Hoi, ik ben benieuwd bij wie de box nog staat, en dan vooral of er nog gebruik van wordt gemaakt…
Mijn meiske vind het niet erg om in de box te zitten, lekker te spelen als ik boven bezig ben… Van “iedereen” om me heen hoor ik: nu nog in de box??
Wat vinden jullie ervan??
denk dat het helemaal aan het kindje zelf ligt.
Ik had mijn box er al ver voor een jaar uit. Mijn zoontje lag bijna altijd op een kleed op de grond, en met 3 maanden rolde hij al de hele kamer door. De box vond hij verschrikkelijk en hij huilde dan ook alles bij elkaar als hij er in moest. Denk dat ik hem ongeveer tot 9 maanden heb gebruikt voor als ik naar de wc moest, en daarna ging hij eruit, traphekje voor de trap en kon hij in de gang blijven als ik naar de wc moest.
Ben nu bijna uitgerekend van de tweede maar kan me zeker voorstellen dat de box nu langer blijft staan al is het alleen maar voor de tweede om een eigen plekje te hebben.
Mijn zus haar zoontje zit er nu met dik 2 jaar ook nog in en vind het ook heerlijk. Zoontje van mijn schoonzusje tot dik 3 jaar, vond het heerlijk om daar rustig boekjes te lezen enzovoort.
Dus als je kindje het lekker vind zou ik het lekker zo laten
Ik had de box er al uit voordat Sem 1 jaar was.
Reden: hij wou er niet in, en het was een opslagplaats voor speelgoed geworden.
Maar als Sem er nog wel in had gewild dan bleef hij uiteraard ook zo lang staan zoals bij jullie
hier was mischa 14 maanden toen de box eruit ging, maar ook meer omdat wij de ruimte terug wilden. Kleine woonkamer, en mischa wou er toch niet echt meer in.
Maar als jou dochter er nog wel in wil af en toe geef ik je groot gelijk hoor.
Bij ons ging de box ook net na de 1e verjaardag eruit, scheelde ruimte en Rivano werd hysterisch omdat ie wilde kruipen en de ruimte in de box dus te klein vond
Hier staat de box ook nog hoor. Firyel is altijd vrij druk aan het spelen en om haar soms wat rust te gunnen (en mezelf ook ) gaat ze vaak 's morgens nog even in de box en soms ook als ik 's middags sta te koken. Soms wil ze er na een half uurtje uit en sons zit ze zo nog 1,5 ur lekker te spelen. Ook makkelijk als ik even naar boven moet of ga douchen.
Groetjes,
Toensie
OK… ik lees het al… Nergens wat van aantrekken zolang ze er lekker in wil… Sommige mensen deden het net overkomen dat het zielig is, een kind van bijna 2 nog in de box… :roll: Bedankt!
Noa heeft er tot 18 maanden nog iedere ochtend ingezeten. Op het laatst zette ik dan wel de tv erbij aan, anders wilde ze niet erg meer. Ik heb de box nog best wel gemist toen 'ie net weg was, hoor, maar zonder box wende gelukkig ook wel weer snel.
Als je dochter het zelf nog prima vindt erin, dan zou ik hem nog lekker laten staan!
Hier staat de box ook nog steeds hoor. En Kimberly gaat er gewoon in als ik naar de wc moet, boven een wasje moet draaien of als ik ga koken.
Soms onder flink protest, maar hoe rot dit ook over komt: ik ben baas en niet zij.
Als ik haar rond laat lopen tijdens het koken, komt ze geheid bij me in de keuken. Als ik de aardappels sta af te gieten is dat super interessant.
Ik moet er niet aan denken dat er een druppel kokend water op haar spat.
Als ik boven ben of op de wc moet ik er niet aandenken dat ze 1 van onze 3 katten zeer doet en dat die dan uithaalt.
Dus MOCHT ze protesteren als ze in de box gaat, dan leid ik haar af met een speelgoedje en 'smorgens krijgt ze haar koekje in de box en ziet het dus als een fijne plaats met speelgoed en 'smorgens dus wat lekkers.
Alles bij elkaar zit ze dus rond de 2 a 3 uur per dag in de box en kan verder lekker in de kamer en in de keuken rond sjouwen.
Ik krijg ook regelmatig commentaar, maar dit moet je gewoon 1 oor in en t ander oor weer uit laten gaan hoor!
Het is ook een punt van rust hier en dat hebben kinderen ook nodig, onze dochter tenminste wel.
hier tot 18 maand, toen wilde ze echt niet meer, ik had zelf ook zoiets van als ik het tot 18 maand kan motiveren, dan ben ik blij.
dus als ze wil :thumbup:
lekker toch die box!!
zo hem lekker laten staan en gebruiken als het naar beide tevredenheid is hoor!
hier geen box meer sins benthe 13 maanden was
hier staat geen box meer. bij mijn buren staat de box ook nog jongetje is net zo oud als levi en vind het ook prettig.
maar zolang je kindje het prettig vind in de box lekker laten gaan.
het is niet alleen leuk voor haar maar ook voor jou, je kan dan ff lekker je gang gaan.
Stein vond tot een maand of 20 de box echt fijn.
Het was zijn rustpuntje in de dag.
Als ik hem er niet inzette klom hij er rond een uurtje of 10 zelf een half uurtje in. Hij genoot er echt van.
Het was van de een op de andere dag over…vond ik best jammer :mrgreen:
hoi hoi,
Bij ons is de box met de verhuizing (vorige week) op de zolder gegaan… Colin ging er toch niet meer in, dus vond het ook niet meer nodig om m neer te zetten.
Maarre… Als je kindje er nog wel in wil, gewoon laten staan, hoor!
liefs
daffie
hier is de box al een aantal week weg… hij zat er toch nooit in… en we hebben geen grote kamer dus hij stond alleen maar in de weg…
Hier wordt de box nog elke dag gebruikt.
Heerlijk even mijn handen vrij.
Is wel grappig, want toen Nienke 10 maanden was, wilde ze niet meer in de box, maar nu zie je maar weer, de ene kind is de andere niet.
heb de box er vorige maand uitgedaan nadat hij hier ruim een half jaar werkloos in huis had gestaan… wat een ruimte, en daan zat er toch echt allang niet meer in!
Hier gebruiken we de box 's ochtends, hij zit er dan eventjes in (al staat hij meer tussen de spijlen door naar me te kijken) als ik m’n rondje schoonmaken doe.
We hebben twee katten (geërfd, vandaar dat huis er niet op ingericht is ) en hoogpolige vloerbedekking, dus iedere ochtend is het haren enzo stofzuigen. Dan wil ik hem niet rond hebben kruipen.
Ook al vindt hij het niet altijd leuk, wat iemand hierboven ook schrijft: ikke baas en mama’s hebben haast altijd een goede reden om iets te besluiten, ook al vindt kindje dat even niet leuk. Als hij gaat jengelen dan is het jammer, dan ben ik nog even langer bezig.
Is hij rustig en lief, dan mag hij eruit. Ik wissel het speelgoed regelmatig en hij vindt altijd wel wat interessants.
Ik zal wel streng zijn of teveel naar opvoedprogramma’s gekeken hebben :oops:.