Nou als je graag wilt, ga jij toch gewoon ? Claud7 leest ws niet dat Mellie al is geweest en zeg je dat je het stokje graag overneemt hierom. Idee ? Moet je alleen niet vergeten het stokje door te geven en te pb-en
We zijn op dit moment met z’n 3-en. Ik (27) mijn man (33) en Lana (1). En een hond, 4 katten en een konijn. We zijn bezig voor een tweede, maar de vraag is of die er nog wel komt. We zijn met onderzoeken bezig waarom ik meerdere mk’s heb gehad.
2. Wat doe je voor werk/opleiding (fulltime moederen telt net zo hard mee)
Ik ben administratief mederwerkster bij het ministerie van justitie. Heb een vbo-diploma en daar houdt het verder mee op. Heb wel nog een secretaresse-opleiding gevolgd, maar door omstandigheden nooit mijn diploma gehaald.
3. Wat is je grootste droom?
Had nooit verwacht dat ik dit zou zeggen, maar nu droom ik toch echt van een tweede kindje. En een mooi huisje, maar dat zit er aan te komen :mrgreen:
4. Waar geloof je in?
Ik heb geen geloof. Ik geloof in mijzelf. Ik heb een hoop meegemaakt en hierdoor ben ik er nog sterker door uitgekomen. Ik geloof ook in mijn mannetje. Hij heeft het moeilijk en zal ws nooit meer werken, maar daarintegen heeft hij de zorg voor Lana en ik geloof/vertrouw erop dat hij dit goed doet. Ook geloof ik in Lana. Zij maakt mij trots door wie zij is.
Verder geloof ik wel dat er meer is tussen hemel en aarde. Maar kan niet verklaren wat.
5. Welke persoon -buiten je gezin- is heel belangrijk voor je?
Op dit moment zijn dat 3 personen. Mijn moeder, mijn broertje en zusje. Mijn moeder heeft vorig jaar een scheiding meegemaakt en dat speelt nog steeds. Ondertussen heeft ze de volledige zorg over mijn broertje (13) en mijn zusje (16). Beide in een moeilijke pubertijd hun vader zien weggaan. Maar mijn moeder doet het goed. Op dit moment is zij heel belangrijk voor mij, gewoon omdat zij het moeilijk heeft.
6. Waar komt je nickname vandaan?
Nou, 3x raden :lol:
7. Wat is je meest irritante gewoonte?
Ik wil graag overal mijn zin in, kan soms een goed eigenschap zijn, maar soms ook niet. Verder kan ik als ik me ergens thuis voel, teveel praten :roll: :lol:
8. Wat voor type mens ben je? (emotioneel, nuchter, druk, kalm etc.)
Ik ben een erg druk, emotioneel persoontje. Maar kan op de juiste momenten ook heel kalm en nuchter zijn. Ik ben vriendelijk, open en vertrouw iedereen bij wie ik een goed gevoel heb. Als ik echt iemand vertrouw, dan geef ik me helemaal. Maar als ik boos/kwaad ben, dan gaat het soms wel eens te ver bij mij. Mijn emoties nemen dan de overhand en ben ik nie meer tot rede vatbaar :oops:
9. Beste boek/film ooit gelezen of gezien.
Ik heb niet echt een beste boek of film. Ik lees veel boeken zoals (historische) romans, horror, thrillers. Heb een grote verzameling van Stephen King. Ook ben ik helemaal gek van het kinderboek Kruistocht in Spijkerbroek.
Qua beste film… hmmm… geen beste film, wel een aantal mooie films. Merlin bijvoorbeeld en The Fifth Element en zoals Claud7 ook al had… Labyrinth. Verder ben ik helemaal dwaas van Disneyfilms.
10. Welke schoenen draag je het liefst?
Laarzen, ik draag het liefst laarzen. Met zo’n enorme naaldhak :mrgreen: En nette schoenen, uiteraard ook met een naaldhak :mrgreen:
Excusus, zit volgens mij het hele topic op te houden:
1. Hoe ziet je gezinssituatie er uit?
We zijn met zn drieën, mn man, zoon en ik. Och ja, en hond en vogel :lol: En natuurlijk de kleine puck op komst, want in mei verwachten wij ons 2e kindje!!
Ik werk als praktijkondersteuner in een huisartsenpraktijk. Mn dagen (nou ja, 2, want ik werk er maar 2) zijn gevuld met het maken van oa uitstrijkjes, longfunctiemetingen, bloeddrukcontroles, diabetescontroles, advisering en preventie en alle andere dagelijkse dingen die je in een huisartsenpraktijk kunt verwachten! Een heel leuke baan dus!
Poeh, mn grootste droom? Dat ik nog eens terug kan gaan naar Australië. Wat een geweldig mooi land. En dan dit keer met man en kinderen. Het liefst ging ik er wonen…
4. Waar geloof je in?
Ik geloof in eerlijkheid, liefde, vertrouwen. Hoe jammer is het dus dat de ‘wereld’ je vaak in de steek laat…
En net als Debbie geloof ik absoluut dat er meer is tussen hemel en aarde. Heb al zo veel bijzonders meegemaakt in mn leven, there has got to be more than this!!!
Een paar zijn heel belangrijk voor me, in moeilijke tijden leer je je vrienden kennen…
Te lang verhaal, maar in ieder geval niet van “Gilmore girls”
Hahaha, ik snauw te veel. Zodra ik mn mond open trek, klinkt iets al heel snel onaardig terwijl ik het echt niet onaardig bedoel.
Ik ben een emotionele vrouw, maar lijk uiterlijk vrij ‘koel’. In mn hoofd staat het echter nooit stil en kan ik me een ware stuiterbal voelen. Als ik het echt naar mn zin heb, ben ik uitbundig en volgens mij een tikkeltje druk
Hmmmm, beste boek zal zijn “De Rijstmoeder”. En “The deep end of the ocean.” Ongeloofelijk, je kind wordt ontvoerd, blijft jaren onvindbaar en blijkt uiteindelijk 4 straten verderop gewoond te hebben.
Hehe, ik loop het liefst op sneakers, maar dan wel vrouwelijke. Geen bakbeesten. Maar het varieërt nogal. Ik heb van alles in mn kast, van naaldhakken tot kisten. Hangt geheel af van mn stemming!
Ik ben nu 6,5 jaar getrouwd met Richard (37) en alweer 12 jaar samen. In 2001 werd Thom geboren en in 2006 Max. Op het moment ben ik zwanger van kindje nummer 3, een meisje dat begin maart verwacht wordt.
Ik werk al 8 jaar op een advocatenkantoor, sinds de geboorte van Thom alleen op maandag en dinsdag wat echt fijn is. Ik doe daar de debiteuren- en crediteurenadministratie. Af en toe denk ik wel eens “Is het dit nu?” qua werk dan maar dat weegt eigenlijk niet op tegen de leuke collega’s en baas die ik heb en hele goede omstandigheden (dicht bij huis, als 1 van de kids ziek is kan ik gewoon gaan zonder het te hoeven inhalen, in noodgeval kan ik Thom van school halen etc etc.).
Klinkt misschien erg afgezaagd, maar mijn grootste droom is dat mijn gezin gelukkig en gezond blijft en dat ik mijn kinderen een liefdevolle en stabiele jeugd kan geven.
4. Waar geloof je in?
Liefde.
En zoals ik al eerder las geloof ik absoluut dat er meer is tussen hemel en aarde. Heb ook een aantal dingen meegemaakt die niet meer toevallig zijn.
Dat zijn er meerdere. Mijn ouders en zus uiteraard, ook al loopt de relatie met mijn moeder op het moment wat stroefjes en mijn twee beste vriendinnen Mandy en Tessa. Kan me geen betere vriendinnen dan hun wensen.
Ik word vaak door de mensen om me heen Claudje genoemd.
Hmmmm…dat zijn er meer dan 1. :mrgreen: Maar wat echt wel anders zou kunnen is dat ik af en toe als een olifant door een porseleinkast dender :oops: . Dan wil ik iets zeggen maar komt er veel botter uit dan hoe ik het bedoel.
Ik ben iemand die emotioneel is, maak me vaak druk om kleine dingetjes en blijf er dan ook vaak in mijn hoofd mee zitten. Verder kan ik vrij wantrouwend zijn en kijk ik als ik mensen leer kennen eerst de kat uit boom waardoor ik vrij verlegen ben. Oja…ik ben ook erg opvliegend van aard.
Ik lees erg veel, zou het zo snel eerlijk gezegd niet weten. Ben op het moment bezig met de reeks van Harry Potter en die vind ik erg goed. Aanrader van Richard is trouwens “Haar naam was Sarah” van Titiana de Rosnay.
De beste film :think: ik vind een hoop films entertaining om naar te kijken maar de beste film, hmmm…tsja…ook vanalles eigenlijk. Ik vind Lord of the Rings erg goed en de film waar ik na heel veel keer kijken nog altijd vrij emotioneel van word is en blijft toch Schindlers List.
Het liefst laarzen met een hak en afgelopen zomer heb ik veel op platte ballerina’s gelopen.
Ik geef het stokje door aan M@lieke (Marieke). Zal haar een pb sturen.
Voel mij helemaal vereerd dat ik uitgenodigd ben :oops:
Ik ben al 8 jaar met mijn vriend…ehhh man (in Juli getrouwd en moet nog wennen aan mijn man)…Samen hebben wij een zoontje die in Feb alweer 2 wordt :inlove: Toen wij samen 5 jaar geleden gingen samen wonen, hebben we 2katten voor de gezelligheid in huis genomen.
Ik werk met veel plezier al 9 jaar in de kinderopvang.
Sinds de komst van de kleine ben ik 2dagen daar blijven werken en heb ik gekozen om er nog 2middagen oppas werk bij mensen thuis te doen.
Hmmm…mijn grootste droom, is eigenlijk al uitgekomen…
Mijn vriend heeft sinds deze maand een nieuwe baan, waardoor hij niet meer uitgezonden moet worden. Misschien dat ik wat minder kan gaan werken, zodat we voor een 2de kindje kunnen gaan.
4. Waar geloof je in?
In de liefde…
Mijn zusje…Ookal zien we elkaar niet dagelijks…Als er wat is, kunnen we altijd bij elkaar terecht…
Marieke was al in gebruik, kindjes op mijn werk noemen mij altijd Maliek,
vandaar.
Dat alles precies moet liggen zoals ik het wil hebben…Mijn man soort zich daar weleens aan, omdat ik heel de tijd alles weer netjes terug leg Ook ben ik erg van het plannen…Morgen gaat mijn man ons zoontje voor het eerst naar de gastouder brengen…Normaal doe ik dat. Overal liggen lijstjes wat hij niet moet vergeten. Luier tas staat al klaar met fruit en gesmeerd broodje pasta. Kleding ligt ook op de commode klaar. Dan weet ik zeker dat er niks verkeerd kan gaan.
Ik iemand die zich eerst ergens thuis moet voelen om me zelf te kunnen zijn. Veder kan ik goed luisteren, teveel inlevings vermogen, waardoor ik soms niet kan slapen door het gepieker over problemen van een ander.
Ik lees bijna nooit boeken…Vind tijdschriften heerlijk om door te bladeren, en ben dan dol op de bevallingsverhalen…
Film is triple x alleen omdat daar Vin Diesel in speelt :drool:
Ik loop heel het jaar op palladiums, neem mij steeds voor om ook winter schoenen te halen…Maar ze lopen zo lekker, dat ie staan te verstoffen in de kast.
Ik geef hem door aan Babbel (Crystal) zal haar een pb sturen…
Ik ben ehhh even rekenen… alweer 5 jaar samen met mijn man, Peter (25) waarvan we 21 november 2 jaar getrouwd zijn.
We hebben een dochtertje dat in Februari 2 wordt en een zoontje van 3 maanden.
Verder hebben we gezelschap van 2 katten en 2 muisjes.
Op het moment ben ik fulltime aan het moederen. Het is wel de bedoeling om ooit weer een studie op te pakken en parttime te gaan werken.
ehm mijn grootste droom op dit moment (m’n vorige droom is al uitgekomen :inlove: ) is om een goed diploma in m’n zak te hebben… Mijn 1e studie is na 5 jaar in de soep gelopen door omstandigheden en de studie daarna heb ik niet afgemaakt omdat ik mijn dochter niet kon achterlaten voor een stage van min. 3 dagen per week, ik voelde me daar niet goed bij. Dus ik heb behalve mijn havo geen diploma’s.
4. Waar geloof je in?
dat de mens van nature niet monogaam is :lol: Maar we proberen en kunnen het wel hoor
Verder geloof ik dat ons lot vastligt, er zijn alleen duizenden verschillende wegen om er te komen.
mogen het er ook 2 zijn? Mijn zus en mijn moeder. Zij zijn mijn beste vriendinnen. We kunnen altijd bij elkaar terecht en kunnen echt alles bij elkaar kwijt!
Babbel. Zo noemt mijn man me wel eens voor de grap. Omdat ik altijd precies op het moment dat hij wil slapen 's avonds in bed ronduit begin te kletsen/babbelen.
Dat ik een enorme chaoot ben. Ik kan nooit wat vinden. Ik vergeet 2 seconde later al waar ik iets gelaten had. Het huishouden verliep vast wat soepeler als ik wat meer gestructureerd was :roll: .
druk van binnen, kalm van buiten. Emotioneel en vasthoudend. Als ik met een probleem zit kan ik het niet loslaten totdat het is opgelost en helaas is dat niet altijd mogelijk. Ik wil altijd iedereen tevreden en te vriend houden en cijfer mezelf daar wel eens voor weg.
De boeken van Robin Hobb!! echt steengoed! De stam van de holebeer vond ik ook geweldig.
Favo film… ehm how to lose a guy in 10 days. Die film werkt altijd ontzettend op m’n lachspieren.
sinds mijn zwangerschappen eigenlijk alleen nog maar schoenen met platte zolen. Ik heb wel schoenen met hakken maar die staan te verstoffen.
Dan maar iets minder netjes maar wel heel comfortabel!
ik geef het stokje door aan Chrissy… of is die al geweest?? ik zal haar even een pb sturen.
Wat leuk is dit! Ik kom nooit bij ‘‘voorstellen’’, heb ik toch heel wat gemist!
Ik ben nu 3,5 jaar samen met de love-of-my-live, soms luisterend naar de oerhollandse naam Bram. En alle andere momenten doet 'ie gewoon net of 'ie niks hoort :mrgreen: In juni waren we 2 jaar getrouwd. We hebben er vaart achter gezet, want Bo is 10 weken na onze trouwdag geboren. Kleine Nikkie is nu 3,5 maand (wat gaat het snehel…)
Ik geniet van mijn een-na-laatste week verlof…Daarna ga ik weer aan de slag als docent recreatie-en gezelschapsdieren op een agrarische lerarenopleiding.
Tja, da’s een goeie…Ik ben namelijk nu op een punt in mijn leven dat ik zò stikgelukkig ben…dat ik eigenlijk geen dromen meer heb. Ik vind het hartstikke luxe dat ik dat kan zeggen. De enige droom is dat dit zo nog jaaaaaaaren blijft!
4. Waar geloof je in?
Ik geloof in G o d. Ik geloof in mezelf en mijn gezin.
Mijn vader en mijn broer. Met mijn vader kan ik uren praten. Ook kunnen we heel goed samenwerken (ik moest weer zo nodig een huis met veel achterstallig onderhoud kopen…) terwijl we eigenlijk allebei niet de meest makkelijke mensen zijn. Misschien juist wel daardoor. Met mijn broer heb ik van jongsaf aan een klik. Als er stront aan de knikker is in mijn leven, dan ren ik altijd het hardste naar hem.
Mijn doopnaam is Christine en ik word thuis altijd Chris genoemd.
Ehm…volgens Bram dat ik altijd wil dat alles op mijn manier gaat. (Maar ik weet het toch ook het beste??!)
Jeetje, omschrijf jezelf maar eens in een paar woorden. Ik ben vooral een emotioneel typje, ik laat me erg leiden door mijn gevoel. Op momenten dat ik sterk in mijn schoenen sta, is dat erg fijn, ik kan dan goed bij mezelf blijven. Maar soms laat ik me ook erg meeslepen en zie ik dingen snel donker in.
Films heb ik niet zoveel mee. Boeken? Ik verslind ze. Ik lees vooral thrillers en romans. Verschillende schrijvers waar ik gek van ben: Adam Armstrond, Willem Elsschot en John Grisham.
Heel verschillend, maar op echt hoge hakken zul je mij nooit zien. Dat lijkt me gewoon helemaal niet lekker lopen.
Ik en Rinse zijn inmiddels bijna 7 jaar samen en ruim 2 jaar getrouwd. Vorig jaar zijn we mama en papa geworden van ons vlinderkindje Jelte* en dit jaar zijn we nogmaals mama en papa geworden van Tejo.
Sinds 1 november ben ik gestopt met werken en ga ik mij voor 100% (of meer) op het moederschap storten. Daarvoor werkte ik in de ICT. Ooit begonnen als service engeneer (repareren, installeren, verhuizen etc van computers ed) en als laatste rapportages gemaakt vanuit een systeem waarin alle incidenten (storingen) en changes (aanvragen) worden geregistreerd.
Het was, het krijgen van kinderen. Als mijn lichaam er klaar voor is (voorlopig even niet, want “2 jaar� zwanger zijn was niet echt verstandig) dan willen we graag nog een kind.
Maar daarbuiten, wat het vroeger altijd was, alles van de wereld willen zien. Ik zou op het moment alleen niet weten hoe ik dat zou willen doen met een kind, dus die droom staat op een laag pitje.
4. Waar geloof je in?
Voornamelijk in mezelf. En bijgelovig ben ik alleen als het van pas komt.
Ik vind dat wel erg moeilijk te kiezen, vooral omdat er “buiten je gezin� staat. Zonder mijn man zou ik echt niet weten waar ik sta. Daarom houd ik het maar op mijn moeder.
Ooit moet je een nickname bedenken en ik wilde niet gewoon voluit mijn naam “Evelien�. Of die was al in gebruik dat kan ook. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb ooit een zonnetje als ketting van mijn vader gekregen. Ik ben namelijk het zonnetje in huis. Op de site waar ik mij toen aanmelde was: Zonnetje; zon; Sun; Sunshine allemaal al in gebruik. Zonneschijn nog niet en dat is het toen geworden. En die kon ik hier ook gebruiken.
Het eerste wat in mij opkomt (want ik heb natuurlijk geen irritante gewoontes) is hoe ik mijn neus “afveeg� (bv als hij jeukt) met mijn hand. Van onder naar boven. Rinse vind dat maar raar en maakt er regelmatig een opmerking over.
Ik ben een ras-echte gevoelsmens. Als iets niet goed voelt doe ik het niet. Verder kijk ik dingen eerst van een afstandje aan.
Beste boek of film. Jeetje ik weet zo snel niet eens meer welke de laatste is geweest. Dat zal dan ook wel niet de beste film en/of boek zijn geweest. :mrgreen:
Op het moment gympies of platte nette schoenen. Sinds mijn 1e zwangerschap kan ik totaal niet meer op hakken lopen.
Marino en ik zijn 5,5 jaar samen (niet getrouwd), we hebben 3 zonen, een engeltje Robbe :vlinder: (4 juli 2004), Broes (23 juni 2005) en Senne (13 september 2006).
En er komt in juni een 4e kindje bij! :inlove:
Ik ben een hele tijd verkoopster geweest in een warenhuis, maar ben dus al veel zwanger geweest en bij iedere zwangerschap zat ik thuis om te rusten.
Getrouwd met Rene (35) en twee kinderen Stijn van 2 en Guusje van bijna een jaar. Verder hebben wij twee honden (shar-pei’s), een kater en ongeveer 20 vissen.
Wat voor werk doe je?
Ik ben verpleegkudige en werk als avond/nacht/ weekend hoofd in een verpleeghuis. Als mijn man werkt ben ik vrij en andersom. Heel gezellig :liar:
Wat is je grootste droom?
Ik zou graag ergens op een klein boederijtje willen wonen met wat beesten erbij en nog een keer als de kinderen wat groter zijn naar Costa Rica willen.
Waar geloof je in?
Ik geloof dat alles uiteindelijk wel goed komt.
Welk persoon buiten je gezin is heel belangrijk voor je?
Nou das niet moeilijk; mijn moeder, ik zou niet zonder haar kunnen.
En mijn beste vriendin maar das eigenlijk onderhand een deel van ons gezin.
Waar komt je nickname vandaan?
Heb ik niet.
7.Wat is je meest irritante gewoonte?
Ik ben wat betreft de kinderen en controll freak.
Wat voor type mens ben je?
Ik ben erg opgeruimd, bijna altijd vrolijk en wil altijd het beste in de mensen zien. Verder heb ik een hekel aan ruzie.
Beste boek? film?
Ik heb geeb geduld om films te kijken dus heb ook geen favoriet.
Boeken lees ik veel dus heb meerdere favorieten maar nu een mooi boek van laatst is de vliegeraar.
Welke schoenen draag je het liefst?
Ik heb heeeeeeeeeeeeeele oude diesel gympen die ze bij het leger des heils niet eens meer willen maar ik woon erin.