Hoi allemaal
Ik hoop dat er nog een plekje is voor mij om mee te schrijven en mee te rammelen.
Ik ben Karika, net 26, moeder van 2 geweldige knullen en aan het rammelen voor een derde.
Waarom ik nog rammel en nog niet aan klussen ben is dat ik nu een opleiding volg die nu nog 2 jaar duurt en waar ik veel stage en naar school moet. Maar er zit ruimte in het schema voor een derde kindje. Maar we moeten er nog wel even voor gaan zitten en nadenken over het hoe en wat en wanneer. Er zal namelijk veel werk op mijn schouders neerkomen en ik heb nu al vertraging opgelopen daarom duurt het nog 2 jaar ipv 1,5. Maar dat is te overzien.
Maar ik wil graag wel meerammelen en hopenlijk in juni/juli voor een derde gaan. Iig gaat volgende week m’n spiraal eruit.
:dance: :dance: Een juli stopper erbij.
Welkom tantekaatje, en alvast veel voorpret.
Binnenkort open ik denk ik een juli stopper topic, schrijf je mee?
Welkom Karika, er is hier altijd plaats
@Lotte wrote:
Binnenkort open ik denk ik een juli stopper topic, schrijf je mee?
:lol: :lol: :mrgreen:
Ik zit al over een mei topic te peinzen maar durf nog niet zo goed :shifty:
Ik ga wel meeschrijven als we dan er echt voor gaan. maar nu nog even hier.
Mei kan al wel, want we hebben ook al maart/april stoppers :lol:
En als jij een mei topic opent, wordt het voor mij makkelijker om een juli topic te openen :mrgreen:
Hier ook geen haast hoor… Heb alle geduld! :liar:
Oh mijn antwoord werd vet laat geplaatst :shock: was nog als reactie op Meggie
Welkom tantekaatje, een leeftijds genootje
@Lotte wrote:
Mei kan al wel, want we hebben ook al maart/april stoppers :lol:
En als jij een mei topic opent, wordt het voor mij makkelijker om een juli topic te openen :mrgreen:
hihi :lol: :lol:
Welkom tantekaatje/Karika!
Hoe meer zielen hoe meer gerammel
Ik heb geen zin om te werken hahaha. Maar ja mag niet zeuren met 2 dagen werken in de week. Ben benieuwd wat de dag me morgen weer gaat brengen
Weinig kok-en dus komende dagen want ik lig in de avonden dan voor pampus!
Ik zit te bedenken of ik stiekem toch ook niet al een juli-stopper wil worden. Ik ben alleen erg bang dat als het wel direct raak is ik dus kotsmisselijk en doodmoe op vakantie ben. En aangezien ik dat nou ook weer niet wil…
Mijn schoonouders gaan namelijk mee op vakantie dus het klussen is dan denk ik toch lastiger haha.
Maar goed dan moet ik wel weer eerst eens ongesteld worden :evil: zit nu op dag 46… meer mensen die dat herkennen van een onregelmatige cyclus?
Nou moet nu naar bed want het is weer vroeg dag morgen!
Nou de MEI topic staat er hoor :oops: :oops: :mrgreen:
:lol: :lol:
Goed zo Chelleke. :mrgreen:
Ik wacht nog heel even af, maar over niet al te lange tijd komt er wat mij betreft een juli topic
Hallo Meiden,
Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen. Ben zo druk op het moment.
Ja nog 2 maanden en dan mogen we beginnen. Ik ga vrijdag alvast tabletten met foliumzuur halen om daar alvast mee te beginnen. Hebben jullie soms ervaring welke juist zijn. Er zijn er nu zoveel.
Heb helaas ook nog een minder puntje. Op mijn huidige werk is te weinig werk voor mij in de 4 dagen dat ik werk. Mijn baas heeft aangegeven dan ik voor 2 dagen iets anders moet zoeken. Nu mijn dilemma… als ik bij een nieuwe baas ga werken doe ik dat full-time en niet 2 dagen hier en de andere 2 dagen ergens anders. Maar bij mijn huidige functie heb ik een vast contract (erg handig als je aan kinderen wilt beginnen). ALs ik nu opstap en ergens anders aan de slag ga, moet ik dan mijn kinderwens uitstellen . Of mag een bedrijf mij niet ontslaan als ik binnen een bepaalde tijd zwanger raak??
pfff zoveel vragen op dit moment?
Ik hoop dat ik jullie er niet mee verveel. :oops:
Groetjes Fran
joehoe! ik leef ook nog hoor
heb een aantal dagen weinig kunnen slapen omdat tygo 2 uur snachts klaarwakker was en echt super boos werd als ik dan in bed lied
mijn god ik wist niet wat me overkwam :shock:
nu had ik gister enorme koppijn en ik moest ook nog eens een toets inhalen op school… dus mijn hoofd stond op uitbarsten
met veel pijn en moeite 2 zorgplannen opgesteld … kon gewoon niet meer nadenken
en toen ik thuis kwam toch tygo op het hart gedrukt dat ie vannacht weer door moest slapen omdat mama heel erg moe was en er geen 3de slapeloze nacht meer aan kon.
heb hem om 20:00 uur naar bed gebracht en ben zelf kort daarna op de bank in slaap gevallen en om 7 uur weer wakker geworden
dus ik voel me als herboren
@ Fran: een werkgever mag je niet ontslaan omdat je zwanger wilt worden en je hoefd ook helemaaaaal niet te melden dat je uberhaupt een kinderwens hebt … zelfs als je zwanger bent hoef je dit niet te melden tijdens een solicitatie
een werkgever hoefd pas 12 wkn voor de uitgerekende datum te weten dat je zwanger bent (als het dan niet al te zien is :mrgreen: ) en dat hoeven ze dan alleen maar te weten zodat ze je zwangerschaps verlof kunnen aanvragen.
en ook dan mogen ze je niet ontslaan… dit is bij wet verboden
op ARBEIDSRECHTER (met wat ervoor en erachter ) kun je online alles lezen over zwangerschapsverlof etc en rechten en plichten van zowel je werkgever en jij als werknemer
We zijn net terug van het consultatiebureau.
Alles weer goed met Damian en hij doet het ook heel goed.
Zijn gewicht en lengte waren ook super:
02-02-2009: 9800 gr 73,0 cm en zijn hoofdje 46,2 cm
26-03-2009: 10380 gr 75,4 cm en zijn hoofdje 47.1 cm
Hij kan sinds een week handje klappen, tot staan optrekken en kruipen.
Even een sprongetje gemaakt dus
Hij heeft ook weer zijn prikjes gehad. Hij mocht nu lekker bij mama op schoot blijven zitten.
De eerste prik was prima, 2e prikje was wat gemener maar was maar heel even een klein kikje van Damian.
Daarna kan hij weer vrolijk lachen naar de arts. :inlove:
We moesten namelijk ook nog even naar de arts, Damian zijn ogen na laten kijken. Wij vinden namelijk dat hij een beetje loenst.
Zijn rechter oogje is ook wat kleiner (overblijfsel van zijn scheve koppie).
We zijn nu doorgestuurd naar de oogarts.
Het hoeft niet perse iets te zijn maar omdat ik oog heel erg heb geloenst moet hij toch even nagekeken worden.
Altijd goed toch?
Nouja verder zijn we allemaal dik tevreden :inlove:
Zijn groeicurve:
http://www.koolwaaij.nl/groei/mijnpagina.aspx?id=a573f020
@ poeizie
Fijn dat je je al herboren voeld :dance:
@ Fran
:hug: :hug:
Ik slik altijd al foliumzuur vanwege medicijn gebruik
Ik moet ie trouwens wel stoppen omdat het te veel is en dan neem ik gewoon vitaal zwanger van de tr*kpleister, daar moet voldoende inzitten
Fran, je moet je kinderwens niet uit gaan stellen omdat je bang bent dat je nieuwe werkgever je misschien zal ontslaan als je snel zwanger bent.
Zelf ben ik in februari met een neiuwe baan begonnen, en we gaan vanaf juli gewoon voor een 2e kindje.
Je weet tenslotte nooit hoe lang het duurt voordat je zwanger bent.
voor Damian.
Je groeit goed hoor.
En wat flink dat je niet moest huilen met de prikjes.
Hoi dames,
ben even een lange tijd niet meer geweest zeg! :oops:
Het wachten is nu bijna voorbij voor ons. Deze ronde nog even afwachten en dan gaan we ervoor. Tenminste… als mijn rug het toelaat want die is nog even flink pijnlijk. Ben er de afgelopen tijd al 3x doorheen gegaan en ben nu aan de spierverslappers, paracetamol en loop bij een cesartherapeut. Ik mag wel gewoon zwanger worden hoor maar ik moet natuurlijk even goed nadenken wat ik zelf wil. Baal er wel van want eigenlijk wil ik nog liever gisteren zwanger zijn dan morgen.
Hoe is het met iedereen hier?
Lotte, misschien idd nog ietsjes te vroeg voor een juli-topic maar aan de andere kant… misschien zijn er meer dames op het forum aan het wachten op dat topic? In ons april-topic zijn we inmiddels met z’n zevenen. Maart heeft zich trouwens bij ons aangesloten. Dat waren er maar 2 :mrgreen:
Chelleke, fijn dat Damian weer goedgekeurd is. Wat een kanjer met zijn prikjes zeg! Goed gegroeid zie ik? Mats heeft hem trouwens ingehaald :shock: maar ik heb dan ook wel een heel GROOT kind :mrgreen: Ben benieuwd wat de oogarts zegt. Heeft Damian een helmpje gehad om zijn hoofdje weer recht te maken?
Ik wacht toch nog maar eventjes denk ik