DE dressing

Volgens mij maakt iedereen zijn/haar dressing volgens eigen recept. Wat is jullie succesrecept voor een lekkere dressing?

Ik maak meestal honing/mosterd-dressing

  • 1 eetlepel honing
  • 1 eetlepel mosterd
  • 5 eetlepels olie
  • beetje peper
  • half teentje knoflook



    En ik ben ook benieuwd welke dressing jullie bij komkommersalade maken, want daar ga ik altijd de mist in :mrgreen:

Peper, zout, azijn en olijfolie voor sla en tomatensalade ed.



Thousand islands uit een potje voor maaltijdsalade met gerookte kip…

@ Suuus,



bij mij mislukt dat nou echt altijd :oops:

welke mosterd gebruik je ? Wij hebben namelijk altijd pikante

zonder pitjes.



wat doe ik verkeerd hihi

Ik gebruik steeds andere mosterd, met pitjes of zonder maakt niet uit. Enige wat hier in het begin wel eens misging, is dat ik niet lang genoeg doorklopte en dan wordt het dus een viezige substantie. Je moet echt een minuut of 3 kloppen. Of is het bij jou de smaak die je niet lekker vindt?

nee dat is op zich wel oké :mrgreen:

Alleen het is niet een dunniggoedje maar meer dik

en heel donker geel…

dus om door de sla te doen is het te dik zeg maar.

voor komkomersalade doe ik

azijn citroen olie en een schepje suiker :drool: en dan lekker je komkommer in weken!!!

ow en voor de gewone salade neem ik gewoon een fles hahaha…

Wij gebruiken het zo weinig…En lusten veelal ook niet alles…

voor sla doe ik altijd 2 delen olijfolie, 1 deel balsamicoazijn, zout, peper en suiker en dan goed schudden.



groetjes Suzanne

@suzanne26 wrote:

voor sla doe ik altijd 2 delen olijfolie, 1 deel balsamicoazijn, zout, peper en suiker en dan goed schudden.



groetjes Suzanne




Die is lekkerrrr :drool:



Doe ik hier ook erg vaak

@nachtvliinder wrote:

voor komkomersalade doe ik

azijn citroen olie en een schepje suiker :drool: en dan lekker je komkommer in weken!!!






Voor de komkommer doe ik het ook zo precies

Ik heb de mosterd vinaigrette van Aldi en daar doe ik honig door. :drool: Die gaat over de salades en daar laat ik ook de komkommer in weken. Dan is alles zo op! :mrgreen: Kids zeuren er hier gewoon om :lol:

Ok, lach me niet uit, maar ik vind dit dus lekker door de sla; slagroomdressing. Jaaaaaaaaaaaaaaaren geleden eens gehoord op de radio van iemand die in Oostenrijk op vakantie was geweest, dat had gegeten en op zoek was naar het recept. Als fervent slagroomliefhebster opgeschreven en nooit meer vergeten:



slagroom kloppen, evt. met wat suiker (zoals ik doe)

naar believen citroensap en azijn en peper aan toevoegen, goed blijven roeren, anders krijg je klonten.



Mjammie.

ik maak altijd zure komkommers (dochter vind dit erg lekker)



azijn peper zout en suiker en dan je komkommer met de kaasschaaf kleinmaken er lekker in laten weken.



e ndan hoor ik eline al roepen komkommer kommaar!!!



voor dressing neem ik altijd kant en klare flesjes van de aldi !geloof niet dat ze ze nog hebben alleen laaste keer zag ik ze niet meer!

:?

@Madre wrote:

Peper, zout, azijn en olijfolie voor sla en tomatensalade ed.





Wij ook.. :angel:

@faizaa wrote:

@Madre wrote:
Peper, zout, azijn en olijfolie voor sla en tomatensalade ed.





Wij ook.. :angel:


Hier ook!

Soms honingmosterd....

Ik maak mijn dressing altijd van goede extra virgine olijfolie, beetje walnootolie, witte balsamico-azijn en versgemalen zout en peper.

@suzanne26 wrote:

voor sla doe ik altijd 2 delen olijfolie, 1 deel balsamicoazijn, zout, peper en suiker en dan goed schudden.



groetjes Suzanne
Die ik ook…en dan soms een beetje mayo erbij.

En altijd een beetje mosterd erbij.

olie (van de feta uit een potje), suiker, limoen, peper en zout.



Ik vind met limoen lekkerder als met azijn.







zoete chilisaus, citroen, suiker, zout , peper en veeeel koriander.



Koriander is altijd lekker trouwens vind ik :mrgreen: .

En balsamicoazijn heb ik dus nog steeds NIET leren waarderen! :snooty:

theelepel mosterd, 2 delen lekkere olijfolie en 1 deel azijn (kruiden, balsamico oid) theelepel bruchetta en dat even schudden/roeren!

5 lepels mayonaise

2 tenen knoflook

meer niet. :mrgreen: