OK, de: bij-elkaar-speel-etiquette: moet ik verwachten van Sascha dat ze dan ook echt de hele tijd met het jongetje (uit groep 2, dus een jaar ouder) blijft spelen? Of is het normaal dat ze ook een beetje hun eigen weg gaan? Ze hebben nu net een treinbaan gebouwd en nu is Sascha zich weer op Senna aan het richten terwijl M. zelf bij de speelgoed kast speelt. Wat is normaal op die leeftijd? Moet ik Sascha hierop aanspreken? Ik heb wel al tegen haar gezegd dat als er een kindje met haar mee naar huis gaat om te spelen ze dan ook wél met dat kindje moet gaan spelen en dat het anders gewoon niet meer mag…
Ik denk dat ik ze dadelijk maar samen aan een spelletje zet ofzo…
niet sappel om maken ik heb er hier soms 5 die NIET met elkaar spelen en ik maak me er echt niet druk om hoor .
lekker laten gaan dus :thumbup:
Ik werk als gastouder en dus weet ik dat ze niet altijd met elkaar spelen en dat vind ik ook niet zo erg omdat Sáscha daar neit voor heeft gekozen. Maar als ze dan BEWUST een playdate afspreekt mag/kan ik dan van Sascha verwachten dat ze wel de áándacht voor haar vriendje/vriendinnetje heeft? Of is het normaal dat ze dan toch een beetje hun eigen weggetje gaan?
Ze is 4 jaar zie ik… Ze kunnen zich nog niet eens zolang op hetzelfde concentreren, dus ook niet op hun vriendjes. Hier wordt ook vollop samen en dan weer apart gespeeld. Ik maak me enkel druk over de puinhoop :mrgreen: :mrgreen:
Als ze echt zelf afspreken verwacht ik inderdaad ook wel van de kinderen dat ze samen spelen, ook al zijn ze nog maar 4 jaar. Eigenlijk geeft dat nooit problemen. Soms alleen bemiddelen in wat ze dan precies willen gaan doen. Wil de een een spelletje en de andere buiten op de trampoline. Dan stel ik voor om bijvoorbeeld eerst even een spelletje te doen en dan daarna samen nog butien op de trampoline. Iets in die trant. Maar ik verwacht inderdaad wel dat ze dan iets samen gaan doen.