De Grote Voorstel-estafette

heeft maxime een pb gehad???

hey… wie is er aan de beurt…

Als morgen nog niemand heeft gereageerd ga ik iemand pb-en…



Dit is zo leuk… moet gewoon doorgaan…



toch? dames??? :eh:

Door omstandigheden heeft mijn antwoord langer geduurd dan verwacht, maar hier komt het dan eindelijk… :wink:


  1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

    Ik woon samen en met mijn partner heb ik twee dochters Femke (3.5) en Aniek (1.5). Poezen Babbie & Baco maken ook deel uit van ons gezin


  2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)

    Sinds de komst van Femke werk ik niet meer. Dat is mede gekomen door de complicaties en gevolgen van de bevalling en het onbegrip van mijn werkgever daardoor. In de jaren erna zijn we verhuisd, was ik weer zwanger en bleken mijn rugklachten een dusdanig ernstige oorzaak te hebben dat ik niet meer terug zou kunnen in mijn oude beroep.

    Momenteel ben ik aan het rondkijken voor een parttime baan.



  3. Wat is je grootste droom?

    Samen met mijn partner en kinderen een reis maken door China, Tibet en een aantal andere Zuid Oost Aziatische landen om de plekken waar ik gewoond, gewerkt en geweest ben te laten zien.


  4. Waar geloof je in?

    Ik geloof in de kracht van mensen en dat je in de hand hebt hoe je met situaties omgaat en daar deels zelf je geluk kunt bepalen.


  5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

    Behalve mijn ouders, vooral mijn opa & oma.

    Verder mijn australische vriendin Elena waarmee ik ondanks leeftijdsverschil, tijdsverschil en afstand alles mee kan delen en wie altijd voor me klaar staat. Een topwijf waar ik veel van hou!



  6. Waar komt je nickname vandaan?

    Een afgeleide van mijn eigen naam en verzonnen nog voor W.A. met Maxima op de proppen kwam :mrgreen:


  7. Wat is je meest irritante gewoonte?

    Ik heb soms teveel inlevingsvermogen waardoor ik mezelf wegcijfer voor anderen.


  8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)

    nuchter, betrokken, gepassioneerd, kalm


  9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien

    boek: Wilde Zwanen van Jung Chang

    film; een van mijn favo’s Der Untergang


  10. Welke schoenen draag je het liefst?

    Het allerliefst loop ik op blote voeten, maar voor buiten draag ik het liefst mijn laarzen in de winter en in de zomer lekkere sandalen.



    Mijn stokje gaat door naar JannieElmo

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

zal vanavond als ik thuis het invullen :smiley:

  1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

    In ons huisje wonen Frank, Jannie en Jens. Frank en ik zijn sinds 2004 getrouwd en vorig jaar 12 juli is onze zoon Jens geboren


  2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)

    Ik werk sinds 1999 bij een transportbedrijf en sinds de komst van Jens ben ik parttime gaan werken. Ik doe daar momenteel de facturatie. Eerst heb ik 2 dagen gewerkt, en sinds de zomer is dat uitgebreid naar 3 dagen.


  3. Wat is je grootste droom?

    Heb niet echt iets grootst wat ik zou willen. Ik kan soms best onzeker zijn dus voor mij is nu het belangrijkste dat ik het zo goed mogelijk doe qua opvoeden van Jens.


  4. Waar geloof je in?

    Ik geloof in God. tja, opgegroeid in een klein christelijk dorpje, dan word je dat met de paplepel ingegoten. maar ik moet zeggen dat het trouwen in de kerk en het dopen van Jens een hele bewuste keuze van Frank en mij is geweest. Ik geloof niet omdat m’n ouders geloven maar omdat ik zelf geloof in Jezus en de Bijbel.


  5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

    Ik denk m’n vriendinnen en m’n ouders en zusje.


  6. Waar komt je nickname vandaan?

    Jannie is gewoon m’n naam en Elmo is dat meest schattige pluizeding uit Sesamstraat waar ik helemaal weg van ben :smiley:


  7. Wat is je meest irritante gewoonte?

    Ik ben heel chaotische en rommelig. ik kan rustig op de bank zitten met een bende om me heen en dat zou wel wat beter mogen.


  8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)

    chaotisch, creatief, emotioneel, druk,


  9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien

    boek: heb ik niet echt.

    film: American History X vond ik heel goed en Labyrinth heeft vroeger erg indruk op me gemaakt, weet niet waarom, heb hem pas op dvd gekocht en snapte niet waarom ik dat vroeger altijd m’n favo film noemde… :think:



  10. Welke schoenen draag je het liefst?

    enkellaarsjes met een klein hakje. daar loop ik eigenlijk zomer en winter op behalve als ik korte kleren aan heb niet :smiley:

    gympen maar vooral dichte schoenen omdat ik de meest lelijke tenen van de wereld heb :slight_smile:




    stokje geef ik door aan… mamapluis

Nou daar komt ie dan…



Hoe ziet je gezinssituatie eruit?



Ik woon sinds 1996 samen met mijn vriend. Er zijn wel wat vage huwelijksplannen maar die staan nog helemaal in de kinderschoenen.

Sinds Augustus 2004 zijn wij de trots ouders van onze zoon Chris. En in Juni 2006 is onze dochter Floor geboren.

Verder hebben we nog een hond genaamd Lotte.

Voorlopig is ons gezin compleet.



Wat voor werk doe je?



Ik werk sinds Oktober 97 in de gehandicaptenzorg. De eerste 4 jaar heb ik woonbegeleiding gedaan en daarn ben ik overgestapt naar de dagbesteding. Dit bevalt me prima. De werktijden zijn erg prettig.

Momenteel werk ik 4 dagen in de week. Maar met 2 kinderen vind ik dat toch wel te veel. Nu ben ik aan het kijken om 3 dagen in de week te gaan werken.



Wat is je grootste droom?



Heel cliché misschien maar eigenlijk heel simpel. Dat mijn kinderen gelukkig op kunnen groeien in een veilige leefomgeving en dat ze de ruimte ervaren om zich goed te kunnen ontplooien tot volwaardige volwassenen.



Waar geloof je in?



Dat is een lastige. Eigenlijk geloof ik niet in een god of Jezus of iets dergelijks. Maar ik denk wel dat er meer is dan dat wij kunnen zien.

Ik geloof niet dat het allemaal stopt op het moment dat een persoon overlijd. Wat er dan komt dat weet ik niet( logisch natuurlijk) maar dat er wat is daar geloof ik wel in.



Welke personen zijn buiten je gezin heel belangrijk voor je?



Mijn moeder (Ook al heeft ze een gebruiksaanwijzing met de dikte van de Dikke van Dale) mijn zus en mijn broertjes.

Vroeger dacht ik altijd dat vrienden het allebelangrijkste waren maar na een paar zeer heftige gebeurtenissen ben ik er helaas achter gekomen dat een mens maar ernstig weinig echte vrienden heeft.



Waar komt je nickname vandaan?



Mijn bijnaam thuis is Pluisje vanwege mijn haar. Dat pluist nogal met vochtig weer.

Maar alleen pluisje was al in gebruik dus werd het mamapluis.



Wat is je meest irritante gewoonte?



Ik word extreem chagerijnig als ik ik honger heb. En als ik chagerijnig ben, intereseert het me niets meer als een ander daar last van heeft.

Verder heb ik de neiging om constant op te ruimen. Vooral voor de kids is dat wel vervelend. Zijn ze lekker aan het spelen, moet mama het ineens weer netjes hebben…



Wat voor type mens ben je?



Ik ben over het algemeen redelijk nuchter en stressbestendig. Wel kan ik heel opvliegerig zijn maar dat is eigenlijk altijd maar van korte duur.

Ik zeg vaak wat ik denk en moet er altijd op letten dat het wel tactisch gebracht moet worden. Het wil nog wel eens voorkomen dat de dingen verkeerd of harder overkomen dan dat ik ze bedoel.

Maar als je mij wat beter kent weet je dat ik heel diep van binnen superonzeker en erg gevoelig ben. Zo hé dat ik dat zomaar neerzet. Wat een zelfkennis ineens…



Beste boek/film ooit.



Beste film is voor mij de Lord of the Rings trilogie. Echt een geweldige verfilming met geweldige special effects.

Beste boek?

Ja dat zijn er zoveel. Welke me vooral geraakt heeft is Kluun met “Er komt een vrouw bij de dokter”. Dat was echt janken.

En op dit moment vind ik de boeken van Nicci French erg goed. Die boeien van het begin tot het eind.



Welke schoenen draag je het liefst?



Volgens sommigen een doodzonde in de mode wereld maar ik draag nog steeds het liefst mijn ouwe afgetrapte kisten. Daar kan ik het het langste op uithouden zonder moeie voeten of benen te krijgen. Ideaal voor de concerten en festivals.



Ik draag het stokje over aan Leen.



Liefs Mamapluis

Wat een leuk draadje is dit! :smiley: :thumbup:

Leen, ik ben benieuwd :wink:

Hoi hoi, Ik was even een weekje naar centerparcs. Oke, bij deze mijn antwoorden.


  1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?

    Getrouwd met mijn man Dirk, nu alweer 3 jaar. We hebben een zoon Joep van 3 jaar oud en een zoon Teun van 1,5 jaar oud.


  2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee). Ik ben manager van een software-afdeling van een ICT bedrijf.


  3. Wat is je grootste droom?

    Oud worden zodat ik mijn kinderen zie opgroeien in mooie volwassenen.


  4. Waar geloof je in?

    Innerlijke kracht, dapperheid, energiestromen, balans.


  5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?

    Mijn ouders omdat ik daarmee iedere dag werk en praat. Mijn vriendin, omdat ze zo anders is als ik dat we elkaar precies begrijpen.


  6. Waar komt je nickname vandaan? Afkorting van mijn naam (Marleen) die ook zo door mijn vrienden gebruikt wordt.


  7. Wat is je meest irritante gewoonte?

    Velletjes van mijn lippen bijten.


  8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.).

    Recht door zee, krachtig, dominerend, bezorgd.


  9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien. Op dit moment is dat "Magier"van Raymond Feist. Maar dat veranderd meestal per boek dat ik lees.


  10. Welke schoenen draag je het liefst? Hoge zwarte laarzen met flinke hakken.



    Ik geef het stokje door aan Juut 31 (judith).



    Groetjes Leen

Wat jammer dat het weer stil ligt! :frowning:

@Annaatje wrote:

Wat jammer dat het weer stil ligt! :frowning:




De laatste update was maandag gegeven en woensdag dan al zo’n opmerking. Dat vind ik dus jammer. Laten we elkaar wel even de gelegenheid geven om te reageren; niet iedereen heeft tijd om iedere dag op het forum te komen. :wink:

@Maxime wrote:

@Annaatje wrote:
Wat jammer dat het weer stil ligt! :frowning:




De laatste update was maandag gegeven en woensdag dan al zo’n opmerking. Dat vind ik dus jammer. Laten we elkaar wel even de gelegenheid geven om te reageren; niet iedereen heeft tijd om iedere dag op het forum te komen. :wink:




Goh, sorry hoor :roll:



Mag toch wel zeggen dat ik dat jammer vind, vind het gewoon een leuk topic, en als het dan een dag of 3 stil ligt, vind ik jammer ja!

Nou kwil wel meedoen, maar ben nog niet uitgenodigd :roll: :think: :cry:













:lol: :lol: :lol:

@Jennifer wrote:

Nou kwil wel meedoen, maar ben nog niet uitgenodigd :roll: :think: :cry:













:lol: :lol: :lol:




geduldig blijven wachten Jennifer…doe ik ook :lol: :lol: :lol:



Ook ik vind het jammer overigens dat het al een paar dagen stil lig, dus kan Annaatje wel begrijpen met haar opmerking. :wink: Wil niet zeggen dat ze het diegene die aan de beurt is kwalijk neemt dat ze nog niets heeft gepost toch!!!

@Ploeffie wrote:

@Jennifer wrote:
Nou kwil wel meedoen, maar ben nog niet uitgenodigd :roll: :think: :cry:













:lol: :lol: :lol:




geduldig blijven wachten Jennifer…doe ik ook :lol: :lol: :lol:



Ook ik vind het jammer overigens dat het al een paar dagen stil lig, dus kan Annaatje wel begrijpen met haar opmerking. :wink: Wil niet zeggen dat ze het diegene die aan de beurt is kwalijk neemt dat ze nog niets heeft gepost toch!!!




:-



Nee idd! Dat was niet de intentie daarmee, was puur, dat het jammer is dat het stil ligt! En ik neem idd diegene wat ‘aan de beurt’ is niks kwalijk!

Gewoon, jammer dat hij stil ligt! :-

Leuke topic ik wil ook meedoen :mrgreen:

Het was niet kwaad bedoeld, Annaatje, zie ook de :wink:



Maar wat ik zelf vervelend was dat toen ik aan de beurt was en na het schrijfsel van mijn voorgangster binnen 1 dag nog niet gereageerd was, dat ik pb’s kreeg dat als ik maar zo snel mogelijk mijn ding moest komen doen, want anders werd er wel iemand aangewezen die het wel leuk vond om dit in te vullen. :roll: :roll:

Daar kreeg ik dus de kriebels van. Ik had er op dat moment gewoon geen rust en geen tijd voor. Ik vond het wel leuk, maar had gewoon ff de tijd nodig om mijn ding te doen.

En die kriebels speelde dus duidelijk even op toen ik jouw bericht las. Niet lullig bedoeld.



Zand erover?

Nee, snap ik heel goed van je! En ik ben niet iemand die pb’s gaat rondsturen omdat het persee ingevuld moet worden!

Snap ook dat niet iedereen elke dag tijd voor KOK heeft, maar vind het gewoon leuk topic en dan is het jammer als het ‘stil’ ligt. Of dat nu 1, 3 of 5 dagen is :mrgreen:

Zand erover! :-*

Zozo, wat een ophef :lol: Tja, ik ben aan de beurt heb ik vandaag via mn hyves begrepen. Ik had afgelopen dagen nogal last van kerststress om het maar even zo te noemen :roll:

Maar ik ga er zo even voor zitten om alle vragen te beantwoorden! Nog heeeeel eventjes geduld dus…



groet Judith