De etiquette rondom vriendenboekjes?

Het vriendenboekje is weer terug! J. is blij :thumbup:

:thumbup:

@D. wrote:

Het vriendenboekje is weer terug! J. is blij :thumbup:




:thumbup:

Nou super… :thumbup: heeft er lang op moeten wachten, maar gelukkig is ie weer terug en hoeft ie daar niet meer heen.

@Debke wrote:

@Sophia wrote:
@knollie1 wrote:
maar laten jullie het jullie kind niet zelf doen



ik vind het juist leuk als het door het kind wordt gemaakt ingevuld




Ik vul het samen met hem in…zijn naam schrijft hij zelf. De antwoorden komen ook van hem.




Hier idem




Hier ook. En soms wilt Damian zijn eigen naam niet schrijven (hij zit sinds november op school) Dan doe ik dat gewoon. Hij wilt wel altijd de stickertjes zelf plakken.



3 weken vind ik ook lang. Althans, ik heb er ook eentje bijna 3 weken hier gehad, maar dat kwam omdat de voorjaarsvakantie van 2 weken er tussen zat. Ik probeer altijd om op de woensdag of vrijdagmiddag samen in te vullen, zodat hij weer terug kan.



Het boekje van Damian ben ik sinds december al “kwijt” zo nu en dan zie ik hem voorbij schuiven, maar Damian geeft hem vaak meteen weer door. Ik heb nu ook tegen hem gezegd dat als hij hem terug krijgt, dat hij hem dan aan mij moest geven. Dat we dan samen eens gaan lezen wat er nou allemaal in staat :lol:

we vullen hem ook samen in… naam doet hij zelf en verder schrijven wij wat hij zegt.

er staat ook wel eens voor in een boekje dat ze niet willen dat het kind zelf schrijft. bij ons heeft 1 kindje zelf geschreven. beginnend schrijver… heel slordig en gewoon niet te lezen. dan denk ik… laat dan een kind niet zelf schrijven.



meestal binnen een paar dagen terug. 1x duurde het heel lang. J.ens had al een aantal keren gevraagt aan het jongetje. hij was hem kwijt zei hij. toen briefje meegegeven naar de juf en die heeft het aangekaart bij de ouders en met 2 dagen was het boekje erweer. samen met nog 3 andere boekjes… hadden een hele verzameling thuis… :roll:

Hier vandaag via dochter van 4 het 1e boekje binnen…heb zelf meteen op het prikbord geschreven dat we die straks gaan invullen/schrijven/kleuren…en morgen meenemen, omdat het vanaf vrijdag 2 weken vakantie is.



Van dochter van inmiddels 10 weet ik dat we 3 boekjes ‘achterovergedrukt’ hebben…jaren terug toen we gingen verhuizen verdwenen die van de ene naar de andere plek, via haar kamer weer ergens anders, in een verhuisdoos…en pas na een jaar of zo dat we hier woonden kwamen die weer naar boven… :oops: Gekke is dat de 3 kindjes of hun ouders er zelf nooit naar gevraagd hebben…

Ik heb een nieuwe gekocht voor mijn dochter.

De oude is nog niet vol, maar was ook ineens weg op school en ze wist niet meer aan wie ze hem had gegeven.

Er staat nog van alle kinderen en de juf van de andere school in en ik zou het zo jammer vinden als ze hem kwijtraakt.

Uiteindelijk na 2.5 week weer terug en ik heb gelijk een andere gekocht en deze opgeborgen…kan ie ook niet kwijtraken :mrgreen:

Ik ben echt een ramp met vriendenboekjes, gelukkig leeft het hier op school nog niet heel erg.

Hier de eerste inmiddels ook binnen (wat me er meteen aan deed denken dat dochterlief er zelf nog geen heeft) en ik moest meteen aan dit topic denken. :mrgreen: J. heeft hem niet zelf ingevuld, want ze kan nog niet schrijven, ik heb de vragen aan haar gesteld en haar antwoorden ingevuld. Hij kan wel pas na een week terug ivm alle vrije dagen… Heb hem maar in haar schooltas gestopt, kunnen we hem ook niet vergeten.