klagen over mijn naam, dus heb ik lief gevraagd aan de beheerders van dit forum of mijn naam aangepast kon worden. Deze nickname is bedacht door één van onze meimama’s :mrgreen: Mijn echte naam is Gemma



7. Wat is je meest irritante gewoonte?

Ik heb soms te snel mijn oordeel klaar over andere mensen :oops:



8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)

Wisselend, meestal vrolijk, positief, gezellig en een ondernemer, mar soms lukt dat niet altijd en dan kan ik mezelf ook heel zielig vinden, gelukkig zijn er dan altijd lieve mensen die je uit de put trekken



9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien

Beste boek: Bernini mysterie

Beste film: Pay it forward




10. Welke schoenen draag je het liefst?

Liever niks, gewoon lekker basics en anders sportschoenen



11. voor welke opvoedkundige keuzes sta jij als moeder of als toekomstige moeder?

Ik ben concequent, hou niet van kinderen die de baas over hun ouders zijn. Een kind moet zo lang mogelijk kind blijven, maar dat wil niet zeggen dat ze geen verantwoordelijkheid hebben. Ik ben duidelijk naar Nica. Ik vind het belangrijk dat kinderen resprect hebben voor anderen, niet alleen voor ouderen, maar net zo goed voor hun vriendjes, maar alles draait om wederzijds respect, dus ook Nica, hoe jong ze is behandel ik met respect. Ik ben gek op die kleine meid en vind het heerlijk om haar op te zien groeien, ik geniet elke dag meer en ze zal niks aan aandacht en liefde te kort komen!





12 Je kunt mij 's nachts wakker maken voor/als…

nou eh, moet dat…ik slaap liever 's nachts…mocht je me dan toch echt om wat voor reden dan ook toch wakker moeten maken zorg dan dat je een lekker broodje frikandel bij je hebt :mrgreen:





Zo dat was hem alweer…nu moet ik weer iemand aanwijzen :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think: :think:



PEETJE :mrgreen: Onze kletstante bij de meimama’s, net bevallen van een prachtige dochter maar toch heeft ze altijd tijd voor ons en stuurt te ons aan om ons huisje schoon en netjes te houden, helpt ze ons de lastigste vlekken te verwijderen en is zo heerlijk positief de laatste twee weken (goh :think: hoe zou dat nou komen :mrgreen: )

Zo. Heb net alles eens goed doorgelezen. En ik kan met een gerust hart zeggen dat ik dit momenteel het leukste topic vind! :mrgreen: Zo leuk om eens wat meer te lezen van bekende en onbekende medekokkers! :thumbup:

Zo leer je elkaar nog eens kennen :thumbup:

Leuk topic!

Hee leuk topic zeg, ik zie het nu pas!

(Ik ben weer terug van vakantie :wink: )

Het duurde effe…sorry…druk, druk, druk met 2 kleintjes he??? :angel: :angel:


  1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

    -> 4 jaar samen met Richard, waarvan bijna 3 maanden getrouwd (zijn op Rick’s eerste verjaardag getrouwd, terwijl ik 7 maanden zwanger was van Jenna) en hebben samen 2 kindjes. Rick is nu bijna 15 maanden, Jenna is ruim 3 weken.


  2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)

    -> Momenteel ‘werk’ ik officieel nog als account manager, tot 1 januari met vrijstelling van arbeid. We hebben een ontslagregeling getroffen, zodat ik al vanaf 1 maart full-time thuis ben. Inmiddels ben ik begonnen aan een thuisstudie Sociaal Dienstverlener, en hoop ik vanaf januari werk in die sector te kunnen vinden. Mocht dat niet lukken, val ik voorlopig terug op mijn ‘roots’, horeca. Heb 13 jaar in de horeca gewerkt en middelbare hotelschool afgerond.


  3. Wat is je grootste droom?

    -> Mijn kinderen gelukkig volwassen en zelfstandig zien worden.


  4. Waar geloof je in?

    -> In de goedheid van de mens, mijn eigen kracht en alles tussen hemel en aarde.


  5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

    -> Mijn ouders.


  6. Waar komt je nickname vandaan?

    -> Mijn ‘koosnaampje’, ik heet hoe verrassend Petra… :mrgreen:


  7. Wat is je meest irritante gewoonte?

    -> Whoeha, take your pick…maar méést irritante gewoonte is toch wel dat ik rook.


  8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)

    -> Druk, open, emotioneel, sentimenteel, eigenwijs, meelevend, ongeduldig, impulsief.


  9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien

    -> Héél lastig kiezen uit alle boeken en films, maar “De kinderen van Moembi” komt ineens in me op.


  10. Welke schoenen draag je het liefst?

    -> Thuis niets, lekker op blote voeten, anders zo’n beetje alles waar een zool onder zit.


  11. voor welke opvoedkundige keuzes sta jij als moeder of als toekomstige moeder?

    -> mijn filosofie over het opvoeden is mijn kinderen groot brengen met héél veel liefde, consequentheid, rust en regelmaat.


  12. Je kunt mij 's nachts wakker maken voor/als…

    -> Je mag me overal voor wakker maken, maakt me niks uit. Maar vrolijk word ik pas als je me wakker maakt voor een pizza!!! :drool: :drool: :drool:



    Ik geef 'm door aan Sammetje!

Zo, de afwas aan kant…nu maar eens even dit verhoor ondergaan :angel:



1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

Ik ‘lat’ met Michael (hij is alleen in het weekend thuis, doordeweeks truckt hij). Samen hebben we een zoontje van ruim 14 maanden, Leroy!



2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)

Nadat is was uitgeloot voor de opleiding HBO-Verloskunde, heb ik mijn BCE en CCV-b gehaald. Met andere woorden; ik kan en mag met een vrachtwagen rijden. Drie dagen per week bevoorraad ik supermarkten met zuivel



3. Wat is je grootste droom?

Een grootste droom heb ik niet, wel een ‘worst nightmare’ en dat is, dat Mike of Leroy iets verschrikkelijks overkomt.



4. Waar geloof je in?

Ik geloof in alles wat ik kan zien



5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

Mijn vriendin Jessica en mijn schoonmoeder



6. Waar komt je nickname vandaan?

Samantha bestond al :wink: Mijn moeder noemde me vaak Sammetje en omdat ik destijds 23 was…



7. Wat is je meest irritante gewoonte?

Ik ben stronteigenwijs



8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)

Chaotische, kok verslaafde, eigenwijze, dominante, tikkeltje koppige Red Bull junk



9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien

De film American History X heeft veel indruk op me gemaakt. Ik lees niet zo heel veel…eigenlijk alleen de Quest en de Voetbal International



10. Welke schoenen draag je het liefst?

Ik heb jaren achtereen dezelfde MAGS gehaald en nu zijn ze uit de handel :frowning: :frowning: :frowning: :frowning:

Dan maar verder op mijn legerkisten :thumbup:



11. voor welke opvoedkundige keuzes sta jij als moeder of als toekomstige moeder?

Ik ben tegen ieders principe in, meer een go-with-the-flow-moeder



12. Je kunt mij 's nachts wakker maken voor/als…

Boerenkool met worst :drool:



Om af te wijken van het mei-mama-2006 topic, geef ik mijn stokje door aan juulisjuul