De appel wordt bruin

Als ik appel klaar maak voor de kids, kook ik ze eerst en pureer ze daarna pas. Meteen 6 appels tegelijk, zodat ik de hele handel in kan vriezen.

En dan wordt het ook niet bruin.

Maar nu had ik geen voorraadje meer, dus ik dacht; schil een appeltje en pureer hem direct. Geef ik het meteen. Maar het resultaat was een bruin prutje :sick:

Nu schijn je dat wel te kunnen geven, maar ik heb het toch weg gegooid, vond het zelf vies smaken en het zag er ook goor uit.

Hoe doen jullie dat nou? Ik weet op het kdv dat ze het ook elke dag vers maken. Dan wordt het toch ook bruin? Of is er een goeie tip om een verse appel te pureren die niet bruin wordt?

mijn moeder doet altijd klein beetje citroen erbij als ze bijv fruitbowl maakt met verse fruit. Maar ik weet niet of dat mag met kleintjes.

Aan de vele reacties te zien is er tegenwoordig niemand die het vers maakt :lol: :lol:

He Becca,

wij maken op kdv ook gewoon zo fruit. Maar vaak met iets anders erdoor.

Het wordt wel bruin maar de kindjes eten het lekker op. Dus gewoon lekker aan de twins geven
!

Ook zo bruin?

Ik moet zeggen dat ik het niet zo’n fris idee vind.

Aan de mannen geven ze puur appel, er mag nog niks anders door, maar ik vind de smaak ook echt niet lekker als het bruin is.

Gooi er dan een heel klein beetje citroensap over tegen het verkleuren.

Of mogen ze dat ook (nog) niet hebben???

Maar de bruinverkleurde appel mogen ze best wel hebben hoor. En dat smaakt ook gewoon naar appel. Gewoon pureren en gelijk geven

Ik zal me er over heen moeten zetten denk ik :wink:

Grappige is, als je eerst de kook er even overheen gooit,(of effe in de ping) het niet bruin wordt als je het pureert.

Dan moet je dat maar gewoon doen!!!

Probleem opgelost!

Is normaal hoor.

Ik maakte het ook altijd vers voor Lucas en idd de appel word bruin. :wink:

Hier geef ik het gewoon, niks slechts aan hoor. :wink:

Bec, bij mij werd/wordt het ook wel eens bruin, niets mis mee…

Smaakt nog even lekker! :thumbup:

Als het niet voor Casper is gooi ik er idd ook druppel citroen bij… Maar dat zou ik persoonlijk niet doen voor die kleintjes…